fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צ'יקו בפנים, המחוברים בחוץ, ומי מתנדנד? בחדרה מרכיבים קואליציה

חודש וחצי אחרי הבחירות, וקואליציה אין. מחוברים העדיפו לפרוש, ניר בן חיים וטספאי אדרג'או צפויים לחתום, עתידן של ש"ס וזהות יהודית לא ברור. עדכון מהחזית
מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה
מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה

בעוד כשבועיים תיערך הישיבה השנייה של מועצת העיר חדרה והשאלה הגדולה היא האם תורכב עד אז הנהלת העיר, וחשוב מכך: מה יהיה הרכבה. מלבד סיעתו של ראש העיר גנדלמן "חדרה בתנופה", כוללת מועצת העיר עשר סיעות ובהן 19 חברים.

המחוברים הולכים לאופוזיציה

בסוף השבוע שעבר הודיעה רשימת "מחוברים" של יניב דרי על פרישה מהמו"מ הקואליציוני. המחוברים הכניסו למועצה שלושה מנדטים וקיבלו את מספר הקולות הגבוה ביותר בבחירות. מחברי הרשימה נמסר: "החלטנו לסיים את המו"מ לכניסה לקואליציה העירונית משום שהנהגת העיר הנוכחית אינה מעוניינת בשותפות אמתית ואינה מפקידה בידינו את הכלים והסמכויות להובלת השינויים הדרושים לשיפור איכות חיי התושבים בחינוך ותרבות, בתשתיות, בפנאי ובילוי, בקהילה ועוד." עוד הוסיפו חברי הרשימה: "הגישה הריכוזית בה ראש העירייה והמנכ"ל הם האנשים היחידים בעלי סמכות ומנהלים את העיר בפועל, הוכיחה את עצמה ככישלון."

מעיריית חדרה נמסר: "עד היום לא התקבלה התייחסות בכתב להצעות הכתובות שנשלחו לסיעת 'מחוברים'. משאים ומתנים מקיימים בישיבות עבודה פורמליות ולא ברשתות החברתיות. ראש העירייה פתוח לניהול כל משא ומתן ויודגש כי הוא אינו מעניק סמכויות, אלא מאציל סמכויות והאחריות על הקורה בעיר חלה עליו, לטוב ולרע. בסיעת 'מחוברים' שכחו כי מי שנבחר באופן אישי לנהל את העיר, הוא צביקה גנדלמן. מר יניב דרי הציג גם הוא את מועמדותו וקיבל פחות מחצי מהקולות שקיבל ראש העיר ודורג במקום השלישי. כך קבע הציבור".

העיר של כולנו: ישנן הבנות

הסיעה השנייה בגדלה, עם 3 מנדטים וכמעט 5,000 קולות, היא "העיר של כולנו" בראשות ניר בן חיים, ועמו יישבו במועצה הרב בנצי נורדמן ועו"ד נתן לבייב. לנורדמן ניסיון של 15 שנים כחבר מועצה וזו תהיה הקדנציה הרביעית שלו במועצת העיר. בן חיים הוא אמנם אחד מחברי המועצה החדשים, אך גם ניסיונו כיו"ר ועד עובדי עיריית חדרה בעבר ותפקידו הנוכחי כיו"ר ההסתדרות מרחב חדרה- שומרון מקנים לו את הכישורים שחבר מועצה זקוק להם.

סיעת "העיר של כולנו" לא חתמה על הסכם קואליציוני, אך מאחר וזכתה במספר גדול של מנדטים, סביר שחבריה יישבו בהנהלת העיר. הרב נורדמן מסר: "יש התקדמויות מבחינת המו"מ הקואליציוני ואנחנו בהחלט מרגישים שישנה פלטפורמה טובה ורחבה, ישנן הבנות על איך צריכה להיראות הנהלת העיר ועל צורת העבודה. אנחנו מרגישים שהדברים הולכים לכיוון טוב".

עידן חדש מקווים לטוב

סיעה נוספת שלא חתמה על הסכמים קואליציוניים היא "עידן חדש" בראשות טספאי אדרג'או, שזכתה למנדט אחד. למרות השמועות בדבר הצטרפותו של אדרג'או לקואליציה, לדבריו, הוא עדיין בשלבי מו"מ מול העירייה. אדרג'או: "כרגע אנחנו במשא ומתן מתקדם, אנחנו רוצים להיכנס להנהלה, אבל יש דברים מהותיים שכרגע מעכבים את התהליך. אנחנו רוצים לפעול למען השכונות ולמען הקהילה המוחלשת ולגבי הנושאים הללו אנחנו מתעקשים. אני מאד מקווה שצוות ראש העיר יבינו את רצונותיי. השכונות והקהילה המוחלשת הן בלבי ונפשי. הגשתי תכנית עבודה, אני מקווה שיענו עליה בחיוב, ואז מבחינתנו הדרך לקואליציה סלולה".

צ'יקו וקנין מחזיק תיק שפ"ע

ולהפתעה הראשונה בהרכבת הקואליציה: חבר המועצה החדש, צ'יקו וקנין מרשימת "יחד למען גבעת אולגה והשכונות", שזכה במנדט אחד בבחירות למועצה, חתם על הסכם ויהיה חלק מהנהלת העיר בקדנציה הנוכחית. זאת לאחר שלא הגיע לבחירות הללו עם הסכם קואליציוני מקדים. וקנין חתם כבר לפני כשבועיים וקיבל את תיק השפ"ע (שיפור פני העיר), גבעת אולגה ועוד. וקנין אמר: "עד לחתימה נערכו מספר פגישות והרבה שינויים וויתורים במהלך הדרך. אנחנו מקווים שבהצטרפותנו לקואליציה נוכל לממש את חזוננו, שהוא כמובן השכונות הוותיקות, ונקבל את עזרתו והבנתו של ראש העיר גנדלמן על כך שצריך להתמקד בשכונות ולא לבטלן. השכונות הוותיקות זקוקות להמון עזרה בנושא המקלטים, התשתיות, הצהרונים וכיוצא בזה".

חדווה יחזקאלי מתנדנדת

הפתעה נוספת בנוגע להרחבת הקואליציה, מגיעה דווקא מכיוונה של חדווה יחזקאלי מ"התנועה החברתית הירוקה", שטרם נכנסה לקואליציה ונכון לעכשיו לא בטוח שתכנס. בשבוע האחרון גוברים הקולות אודות סוג של נתק במגעים בין יחזקאלי והעירייה. יחזקאלי, שחתמה לפני הבחירות על הסכם קואליציוני וגם הייתה חלק מהנהלת העיר בקדנציה הקודמת, זכתה למנדט אחד בלבד, לאחר שבבחירות הקודמות זכתה לשני מנדטים. שמועות מגורמים אחדים מספרים שיחזקאלי לא מוותרת על חלק מדרישותיה, שלא עולות בקנה אחד עם התוצאה הנמוכה בקלפיות.

לגבי רומן גישר מסיעת "חדרה ביתנו", ההערכה היא שהסכם ייחתם עמו בהקדם,

מי יהיה סגן בשכר?

ולסיכום, מפלגות הדתיים: ש"ס בראשות בועז ביטון וזהות יהודית בראשות מלכיאל אלבז טרם חתמו על כניסה לקואליציה ועוד לא ברור כיצד תיפתר סוגיית הסגנות הנכספת. כזכור, שתי הסיעות חתמו על הסכמים קואליציוניים בהם נאמר שתפקיד סגן ראש העיר, שהנו תפקיד בשכר, יינתן לרשימה שקיבלה יותר מנדטים ובמידה ויתקיים תיקו בין הרשימות, כפי שאכן קרה, יינתן התפקיד לרשימה שקיבלה את מספר הקולות הגבוה בין המפלגות. כל אחת משתי הרשימות הללו, קיבלה שני מנדטים, אך זהות יהודית זכתה למספר קולות גבוה יותר. שני ראשי הסיעות, ביטון ואלבז, לא מתבטאים בנושא, אך גורמים מדווחים כי עלתה הצעה לרוטציה בתפקיד הסגנות.

מה שבטוח, יהיה מעניין מאד בישיבות המועצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות