ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, זיו דשא, סגר חודש בתפקידו. השבוע עדכן בנוגע לנושאים הבוערים העומדים לפתחו במועצה בהם: ההחלטה בעניין הבג"צ שהגישה המועצה בראשות אלי אבוטבול נגד גובה הפיצויים שקבע מבקר המדינה כי המועצה צריכה לשלם לחושפי שחיתויות, מכרז הספורטן שנמצא בבחינה והוכנסו בו שינויים בהתאם להחלטת המועצה, ההתנהלות מול המינהל בנושא פרויקט פארק היין שנמצא בתהליכי שיווק, הגירעון בקופת המועצה שירש מקודמו, וההיערכות לשנת הלימודים החדשה, כולל ניסיון למצוא פתרון לשינויים במערך ההסעות.
דשא הבטיח כי ההסעות במתכונת החדשה יהיו בטיחותיות יותר ותלמידים יועלו עליהן רק מהדלת הקדמית, להבדיל מהמצב שהיה כשההסעות היו באחריות חברת "אגד". "לגבי העלות להורים, כפי הנראה אין ביכולתנו לשנות קריטריונים שקשורים בהגדרות מרחק, אך ייבדקו זכאויות מול משרד החינוך, הנחות על ילד שני ושלישי, וכדומה. ככל שייסעו יותר תלמידים בהסעות, כך מחירן יוזל", הסביר דשא.
לא חסרים גם נושאים נוספים, כלליים יותר אך לא פחות חשובים לתושבי היישוב, על סדר היום. ביניהם נמצא פיתוח הצד המזרחי של היישוב בתשתיות. "נדרשים שם, למשל, בית ספר נוסף, גן ילדים, מרכז מסחרי. כרגע, יש עומס יתר על הצד המערבי". תכנית המתאר של היישוב נמצאת כרגע בעצירה ובחינה, ולדשא יש השגות: "בשנים האחרונות הבינוי בזכרון יעקב גבר על התשתיות. עכשיו יש לנו הזדמנות עם תכנית המתאר לבחון מה נכון לעשות. בסיור עם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, שביקר ביישוב בשבוע שעבר, העלינו את נושא 'מחיר למשתכן' בזכרון יעקב, בנייה במחירים סבירים לזוגות צעירים". נושא נוסף: קידום אזור התעשייה שמועצת זכרון שותפה בו ליזמות עם מועצת חוף כרמל. "כרגע יש דיונים על חלוקת ההכנסות. אני מעריך שבמהלך ספטמבר נדון בזה לעומק עם היזמים השותפים".
נושא התחבורה הציבורית ביישוב קרוב ללבו של דשא, כפי שהוא מתאר: "זה נושא חשוב, ואנחנו מנסים לבדוק עם משרד התחבורה איך ניתן להגביר את תדירות הנסיעות, בעיקר לתחנת הרכבת, שבקשר אליה יש שיקולים כמו מצוקת חניה וזמני הגעה. ייבחנו מודלים אפשריים, כמו האפשרות לשינויים בקו 70 כך שייתן מענה רחב יותר ביישוב. אני יודע שאנשים רוצים לנסוע בתחבורה ציבורית. אני עצמי מגיע למועצה באוטובוס, ואני רואה בבוקר כמה אנשים עולים על קו 70".