fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למה תמיד יהיו כאן מלחמות?

וגם על הגמל והפיל והשפעתם בשדות המערכה
שבתאי קו על מנהרות וקרבות

שבתאי קו, מורה דרך, מנחה ימי עיון ומדריך טיולים, שותף לספר שיצא עכשו באנגלית על מלחמות מרכזיות בתולדות ארץ-ישראל: מימי תחותימס השלישי ועד מלחמת יום "הכיפורים". היוזמה להפקתו של הספר היא של ד"ר מתי דוידסון האחראי גם לתצלומים והדימויים המיוחדים. את הטקסטים ההסטוריים כתב שבתאי קו.
"הספר מתבסס על מיטב הספרות בתחום, נסיוני הצבאי המגוון בקבע ומילואים ועיסוקי כמורה דרך ומרצה לתולדות ארץ-ישראל. הספר כולל תיאור של 25 קרבות חשובים שהשפיעו על הזירה הארץ-ישראלית והאזורית. לצד תיאורי הקרבות מוצגים בהרחבה תובנות עיקריות בהתפתחות נושא הלוחמה מימי קדם לימינו כגון תפיסת הבטחון המצרית  בעקבות כיבוש מצרים על ידי החיקסוסים, השפעת ביות הגמל על לחימת  נוודי המדבר, הופעת הפילים בשדות המערכה ועוד. את הספר israel: a disputed land a visual history of battlefields  ניתן  לרכוש בגרסה הדיגיטאלית והמודפסת  דרך חברת אמזון.

הוא קצין (סא"ל) בקבע, בשליחות מטעם הסוכנות בדרום אפריקה ובארה"ב סיים תואר שני. הוא עסק בהוראה וניהל עמותה חינוכית. "כשפרשתי תכננתי מראש לא להתבטל. החלטתי להיות מורה דרך וזאת מתוך אהבת הארץ, עברה, ההיסטוריה שלה וההכרות שלי כאיש צבא עם כל פינה שבה. היום אני מבין אנשים מאושרים האומרים  שהעבודה היא התחביב שלהם".
קו, תושב גבעת שפירא,  גדל בנתניה, למד בביאליק ובטשרניחובסקי. בצבא היה בצנחנים והשתחרר בדרגת סגן אלוף לאחר ששרת בתפקידים בכירים באגף המודיעין. אחרי הצבא יצא לשליחות מטעם הסוכנות היהודית כראש מחלקת העלייה בדרום אפריקה במשך שלוש שנים. משם נקרא על ידי ראש העירייה לשעבר יואל אלראי לשמש כמזכיר העיר נתניה. בימים אלה יש לו הרצאה מרתקת על מנהרות החיזבאללה והמנהרות בעזה: "על החרב נחייה ותמיד יהיו כאן מלחמות".
מדוע?
ראשית כי זה מהלך ההסטוריה ושנית מדובר במאבק דתי על ארץ הקודש בין שלושת הדתות: יהדות, נצרות ואיסלם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות