fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם מרגש במיוחד, רחוק מהבית אבל קרוב ללב

לאחר שזוועות ה-7.10 דחקו אותן מעריהן, 18 נשים מפונות מנתיב העשרה ומקריית שמונה, שמתגוררות במלונות בתל אביב, עזבו הכול כדי להגיע ולבשל ארוחה ביתית ראשונה, אחרי חצי שנה רחוק מהבית.
צילומים: יח"צ

ריחות התבשילים מילאו את מסדרונות בית רות בצפון, שהינו כפר של משרד הרווחה והביטחון החברתי עבור נערות בגילאי 13-18 שאינן יכולות לגור בבתיהן שם הן גרות , מתחנכות ולומדות לבגרויות. יחד עם המפונות ערכו הנערות סעודה שכללה פשטידות, סלטים צבעוניים ובעיקר שיחות חשובות על המצב הלא פשוט אליו נקלעו הנשים משני צידי השולחן. לאחר הארוחה, התקבצו הנשים והנערות יחד לצפות בהופעה בניצוחה של מגמת המוזיקה של הנערות, וכמובן לוו בספינג׳ים חמימים שחתמו את האירוע המרגש באופן מתוק ביותר.

צילומים: יח"צ

"התגעגעתי לריחות של בית", אומרת יפה מלול מנתיב העשרה. "במשך חצי שנה אני ומשפחתי מתגוררים במלון בתל אביב והגעגועים הביתה כל כך חזקים. לאחר תקופה ארוכה בה אנשים טובים עושים הרבה בשבילי, שמחתי מאד לעשות בעצמי למען אחרים."
"התרגשנו יחד עם חברותינו להכיר את הבנות ולפנק אותן במאכלים טעימים ומחבקים והרגשנו שככה באמת ננצח יחד." אומרות בחיוך תיקי וכרמלה, אחיות מקריית שמונה שמתגוררות מתחילת המלחמה במלון בתל אביב. "הגעגוע לבית חזק והבישולים ניחמו גם אותנו לרגע."

צילומים: יח"צ

"האירוע הקשה של להתפנות מהבית משפיע ביתר שאת על אנשים מבוגרים. אנשים שנותקו מביתם, לאחר שחלקם חווה סכנת חיים ממשית ואובדנות גדולים." אומר ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב." עזיבה במהירות ובבהלה של בית וקהילה שבנו במשך כל חייהם ובעיקר חיים בחוסר ידיעה מתי יהיה פתרון וכיצד הוא יראה. הייתה לנו הזכות להקים עבור הציבור היקר הזה, ביוזמת משרד הרווחה והביטחון החברתי , מועדונים חברתיים שיקלו על הקהילות הללו במלונות ויחזירו ולו במעט את תחושת הביחד. אני שמח וגאה לראות את הגלים של הפעילות, שכעת תורמת גם לנשים וגם לנערות, כולנו זקוקים לחיבוק והמאכלים החמים בהחלט עשו זאת."

תמי דיסקין מנהלת בכירה שירותי קהילה במנהל אזרחים ותיקים של משרד הרווחה והביטחון החברתי: "אזרחים וותיקים רבים נמצאים כבר למעלה מחצי שנה הרחק מביתם. המועדונים חברתיים. מסייעים רבות ביצירת סדר יום ושגרה והמפגש של האזרחיות הוותיקות עם הנערות בבית רות, הבישול יחד מגביר את תחושת השייכות והתרומה לחברה של האזרחיות הוותיקות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות