fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחקר פורץ דרך מציג שימוש בקרום השיליה לטיפול בשחיקת ברך

ד"ר אייל גנסין, מומחה באורתופדיה ואורתופדית ברך וספורט בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ובית חולים כרמל מקבוצת כללית, הציג מחקר חדשני בכנס AAOS היוקרתי בסן פרנסיסקו. המחקר, שבוצע בשיתוף פעולה עם מספר רופאים מארה"ב, נבחר לאחד מ-5 המחקרים הטובים ביותר בכנס בזכות גישתו החדשנית לשימוש בהזרקות ביולוגיות לטיפול בשחיקת ברך.
ד"ר אייל גנסין בכנס אורטופדיה בארה"ב | צילום: דוברות כללית

המחקר עוסק ביעילות המעטפת האמיניוטית של קרום השיליה לשיפור שחיקת ברך. נשים שעברו ניתוח קיסרי תורמות את השיליה, המופרדת למרכיבים בעלי פוטנציאל גדילה וריפוי ורכיבים אלו מוזרקים למטופלים עם שחיקת ברך קלה עד מתקדמת.

המחקר השווה שתי כמויות של החומר לפלצבו במטרה לבחון את יעילותו ואת המינון האופטימלי. יעילות החומר נבדקה באמצעות שאלונים אורתופדים, בדיקות קליניות ושביעות רצון המטופלים והתוצאות הציגו יעילות גבוהה, שהתבטאה בהפחתת כאבים ושיפור ניכר באיכות החיים של המטופלים.

כנס AAOS נחשב לכנס האורתופדי הגדול והחשוב ביותר בעולם,  אליו הגיעו השנה כ-10,000 אנשי מקצוע. במהלך הכנס הוצגו מאות מחקרים חדשים בתחום האורתופדיה, וד"ר גנסין היה הרופא הישראלי היחיד שזכה להציג את מחקרו במעמד יוקרתי על הפודיום המרכזי.

ההצלחה של מחקר זה פותחת פתח לטיפולים חדשים ויעילים יותר בשחיקת ברך, מצב שפוגע באיכות חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. גישתו החדשנית של ד"ר גנסין והצוות עשויה להוביל לפריצת דרך משמעותית בתחום האורתופדיה ולשיפור משמעותי באיכות חייהם של חולים הסובלים משחיקת ברך.

ד"ר אייל גנסין בכנס אורטופדיה בארה"ב | צילום: דוברות כללית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות