fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרויקט פינוי-בינוי הראשון בנתניה יצא השבוע לדרך

הורסים באנדריוס. צילום אמיר גלעד
הורסים באנדריוס. צילום אמיר גלעד

אחרי חמש עשרה שנים פרויקט פינוי-בינוי הראשון בנתניה יצא השבוע לדרך, כאשר "אפריקה ישראל מגורים" התחילה בפרויקט הראשון. אחרי 10 שנים של מהלכים מורכבים ומאתגרים בהם היו מעורבים יזמים, תושבים והעיריה עלו הדחפורים על מתחם אנדריוס הרב קוק בורוכוב. במתחם כולו יהרסו שבעה בניינים ובהם 116 יחידות הדיור ויבנו במקומם 388 יחידות דיור בארבעה מגדלים שיקראו מגדלי סביון סיטי". מדובר באחד הפרויקטים המשמעותיים בתחום ההתחדשות העירונית בעיר נתניה שמגיע לשלב המימוש והביצוע אחרי 15 שנים של משאים ומתנים אכזבות והצלחה אחת.

הריסת אנדריוס 1_פרויקט מגדלי סביון סיטי נתניה _ אפריקה ישראל מגורים_צילום רמי חכם
הריסת אנדריוס 1_פרויקט מגדלי סביון סיטי נתניה _ אפריקה ישראל מגורים_צילום רמי חכם

דוד גניש יו"ר ועד הדיירים: "מי שמאמין לא מפח. זה קורה אחרי שנים רבות של עבודה מטורפת, התמדה ונחישות אין סופית תוך כדי התמודדות מתישה בבירוקרטיה, סוף סוף ב״ה מתחם התחדשות עירונית ״אנדריוס״ הראשון בעיר נתניה התממש היום כנגד כל הסיכויים בטקס מכובד במעמד ראש העיר. המשא ומתן התנהל מול 116 יחידות דיור שהם 500 איש ואיש ויורשים וזה לא היה פשוט במשך 15 שנים. בשנת 2007 הקמתי ועד בבחירות דמוקרטיות שכלל 17 נציגים אבל מאז 1999 הובלתי את המהלך. במהלך השנים נכשלנו פעמיים בבקשה להכרזה על המתחם לפינוי בינוי ורק בשנת 2003 אחרי שהקימו את המנהלת להתחדשות עירונית הצלחנו. בין הדיירים יש מספר גדול של קשישים בפרוייקט ולהם הצלחנו לייצר הסכם מיוחד הנקרא 'הסכם קשישים' לשביעות רצונם של אנשים שלא רצו לחכות שלוש שנים עד להשלמת הפרוייקט ועמדו בקריטריונים".

בשלב הראשון החלו ביום שני השבוע בהריסת ארבעה בניינים ובמקומם יבנו בצד המערבי של המתחם שני מגדלים בני 26 קומות ובהם  204 יחידות דיור בני 4-5 חדרים. בשלב ב' יהרסו שלושת בניינים נוספים ובמקומם יבנו עוד שני מגדלים בני 23 – 24 קומות. הדיירים שפונו יודעים יקבלו דירות בקומות 2-10 בבניינים החדשים. את הפרויקט תכנן האדריכל חיימי שניידר מנתניה וחברת אפריקה ישראל מגורים כבר החלה בשיווק הדירות שייבנו בו.

סביון סיטי אבן פינה. צילום רן אליהו
סביון סיטי אבן פינה. צילום רן אליהו

בטקס ההריסה שהתקיים ביום שני השבוע אמרה ראש העירייה מרים פיירברג איכר: "זהו יום חג עבור כולנו. אנו מאושרים שפרויקט זה יוצא לדרך. ביצענו מספר פרויקטים קטנים של תמ"א, אך לא בסדר גודל כזה. זו הסנונית הראשונה ומכאן תצא הבשורה לפרויקטים נוספים לטובת שיפור חייהם של התושבים וכן שיפור חזות העיר".

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "הליך פינוי-בינוי שהופך לחלק משמעותי בהתחדשות הערים, מביא גם הזדמנות אמיתית להתחדשות קהילתית. מהותו של פרויקט פינוי-בינוי הוא תהליך חברתי-קהילתי. פינוי בינוי זו עסקת הנדל"ן מורכבת ורבת אתגרי ניהול. הצעד, שלרוב מתחיל מיוזמה של דייר אחד, המאגד סביבו קבוצה של דיירים נוספים מסביבתו הקרובה, כאשר נדרשת הסכמה ושיתוף פעולה של רוב דיירי המתחם. ולכן היא מצריכה שילוב כוחות של גורמים רבים. הרשויות, הדיירים והיזם הבונים מערכת יחסים המושתת על אמון מתוך הכרה שהם יוצאים לדרך משותפת שבד"כ אורכת זמן ארוך ובסופה המוצר ישביח את איכות החיים של התושבים וכן של המרחב הציבורי".

בטקס הריסת הבניינים, נכחו גם: מ"מ ראש העיריה אלי דלל, מנכ"ל העיריה אבי בן חמו, מנהל אגף נכסים עיריית נתניה פול ויטל, בכירים מעיריית נתניה ואנשי אפריקה ישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות