fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלי דלל: נדרשת תמיכת ממשלה בתכנית פינוי בינוי

החסמים שהוצגו הם הצורך בקרקע משלימה לטובת תכנית פינוי ובינוי ותשתיות על עירוניות
אלי דלל ראש העיריה וחיים אביטן צילום רן אליהו

בתום ביקור ראש הרשות להתחדשות עירונית  חיים אביטן עם ראש העירייה מרים פיירברג איכר נקבעו בנתניה צוותים לקידום ההתחדשות העירונית בעיר. לדברי סגן ראש העיריה וממלא מקומה אלי דלל היעד המרכזי כיום בפעילות העירייה נוגע לכל תחומי ההתחדשות העירונית במתחמים השונים ברחבי העיר וחשיבותה של התמיכה הממשלתית בקידום הפרויקטים היא רבה: "שכן ללא תמיכתם והסרת החסמים השונים – לא תוכל העירייה להתקדם בנושא. מדובר בעיקר על הצורך בקרקע משלימה לטובת תכנית פינוי ובינוי מתחם רמת הרצל, תכנית הנמצאת בתוקף. בינתיים כבר נקבעו צוותים לקידום ההתחדשות העירונית וכן לנושא הקרקע המשלימה שהינה אחד החסמים  העיקריים בקידום התכניות של פינוי-בינוי.".

אחרי סיור במתחמי רמת הרצל, אנדריוס, שכונת סלע, מרכז העיר, שיכון הרומנים, רמת ידין, קרית נורדאו ואזורים נפגש אביטן גם עם חבר המועצה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה אלון אלראי, מנכ"ל העיריה, יורם כהן, מהנדס העירייה, האדריכל ארז טל, סמנכ"ל נכסים אורבניים בעירייה, האדריכל פול ויטל, ראש מנהלת ההתחדשות העירונית שהוקמה בימים אלה, עו"ד הדס מדליה, ראש מנהלת התחדשות החברתית בעירייה, יפעת טבג'ה וכן ראש מנהלת מרכז העיר, עלוית פרויינד.

מהנדס העירייה הנכנס, ארז טל עמד גם הוא על החסמים העומדים כיום בפני העירייה ובראשם התשתית התחבורתית, לרבות תכנון מטרו מהיר לעיר ואישור תחנת רכבת שלישית. כמו כן התייחס לנושא הקצאת קרקע משלימה לפרויקטי פינוי ובינוי  ברחבי העיר, אשר יאפשרו את הפיכתם של הפרויקטים לכדאיים כלכלית ואת יציאתם לדרך.

לדברי טל יש לשריין 30 אחוזים מיחידות הדיור בתוכניות רשות מנהל מקרקעי ישראל לטובת השלמה של פרויקטי פינוי – בינוי: "על המדינה לממן תשתיות-על לצורכי ציבור וכן בגין שדרוג ותוספת מבני חינוך, ציבור רווחה ודת ושדרוג רחובות, פיתוח מערכות ניקוז, מים, ביוב ופיתוח שטחים ציבורים פתוחים במתחמי ההתחדשות".

חיים אביטן: "אין ספק שהשכונות הוותיקות דורשות התחדשות עירונית, סביבתית וחברתית, שכן גם מבחינת כדאיות כלכלית, זה רצוי ואפשרי". יצויין כי סך הפרוייקטים להתחדשות עירונית בפרוגרמה שהוצגה מגיעים לכ – 18,000 יחידות דיור, וזאת בהמשך  ל- 12,000 יחידות דיור נוספות במסגרת הסכם הגג שנחתם עם רמ"י וכן ל- 11,000 יחידות דיור שיבנו  במתחמים הפרטיים, כאשר תוכנית  המתאר הכללית תביא את נתניה לאיכלוס של 350,000 תושבים.

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות