fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הייתם מאמינים שהיא סבתא?

גם סיגלית הופתעה
סיגלית בן עטייה צילום דני כיתרי

סיגלית בן עטייה מנתניה תשתתף בתחרות "סבתוש הסבתא הכי יפה בישראל  2020" אותה מפיק אורי קריספין. לתחרות חיפשו אישה עצמאית, חזקה ואנרגטית והיא אכן כל אלה ואף יותר וגם סבתא לנכדה שהגיעה בהפתעה. בן עטייה עובדת בעולם של גברים, יש לה עסק משלה ומשפחה תומכת. החלום: לגור במושב, נכדים בחצר ופיתוח אגרונומי של ירק ייחודי.
בן עטייה נבחרה בין 30 המתמודדות ל"סבתוש  2020" – תחרות הסבתא היפה בישראל שתתקיים בתאריך ה-3 בפברואר באשדוד.

סיגלית בן עטייה צילום דני כיתרי

לדברי קריספין, לכל מתמודדת  סיפור חיים מרתק. 30 סבתות יפהפיות יראו לכולם איך עושים את זה הכי טוב. התחרות תכלול הפקות אופנה, תצוגות, קמפיינים, השתלמויות בנושא איפור וקוסמטיקה, ערבי גיבוש, צילומים, וכמובן, הן יכירו חברות חדשות.
בן עטייה (48) היא עצמאית ובעלת עסק למכירת ירקות ופירות "ירקות ירושלים" במושב גאולים. היא נולדה וגדלה בנתניה, בתם של חיה ויהודה, קבלן בניין מוכר בעיר ויש לה ארבעה אחים. מזה תשע שנים היא גרה בכפר יונה. היא אם לשלושה: תאומים בני 27 – הודיה שמלמדת במכללה עיצוב אתרים ובר שעובד אתה בעסק, ובן חייל  – נווה בן 18.5. היא סבתא טרייה לנכדה בת שמונה חודשים – נכדה שהגיעה בהפתעה.
"זה קרה לפני שמונה חודשים, כאשר רק אחרי שהיא נולדה נודע לי שהפכתי לסבתא לאורייאן. ללא הכנות נפשיות של תשעה חודשים. הנכדה נולדה לאחר מערכת יחסים קצרה שהייתה לבני בר עם בת הזוג שלו. אני קיבלתי את הנכדה כמתנה הכי נפלאה והיא חלום של כל סבתא".
סיגלית בן עטיה והנכדה

את הנכדה מגדלים ההורים בהורות משותפת כשהתינוקת זוכה לגדול עם סבתא סיגלית שיכולה בעצמה להיות אמא לתינוקת: "התינוקת נמצאת אצלנו שלוש פעמים בשבוע והיא הכניסה המון שמחה לחיים שלנו. היחסים עם האמא שלה הם מצוינים ותורמים לאווירה נפלאה". למרות שהבן שלי הוא אבא מקסים ומטפל בתינוקת במסירות רבה, אני משלבת את הטיפול בנכדה בסדר היום העמוס שלי. תחום העבודה שלי הוא מאד דינמי ואינטנסיבי, השוק מתנהל כמו בורסה ומשתנה על בסיס יומי. זה מעניין אותי ואני מצליחה בתחום הזה אך, לא שוכחת שאני סבתא ומוצאת תמיד את הזמן לנכדה שלי".
סיגלית הייתה תמיד הילדה הכי יפה בגן: "כל החיים המראה החיצוני שלי בלט במיוחד. השתתפתי בגיל צעיר בתצוגות אופנה ובשנות ה-80 זכיתי בתחרות מיס נתניה".
בר ואורייאן צילום עצמי

איך קיבלו בני המשפחה את ההשתתפות שלך בתחרות?
"כל המשפחה מפרגנת מאוד: הילדים, בן זוגי והמשפחה המורחבת. התהליך והמפגשים הם העצמה נשית מפנקת".
תחרות "הסבתוש היפה" שמה דגש לא רק על היופי החיצוני של המתמודדות. לתחרות נבחרו נשים עצמאיות, חזקות, שבנו עצמן בצורה הראויה להערכה. "אם את סבתא עם סטייל משלך, מטופחת עם שיגעונות ותחביבים מיוחדים שמאפיינים רק אותך, מלאת שמחה חיים, ששואפת לשלמות ועולם האופנה קורץ לך, אז לא משנה באיזה גיל – התחרות הזאת היא בשבילך". נכתב בתיאור התחרות.
סיגלית בן עטייה צילום דני כיתרי

אישה יפה בעולם של גברים
סיגלית עוסקת בתחום שנשים לא פועלות בו ושומרת כל השנים על מראה נשי צעיר ויפה. "אני כבר 14 שנים בתחום הקשור לתוצרת חקלאית. בתחילה עבדתי כסוכנת שטח בחברה גדולה ולפני שלוש שנים פתחתי את העסק שלי בו יש לי מחסן להפצה ושיווק של ירקות, פירות ועלים למוסדות, אולמות אירועים ופרטיים וגם חנות אינטרנטית לפרטיים".
אישה יפה שפועלת בעולם שנשלט ומתנהל על ידי גברים בלבד. היא מנהלת שישה אנשי צוות, משלמת להם משכורות ומעסיקה גם את בנה, בר, שהפך אותה לסבתא.
איך זה להיות אישה בתחום כל כך גברי?
"מסתבר שגברים מכבדים נשים חזקות במיוחד בגלל אופי העבודה. בעולם המסחר בירקות אין מקום לחלשים. אני בסדר עם כולם וכולם בסדר איתי, אבל אין פשרות מבחינת הדקויות שבעבודה, במיוחד כשזה מגיע לנושא של הקניינות".
מי הדמות שלך להשראה?
"סבתא שלי לאה, אמא של אימי, היא עלתה לארץ מלוב, דרך איטליה, התיישבה יחד עם סבי ושני ילדים במושב בצרה, עבדה את האדמה, הייתה אשת חסד ונתינה, עם המון גמילות חסדים. הייתה אמא לתפארת ורעייה מדהימה וזכתה לחיות עד גיל 91. כשאני מבקרת אותה בבית העלמין אני משמיעה את השיר "ירושלים של זהב" אותו היא מאוד אהבה".
מה ההתמחות שלך במטבח?
"אוכל אותנטי מסורתי מבית אמא. אוכל מהמטבח הטריפוליטאי".
מה אומרים עלייך חברייך לעבודה?
"אני מאד מוערכת בתחום שבו אני עובדת והחברים בעבודה מפרגנים לי. חשוב לי מאוד לענות לצרכים של כל הלקוחות שלי. אני אחראית גם על השיווק ודואגת להגיע בעצמי לכל לקוח על מנת לדעת איך לענות לציפיות שלו".
מה יעשה אותך מאושרת?
"כשבני המשפחה סביבי מאושרים. הצלחה של ילדיי, בית מלא בשמחת חיים. ישיבה סביב שולחן מלא בכל טוב".
מי הפרטנר הנבחר שלך לשיחה?
"אחותי החכמה ליאת. כל שיחה איתה מעשירה, מעצימה ומרתקת".
איך את מעדיפה לבלות את הזמן הפנוי שלך?
"לא בקולנוע ולא בטלוויזיה. לדעתי זה בזבוז זמן. החיים שלי הרבה יותר מעניינים ולא חסר לי מה לעשות.  אני אישה מאוד אנרגטית ותמיד אני מוצאת משהו מעניין לעשות".
כילדה מה רצית להיות שתהיי גדולה?
"רציתי להיות אמא. ואכן בגיל 21 זכיתי בתאומים הודיה ובר: בת ובן. קיבלתי אותם במתנה ביום הולדתי ואנחנו חוגגים יום הולדת משותפת באותו התאריך: 2 בדצמבר".
מה האירוע ששינה את חייך?
"האימהות. זה עולם שלם שגורם לקרקע להיות יציבה. ובכל יום מחדש מדגיש את עוצמת הבריאה. כאדם רוחני אני מחוברת מאוד לבורא עולם ומודה לו בכל רגע נתון".
מה השריטה שלך?
"אני מכורה לעבודה. התחום שלי הוא מאוד אינטנסיבי ודינמי. חייבים התמדה וכוחות נפשיים ופיזיים. המון יחסי ציבור ויחסי אנוש טובים סוללים את הדרך להצלחה".
איזה ספרים את קוראת?
"אני קוראת אקטואליה ומידע שעוזר לי לעבודה. יותר דה "מרקר", לא ספרים".
איזה בגדים את קונה ומה הסגנון שלך?
"בתחום הביגוד מה שחשוב לי הוא שיהיה מיוחד ושונה. פחות חשוב לי המותג.
אני לובשת צבעוני ורב גוני מבחינת סגנונות הלבוש והעיקר שיהיה יפה מרשים".
איפה נראה אותך בעוד עשר שנים?
"בעזרת השם, אגור במושב, יהיה לי משק, ילדיי יגורו סמוך לביתי, הנכדים יתרוצצו בחצר והעסק המורחב יהיה בחצר המשק. יהיה גם פיתוח אגרונומי של ירק ייחודי שייתן מענה לצורך מובהק בעולם החקלאי".
 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות