fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתקפה מסיבית של איראן על ישראל: מעל 720 אזעקות הופעלו ברחבי הארץ | וידאו

מערכות ההגנה האווירית של ישראל התמודדו עם יותר מ-300 שיגורים מאיראן, תימן, לבנון, עיראק וסוריה - ובסיוע ארה"ב, ירדן ובריטניה, רובם המוחלט יורט. אזעקות נשמעו בי-ם, באר שבע, דימונה, רמת הגולן, יו"ש ואזורים נוספים, בת 7 נפצעה קשה - אך הנסיבות בבדיקה. איראן: "העניין הסתיים", ישראל: "נגיב בחוזקה." לכל הפרטים. 
צולם מהיישוב פסגות בבנימין. כטב״מים שוגרו לישראל | צילום: אליה אביב

מתקפה מסיבית של איראן על ישראל, שבמהלכה הופעלו האזעקות כמעט ללא הפסקה במשך 15 דקות: החל מהשעה 1:42 הלילה (בין שבת לראשון) ועד 1:57 הופעלו אזעקות רבות בעשרות יישובים ברחבי הארץ, בין היתר בירושלים, באר שבע, ערד, דימונה, רמת הגולן ועוד – בעקבות שיגור עשרות טילים בליסטיים מאיראן, לצד כטב"מים וטילי שיוט.

אף אחד מ-185 הכטב"מים מסוג ׳שאהד 238׳ ששיגרו האיראנים ושלוחיהם לא חדר את גבולות המדינה, וכך גם אף אחד מ-36 טילי השיוט ששוגרו. מתוך 110 הטילים הבליסטיים, מסוג "חייבר שכן", מספר קטן חדר לשטח ישראל, ומספר עוד יותר התפוצץ. נזק קל נגרם לבסיס נבטים, אבל דובר צה"ל הודיע בהצהרתו הבוקר כי הבסיס מתפקד.

מערכת חץ 2 וחץ 3 יירטו באופן מדויק את כטב"מים ששוגרו לישראל | צילום: התעשייה האווירית
מערכת חץ 2 וחץ 3 יירטו באופן מדויק את כטב"מים ששוגרו לישראל | צילום: התעשייה האווירית

מדובר צה"ל נמסר בשעות הלילה כי: "הרוב המכריע של הטילים ששוגרו מאיראן יורטו מחוץ לגבולות מדינת ישראל. זוהו בלילה עשרות שיגורים של טילי קרקע-קרקע שעשו את דרכם מאיראן לשטח הארץ. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "חץ" ויחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות את מרבית השיגורים טרם חצו לשטח הארץ. זוהו פגיעות בודדות, ביניהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית. זוהו ויורטו עשרות רבות של כלי טיס עוינים לצד עשרות טילי שיוט שעשו את דרכם לשטח ישראל מאיראן, עשרות ממטוסי חיל האוויר ממשיכים בשעה זו ביירוט כלל האיומים האוויריים העושים דרכם לשטח מדינת ישראל."

כוחות צה״ל פרוסים בכלל הזירות, ערוכים וממשיכים בהגנה על שטח הארץ.

שגרירות איראן באו"ם הודיעה אמש כי המתקפה החריגה שביצעה לעבר ישראל הייתה תגובה לחיסול חסן מהדווי בדמשק – ובכך, מבחינתה, הנקמה הושלמה: "אם המשטר הישראלי יעשה טעות נוספת – התגובה שלנו תהיה חמורה יותר". בישראל הבהירו: "אנחנו נגיב בעוצמה"

בנוגע למצבה של הילדה בת ה-7 שנפצעה אמש, מדוברות סורוקה נמסר: ״מצבה של הילדה בת השבע שפונתה הלילה מהפזורה מוסיף להיות קשה ולא יציב. היא סובלת מפגיעת ראש קשה מאד ונשקפת סכנה לחייה.״

צפו בתיעוד מהיישוב פסגות בבנימין. כטב״מים שוגרו לישראל:

צילום: אליה אביב

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות