fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

באביחיל חגגו 100 ליוסקה

נולד בעמק חפר לפני שהוקם מושב אביחיל וכל השנים גר בו.
ד"ר גלית שאול באה לברך את יוסקה קריס

חברים ובני משפחה של יוסקה קריס השתתפו השבוע בחגיגת יום ההולדת 100 ליוסף. גם ראשת המועצה עמק חפר ד"ר גלית שאול וסגנה חיזקי סיבק, תושב אביחיל, הגיעו לכבד את יוסקה והעניקו לו תעודת הוקרה מטעם המועצה.
ד"ר גלית שאול: "יוסק'ה הוא היסטוריה מהלכת של ארץ ישראל היפה והטובה ושל תולדות העמק הנפלא שלנו. חשוב שנשמע ונאצור את סיפוריהם של ותיקי העמק, שאנו חייבים להם רבות, נוקיר אותם ונלמד מהם".

מושב אביחיל מכבד את יוסקה

קריס נולד בשנת 1920 בעמק חפר,  12 שנים לפני שנוסד היישוב אביחיל. כיום הוא היחיד שיכול לספר זיכרונות מהמקום מאותם הימים, כפי שחווה אותם כילד. אביו של יוסק'ה היה חבר הגדוד העברי, שיוצאיו הקימו את המושב.
יוסקה שרת בצבא הבריטי בטריפולי בלוב וזכה לערוך בר מצווה לילדים היהודים בבנגאזי שניצלו ממחנות הריכוז. הילדים היו כבר בני 16 ולא זכו לחגוג בר מצווה בשנות המלחמה האיומות.
כשחזר מלוב לישראל, שהייתה עדיין תחת שלטון המנדט הבריטי, היה אחראי מטעם ההגנה על ספינות מעפילים שהגיעו לחוף אביחיל הוא הבלו-ביי. שם חיכה למעפילים, עזר להם להגיע אל חוף מבטחים, ודאג להם.
יוסקה קריס אביחיל. ברכות

יוסק'ה נלחם בכל מלחמות ישראל כולל מלחמת יום כיפור בגיל 53 כשהיה בדרגת קצין. כל חייו עבד כחקלאי וגידל הדרים עד שפרש לפנסיה. לאחר מכן התנדב בספריה לעיוורים.
ליוסק'ה ואשתו חנה שלושה ילדים, 11 נכדים ו-16 נינים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות