fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת עמק חפר והמועצה האיזורית מנשה, הגישו עתירה לבג"צ בגין ביטול התחנה באחיטוב

העתירה הוגשה לאחר שכל הפניות לגורמים הרלוונטיים בגין התחנה באחיטוב לא נענו כלל
לא תהיה מסילה בלי תחנה באחיטוב. צילום באדיבות מועצת עמק חפר

המועצות האזוריות עמק חפר ומנשה, הגישו עתירה משותפת לבג"צ. נגד החלטת משרד התחבורה, הוועדה לתשתיות לאומיות ורכבת ישראל, לבטל את תחנת הרכבת באחיטוב.

"אי מימוש מיידי של התחנה, או למצער אי ביצוע  עבודות ההכנה, הינו בלתי סביר באופן קיצוני", כך נכתב בעתירה שהוגשה במהלך השבוע שעבר. ועוד נכתב: ,העתירה הוגדשה לאחר שפניות רבות מטעם ראש המועצה האזורית עמק חפר וראש המועצה האזורית מנשה למשרד התחבורה, לשרת התחבורה מירי רגב, לשר האוצר ישראל כץ ולרכבת ישראל, לא נענו באופן רשמי.

 

מבקשות להוציא צו על תנאי

המועצות האזוריות עמק חפר ומנשה הגישו כאמור בשבוע שעבר עתירה לבג"צ. נגד משרד התחבורה, הוועדה לתשתיות לאומיות ורכבת ישראל. בגין ביטול הקמת תחנת הרכבת באחיטוב, מתוואי המסילה המזרחית (תת"ל 22).

בעתירה, אשר הוגשה על ידי עו״ד שלמה ולדמן ממשרד עורכי הדין ולדמן-דוד-זוכוביצקי, נכתב כי התחנה באחיטוב בוטלה. וזאת  "למרות שהתחנה דורגה במקום 4 מתוך 9 תחנות, בבדיקות מקצועיות ומעמיקות של משרד התחבורה. ולמרות שהופקעו שטחי קרקע גדולים, מתושבי המועצות. לצורך הקמת המסילה המזרחית. תוך הבטחה, שהתחנה תוקם עד סוף שנת 2025. בתום 20 שנות תכנון, שעלו כסף רב למשלם המיסים".

המועצות האזוריות, מבקשות מבית המשפט להוציא צו על תנאי, המורה למשיבות להסביר מדוע החליטו שלא להקים את התחנה. ולכל הפחות – להורות על ביצוע עבודות הכנה להקמתה בעתיד.
"ביטול הקמתה של תחנת אחיטוב משמעו, דה פקטו, שינוי וסתירה לתת"ל 22 המאושרת", נכתב בעתירה. "וזאת מבלי שנערך דיון על כך ומבלי שהתקבלה החלטה. וללא ביצוע הליך תכנוני כלשהו כנדרש".  "אי מימוש מיידי של התחנה, או למצער אי ביצוע  עבודות ההכנה, הינו בלתי סביר באופן קיצוני".

 

אין אפילו תחנת רכבת אחת

במועצות האזוריות עמק חפר ומנשה, אין אפילו תחנת רכבת אחת. והתחבורה הציבורית מספקת מענה חלקי ביותר לתושבים. תחנת הרכבת באחיטוב, הייתה אמורה להוות בשורה תחבורתית משמעותית לתושבי המועצות הללו. וכן לתושבי המועצה האזורית שומרון, המועצה המקומית אליכין והעיר באקה-ג'ת. כמו גם לאזרחים רבים, העובדים באזור.

בעתירה צויין  גם כי "לאורך שנות קידומה של תת"ל 22, פעלו המשיבים כולם תוך שיתוף פעולה מלא עם העותרות. מתוך ההנחה המוצדקת, כי הרשויות המקומיות ומוסדות התכנון המקומיים- ייטיבו להצביע על הצרכים התחבורתיים. וכן על אלה הציבוריים והתכנוניים. אולם מסיבה שאינה ברורה, העותרות כלל לא עורבו בהליכים אלה, אם בכלל התקיימו. שעניינם בביטול או שינוי מתווה הביצוע של תחנת אחיטוב. העותרות מעולם לא זומנו לדיונים בעניין. בקשותיהן לקיום פגישות בנושא הושבו ריקם, וכל בקשותיהם לקבלת מידע רלוונטי- נותרו גם הן ללא מענה".

ראש מועצת עמק חפר, ד"ר גלית שאול: "ביטול התחנה הוא עוול עצום ותמוה, שנעשה לעמק חפר ולאזור כולו. כל תשתיות המדינה עוברות דרכינו. המסילה המערבית בהווה, המסילה המזרחית בעתיד. אבל הרכבת לא עוצרת אפילו בתחנה אחת. כמעט 20 שנה מבטיחים שיקימו את התחנה באחיטוב. וברגע האחרון החליטו לבטל. במחשכים, בלי להודיע, בלי להסביר. מדובר בהחלטה לא סבירה באופן קיצוני. ולכן החלטנו להגיש את הבג"צ."

ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה: "אלפי תושבי האיזור, נוסעים מידי יום בכלי רכב פרטיים. דבר הפוגע באיכות חייהם ובאיכות הסביבה. ולכן, הקמת תחנת רכבת היא בגדר הכרח. ההחלטה על ביטול הקמת התחנה, ללא כל סיבה הגיונית הנראית לעין, היא עוול. שאנו נחושים לתקן בכל דרך חוקית וציבורית,  העומדת לרשותנו".

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות