fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תנו לנשום בשקט

מפגע האזבסט בפרדס חנה: ועד ההורים של עציון אקשטיין הודיע על השבתת בית הספר עד שייערך ניטור עצמאי
האזבסט במבנה מדרשיית נעם (צילום: מיה מונשיין-לוי, המשרד להגנת הסביבה)

ועד ההורים לילדים הלומדים בבית הספר עציון אקשטיין (דרך למרחב) בפרדס חנה החל היום בהשבתת בית הספר, בעקבות הסכנה מהמבנה הישן במדרשיית נעם, הסמוך לעציון אקשטיין. זאת לאחר האזהרה שפרסם המשרד להגנת הסביבה בשבוע שעבר מפני האזבסט הפריך והמתפורר במבנה. המשרד הוציא צו לטיפול מיידי במפגע אסבסט פריך חמור במבנה, והזהיר את הציבור שלא להיכנס אליו ולהמנע משהייה ממושכת בסמיכות לו, עד שלא יבוצע איטום בדרך להסרת המפגע. אסבסט הוכח כחומר מסרטן הפוגע בדרכי הנשימה ולא קיים לו סף חשיפה בטוח.

עד כה, האזבסט נותר במקומו. חלק מההורים בעציון אקשטיין לא שלחו את ילדיהם ללימודים כל השבוע, ניטור שנעשה על ידי המשרד להגנת הסביבה במבני עציון אקשטיין לא שכנע אותם. בהודעה שהעביר ועד ההורים להורים נכתב: "לא נעשה כל ניטור בכיתות, במזגנים ובכל חדרי הספח בבית הספר. הניטור נעשה רק במסדרונות. אנו דורשים בטרם יחזרו ילדינו לביה"ס מציאת מבנה חלופי לילדים ולצוות, קיום בדיקות נוספות שדרשנו מהמשרד לאיכות הסביבה, פינוי מפגע האסבסט על כל תכולתו וניטור חוזר לאחר הפינוי. במידה ולא יענו לדרישותינו, החל מיום ד' נסגור את בית הספר".

בעציון אקשטיין כ-170 תלמידים. הבוקר התברר כי לא כולם נענו לקריאת הוועד, וחלקם הגיעו בכל זאת עם ילדיהם לבית הספר, וההורים השובתים ניסו לעצור בהם מלהיכנס. הלימודים התקיימו במתכונת מצומצמת כשרבים מהילדים לא למדו. "צריך לעשות ניטור נוסף", מתארת אם החברה בוועד ההורים, "ניטור כזה עולה אלפי שקלים ומתקיימות שיחות עם גורמים במועצה בנוגע למימונו. כמו כן, המועצה הציעה מבנה חלופי שפירושו פיזור בבית ספר אחרים, ומתקיימים מגעים גם בנושא זה".

בנה של אותה אם לא מגיע לבית הספר כבר יותר משבוע, מאז הודעת המשרד להגנת הסביבה. היא מתארת: "זה לא קל. תלמידי חינוך מיוחד כמו שלומדים בעציון אקשטיין דווקא חייבים את המסגרת, וקשה לראות את הילד יושב בבית חסר אונים ולא יודע מתי יחזור למסגרת שלו. כך נפתחים פערים יותר גדולים בין הילדים שלנו לילדים בחינוך רגיל".

משרד החינוך מסר: "האחריות על תקינות, תחזוקה ובטיחות מוסד החינוך חלה על בעלות המבנה. לפיכך, רק לאחר אישור גורמי המשרד להגנת הסביבה שבוצעו כל הפעולות הנדרשות וכל הבדיקות מראות תקינות, ניתן אישור על ידי משרדנו כי המוסד יכול לקיים מסגרת לימודים תקינה. בנוסף, הסמכות המקצועית הבלעדית לנושא זיהום אוויר ובכללם אסבסט חלה על המשרד להגנת הסביבה. יום הלימודים מבחינתנו התקיים כסדרו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות