fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי אמר לא לאח הגדול?

מה כל כך מיוחד בספר מדרום העיר שרשתות התקשורת רוצות בו
השחקן הראשון שהגיע למספרה. דיא סבע

עידן טל, המוכר לכולנו כ"הספר" של שחקני הכדורגל, גדל לאבא נרקומן ואמא שסבלה מאלימות ובנחישות רבה הוא מטפס לפסגה ועוזר לנערים בסיכון לפלס את דרכם בחיים. יש לו עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, הוא זכה במקום הראשון בתחרות ארצית לעיצוב שיער ותוכניות ריאליטי מתעניינות בו. תפסנו אותו רגע אחרי שסירב ל"אח הגדול" כדי להבין מה כל כך מיוחד בספר מדרום העיר
את הספר עידן טל (32) נשוי לפלורין ואב לשלושה, בהם תינוק בן שבועיים, היינו צריכים לראות בבית "האח הגדול". בעקבות לידת בנו לפני שבועיים הוא סירב. ל"אח הגדול" הייתה סיבה טובה להזמין את עידן המוכר כ"הספר" של שחקני כדורגל ולא רק מנתניה. לאחרונה מתעניינים בו גם באחת מרשתות הטלוויזיה. אז, הנה אנחנו מקדימים שתדעו במי מדובר.
יש לו שתי מספרות, עשרות אלפי עוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם ובתחרות ארצית לעיצוב שיער "אליפות OIC", שהתקיימה לאחרונה בגני התערוכה, הוא זכה במקום הראשון.
אחרי שנים בהן עבד במספרות שונות, ובצבא שירת כספר צבאי, הוא פתח בנתניה מספרה בדרום העיר ובהמשך מספרה ברחוב רזיאל. יש לו סגנון והרבה ביטחון ואת המספרה הקטנה שלו הוא שדרג והוסיף בה ריהוט מסוגנן. כשהוא יוצא לתחרויות או לספר סלבים – בדרך כלל כדורגלנים, מחוץ למספרה, הוא חמוש במזוודה מעוצבת בסטייל שנות השמונים ובה ציוד מקצועי עדכני.
כל מי שמכיר את סיפור חייו של עידן מתפעל מהבחור שחי בשולי החברה והצליח לממש את החלום להיות מעצב שיער מפורסם. היום הוא כבר שם ידוע. התקשורת מכירה אותו, מחזרת אחריו ותוכניות הריאליטי מחכות לו. "תמיד ידעתי שיש לי שתי אופציות בחיים או להיות כמו אבא שלי או לקחת את עצמי בידיים ולא לוותר". היום הוא אף מסייע לנערים בסיכון למצוא את הדרך הטובה לחיים עצמאים וטובים.

דני עמוס ויחמיד היקה עם עידן טל

מה כל כך מעניין בך עידן?
"סיפור החיים שלי מתחיל בילדות בבית קשה יום. הייתי בן יחיד וגדלתי בבית שבו האבא נרקומן שמביא הביתה חברים לעשן סמים ואמא מתמודדת עם אלימות יומיומית. המצב בבית היה כל כך קשה, שכבר בגיל שמונה נשלחתי ללמוד בפנימייה של ילדים בסיכון מחוץ לנתניה. מקום שהיה הבית שלי במשך שמונה שנים".
זה היה בית טוב בשבילך?
"לא. גדלתי באלימות מסוג אחר. לא אבא שמכה את אמא ומעשן סמים, אלא טרור של ילדים והיום אני בכלל לא בטוח מה גרוע יותר. מה שידעתי בשנים האלה הוא שאני לא רוצה לחיות חיים כאלה ולא רציתי להמשיך להיות בפנימייה. מי שלקחו אותי תחת חסותם היו סבתא וסבא שגידלו אותי. היום כשאני אבא לילדים, אני רואה את העבר בעיניים של בוגר. פחות כועס על אבא שלי ויותר מבין את אמא שלי".
לגדול בגיל ההתבגרות עם סבתא וסבא זה לא היה קל. לא להם ולא לעידן. כבר בסיום בית הספר היסודי הוא מצא את עצמו משוטט בלילות ברחובות, ישן כהומלס וקרוב לעולם הסמים והפשע: "אבל זה בדיוק מה שראיתי בבית ומזה רציתי לברוח והנה אני מוצא את עצמי כמעט כמו אבא".
הוא חלם להיות ספר צמרת, מפורסם, סלב. וכשאמא שלו שאלה אותו איזו מתנה היה רוצה שתיתן לו לבר המצווה הוא ביקש מכונת תספורת.
"אמא קנתה לי את מכונת הבייביליס הראשונה שלי שיצרה לי עתיד. לא ידעתי איך להתחיל. בתחילה עברתי מדלת לדלת וסיפרתי חינם. אחר כך, כשראיתי שאני די טוב בזה גביתי תשלום סמלי שעזר לי לעבור את היום לאוכל ושתייה. במהלך השירות הצבאי עבדתי במלצרות ובניקיון והייתי גאה שיש לי כסף שהרווחתי בעמלי. לא רציתי להיות זרוק ברחובות, רציתי משהו קבוע. גרתי בדירה שכורה כחייל בודד".
מצייר תסרוקות עם תער. עידן טל

מכונת בייביליס ראשונה מאמא
לאחר שנפצע בתגרה ונדרש לטיפול רפואי ושיקום, הוא הכיר את פלורין, רעייתו: "היא זו ששינתה את חיי. היא נתנה לי את המוטיבציה להיות חזק וכמוני, גם היא הבינה שאני טוב בספרות ושאנחנו נעשה לנו פרנסה משותפת. מפיקדון השחרור שלי שכרנו מקום בשכונה ופתחנו מספרה. הדפסנו פליירים והפצנו אותם בשכונה, אבל פרנסה לא ממש הייתה ואני הייתי מתחשב במצוקתם של אחרים, מספר בחינם כשבעצמי אני יודע שאני לא מכסה עלויות".
האישה שאיתו. פלורין ועידן

מה הביא לשינוי ולהצלחה?
"זה קרה כאשר שחקן הכדורגל דיא סבע ממכבי נתניה הגיע במקרה למספרה שלי. לא יכולתי שלא לתעד את האירוע ותמונה שלי איתו באינסטגרם עשתה פלאים. אחרי סבע הגיעו שחקני כדורגל אחרים, את כולם העליתי לאינסטרגם והפכתי להיות הספר המבוקש של מכבי נתניה ולא רק. גם שחקני כדורגל אחרים היו אצלי במספרה. חשבתי לעצמי בשקט בשקט שזה החלום שחלמתי כשאמא שלי קנתה לי את מכונת התספורת הראשונה, שחרוטה אצלי כקעקוע על הזרוע. המכונה ששינתה את חיי".
כמי שלא שוכח מאין הוא בא, לא שוכח את המצב הקשה בבית ואת הפנימייה בה גדל, עידן מפנה חלק מזמנו לסייע לבני נוער לעצב את עתידם: "אני רוצה לספר לנערים האלה את סיפור חיי ולהראות להם שיש דרך להתגבר על הקשיים ולצאת מהחושך. אני מעסיק בני נוער, מעודד אותם לשרת בצה"ל וללמוד מקצוע".
היום הוא איש מפויס יותר, בוגר ומבין. הוא מברך את אימו על פרק ב' בחייה, נמצא בקשר טוב עם אביו, שהשתקם והוא כבר לא בן יחיד.
בימים אלה הוא מדבר על פרויקט קהילתי משותף עם מכבי נתניה לנוער בסיכון. הוא איש מאמין, השנה נסע לאומן, תמיד תראו אותו עם כובע מצחייה נוסח ג'ורדן: "זה במקום הכיפה, אבל גם ציציות יש. אני מאמין שחלק גדול מההצלחה שלי זה בזכות הכוח הפנימי שלי המונחה מלמעלה"
עידן טל והתספורת הזוכה

מהי התסרוקת האהובה על שחקני כדורגל וכמה יצירתי אתה צריך להיות?
"הכדורגלנים הישראלים רוצים תסרוקת דומה לשחקנים מפורסמים בחו"ל כמו, רונלדו וניימאר. לפעמים אני מעצב להם משהו מיוחד ובלעדי ואז שחקנים אחרים מבקשים גם. אני ממש מצייר בתער את התסרוקת וזו עבודת אמנות, כישרון ציור יש לי והסכין היא המכחול שלי.
הכי טרנדי וקלאסי עכשיו זה דירוג נמוך ופוני בועה או פוני פייד".
ומה קורה לכרבולת?
"היא חוזרת בענק וגם התלתלים בסגנון אביב אלוש. תלתלים בדירוג חוזרים בגדול".
עידן ממשיך בדרכו הטובה לעשות חסד ולתרום לקהילה. הוא אולי לא תורם דגים אבל נותן לבני הנוער בסיכון חכות.
מה השאיפה שלך?
להיות ספר צמרת.
מה החלום שלך?
הוא התגשם. הבן שנולד לי אחרי שתי בנות.
מה השריטה שלך?
כובעי מצחייה, נעלי התעמלות ומכונות תספורת ויש לי מעל 100 מהם.
מה הדבר הראשון שאתה עושה כשאתה מתעורר?
אומר "מודה אני".
איפה תהיה עוד עשר שנים?
בעל רשת מספרות.
מה יעשה אותך מאושר?
משפחה גדולה.
 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות