fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"את המלחמה הפסדנו כבר ב-7 באוקטובר"

בפאנל ראשי ערים מהצפון והדרום שנערך בחסות ועידת המחר של העיתון ישראל היום, נמתחה ביקורת חריפה על הממשלה בכל הנוגע לניהול המלחמה ועל הפקרת תושבי הצפון והדרום
הממשלה פשוט נעלמה. מתוך הוועידה צילום: לירון מולדובן

בפאנל על ערי הצפון והדרום בוועידת המחר של ישראל היום בהגשת העיתונאי דויד פרץ, נשמעה ביקורת קשה וחריפה על התנהלות הממשלה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. הדוברים הדגישו את חוסר האונים של הממשלה בניהול המלחמה, את הקושי בקבלת החלטות ויישומם.  

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם: "אנחנו את המלחמה של ה-7 באוקטובר הפסדנו כבר הפסדנו באותו יום, ב-7 באוקטובר. כולם מדברים על כך שאנחנו כפסע מניצחון מוחלט וכולם רואים שאין לנו בכלל תמונת ניצחון. אנחנו יכולים לקבל תמונות נחמה שיחזקו לנו את המורל ויעלו מעט את הביטחון אבל את המלחמה הזאת, הפסדנו. חוסר היציבות השלטונית במדינת ישראל גורמת לנזק טוטאלי למדינה. המנהיגים שלנו צריכים לקבל אחריות. כולם אחראים על זה שמתפרקים כל חצי שנה. איזו אחריות יש לפוליטיקאי לפרק ולהרכיב ממשלה? לא הכל פוליטיקה אבל לצערי במדינת ישראל הכל הפך פוליטיקה".

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי: "ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להיכנס לאירוע ולהתחיל לקבל החלטות. לא יכול להיות מצב שאיבדנו את הצפון. אני מכיר לפחות 10 משפחות שהתגרשו בחצי השנה האחרונה כי ההורים גרים ב-18 מטר מרובע עם שני ילדים בחדר אחד. יש כרגע 34 אנשים במטולה, כיתת כוננות, אני ושני עובדי משק. החלטתי כבר ביום הראשון שפרצה המלחמה שאני נשאר במטולה כדי להשפיע על המדיניות ועל מה שקורה בצפון. אני כל הזמן נוסע ברכב אחר כי יש עלי איומים. אני כל בוקר עושה סיבוב ביישוב ופשוט בוכה. איך ייתכן ששדה התעופה בביירות פועל כרגיל וללא חשש ופה מבטלים טיסות, חברות זרות לא מגיעות והמרחב האווירי של מדינת ישראל לא בטוח? מישהו חייב להתעורר ומהר כי ככה אנחנו מאבדים חבל ארץ חשוב וחיוני למדינת ישראל. אם לא יהיה מענה הולם, למה שהתושבים ירצו בכלל לחזור?".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות