fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל

הזכרונית ניצן נצר, קונדיטורית מחוננת שתורמת את חלקה במלחמת חרבות ברזל דרך אפייה למען חיילי צה"ל שהתמכרו לעוגות הקאפקייקס והמאפינס שלה, הם מחכים בכל יום אולי יגיע משלוח נוסף. ככה היא הרגילה אותם מתחילת המלחמה והיא שולחת לדרום ולצפון הרים של עוגיות מרהיבות הום מייד. הכל נאפה עם הרבה אהבה מהמטבח הביתי של הוריה, מכספה ומזמנה כדי להמתיק את לבבות החיילים | מיכל כהן אלדן בדייט עם ניצן נצר
הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל | צילום: באדיבות ניצן נצר

ניצן נצר (33) הינה קונדיטורית מחוננת אשר מכינה את כל העוגות והמאפים מזה למעלה מעשור בדייקנות, מקצועיות והתמדה. התוצאה – טעימה מאוד מאוד, איך לא? עם ניסיון של כמעט עשור באפייה בבירות אירופה , התוצאה והטעם המשובח ניכר.

ממתיקה את לבבות החיילים בקאפקייקס ומאפינס מרהיבים, בכל יום היא עומלת ומכינה אלפי עוגות נשלחות לבסיסי הארץ והפידבקים לא מאחרים להגיע.

אין כמו קאפקייקס כדי לשמח גדולים וקטנים גם יחד, מגוון קאפקייקס מעוצבים, בטעמים ובגדלים שאתם בוחרות ובוחרים. אחרי שנים של אפייה בהולנד ניצן שבה לארץ לחיפה. לפני חודש היא מוצאת את עצמה במלחמה, כשכל משפחתה מגויסת, היא ממשיכה לאפות  הפעם לקהל אחר-לחיילים ולמפונים. למיזם שלה היא קראה איך לא-"עושים מתוק בלב". ניצן רווקה ובימים אלה חוזרת לגור בזכרון יעקב.

הקונדיטורית ניצן נצר | צילום: באדיבות המצולמת

מתי התחלת לאפות לחיילים?

התחלתי לאפות לחיילים בשבוע הראשון למלחמה. אנחנו משפחה של מתגייסים- כל אחד בדרכו שלו ואיפה שאפשר לעזור ומה שאני טובה בו-זה אפיה. התלבטתי כמה זה כבר יכול לשנות משהו במצב הזה? התחלתי לאפות לכמה קבוצות חיילים בודדות דרך קשרים אישיים – לשלוח משהו שיעשה רגע מתוק בלב בתוך כל הכאוס שאנחנו נמצאים בו היום.

קבלתי תגובות חיוביות והבנתי שלמאפים שלי יש השפעה על מצב הרוח זה הוביל להחלטה שאני חייבת להמשיך ונולד הפרויקט "עושים מתוק בלב".

חברתי לטליה שדה ממעיין צבי ולמיכל אלדן מזכרון יעקב שתיהן נשים שהתגייסו ממש במיידי לסייע לחיילים, למשפחות החיילים ולמשפחות המפונים – דרכן יוצאים משלוחים כל יום לרחבי הארץ.

המאפים נשלחים עם אוכל חם ליחידות השונות, מחולקים למשפחות המתארחות פה בזכרון ולכל מי שניתן לשמח אותו.

בימים הראשונים מימנתי את האפייה מכיסי הפרטי, נעזרתי בהורים ובחברים קרובים. בהמשך, כאשר חברתי לטליה ומיכל שיתפנו את העשייה המשותפת במדיה החברתית וגילינו את רוחב הלב של הקהילה המדהימה בזכרון יעקב שתורמת ביד רחבה.

הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל | צילום: באדיבות ניצן נצר
הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל | צילום: באדיבות ניצן נצר

היכן את אופה?

עיקר האפייה קורה כרגע מהבית של ההורים שלי בו אני שוהה מהשבוע הראשון של המלחמה.  כדי להיות מסוגלת לתת מענה גם לשומרי כשרות יצרתי קשר עם הבעלים של מסעדת מטעים שבגני הנדיב ופעם נוספת פגשתי בלב הרחב של אנשי זכרון. אבי בימקה פותח את המטבח ומאפשר לי להתארח ולאפות אצלם. אין אמרתי… יש כאן אנשים מדהימים בקהילה, התגעגעתי לזה.

לפני חודש איפה היינו מוצאים אותך?

לפני חודש? בדיוק השקתי חזרה אחרי שנים של אפייה בהולנד את העסק החדש שלי בארץ. הייתם מוצאים אותי בחיפה, יושבת בבית קפה עם חברה על תכנון צילומים של מיני פרויקט לעסק שלי חושבות על ההפקה, הצילומים והעיצובים….אבל כל זה כבר מרגיש כ״כ לא רלוונטי היום.

הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל | צילום: באדיבות ניצן נצר
הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל | צילום: באדיבות ניצן נצר

האפיה לחיילים, מה זה נותן לך?

בכנות שבהתחלה זה פשוט נתן לי משהו להתעסק בו ולהפסיק לחשוב ולדאוג. אצלנו בבית כולם גויסו עם פרוץ המלחמה, בצו 8. לשבת ולדאוג בלי להיות מסוגלת לעשות משהו זה פשוט מתסכל ומטריף ובעיקר לא אני. אני בנאדם שאוהב עשייה ופתרונות פרקטיים.

חיפשתי איפה אני יכולה לעשות משהו שבאמת יעזור – וליצור שגרת עשייה שתשמור לי על השפיות.

אחרי המשלוחים הראשונים שיצאו התחלתי לקבל הודעות:

״היה כיף לקבל את החבילה ממך! נתן הפסקה חשובה לרגע וכולם נהנו״

״וואי תשמעי הם עפו על זה, נגמר תוך שניה וכל שניה מישהו שאל מאיפה הדבר האלוהי הזה, בלי הגזמה״

הבנתי ש-וואלה, יש לי דרך ליצור השפעה חיובית.

בשבילי לדעת שאני מצליחה ליצור פסק זמן חיובי ולהעלות חיוך על הפנים איפשהו, זה מספיק גדול. עם כל משלוח שיוצא אני יודעת שאני מצליחה להגיע לעוד אנשים. הפידבקים שחיילים שולחים, פשוט מעלים דמעות . כמה זה מחמם להם את הלב ומרגישים שמישהו בבית חושב ומשקיע עבורם גם בפינוקים הקטנים.

חיילי צה"ל מוסרים תודה (צפו)

 

מה בתוכנית?

השאיפה היא לחזור הביתה לזכרון. יש פה קהילה מדהימה שיוזמת, תורמת ועושה וזה מהדהד אצלי בלב. ככה גדלתי ואני מאוד מאמינה בדרך הזו. אז כרגע התכנית היא לעבור להתגורר בזכרון ולהמשיך לאפות ב"כמויות מסחריות" לכל מי שמבקש.

שתפי בהחלטה להיות קונדיטורית

ההחלטה להיות קונדיטורית….זה מצחיק כי זה קרה כמעט במקרה. או שלא כל כך במקרה…

עם סיום הצבא קיבלתי מההורים מתנה ליום ההולדת קורס שוקולטיירים אצל מישי בלוג בטבעון – אני חולת שוקולד.

עסקתי בזמנו בצילום והתחלתי להכין שוקולדים קצת מהבית- למשפחה, חברים…למכור קצת… אנשים התלהבו והתחילו להגיע שאלות אם אני גם אופה.

תמיד אפינו בבית, עוד מהמתכונים של סבתא רבתא שלי שהייתה אופה בקיבוץ אשדות יעקב. החלטתי לנסות לעשות את זה באופן מקצועי. היה נחמד לגלות שיש ביקוש למשהו שאני נהנית לעשות והחלטתי ל"לכת על זה".

הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל | צילום: באדיבות ניצן נצר

היכן למדת? כמה זמן עוסקת בכך?

אני עוסקת בתחום כבר 12 שנים. את לימודי הקונדיטוריה עשיתי בדן גורמה ואת הסטאז׳ במלון יערות הכרמל. עברתי להולנד לשמונה וחצי שנים בהן יצא לי לעבוד בבית תה אנגלי, לעבוד תקופה בסקוטלנד ולהתמקם סופית ברוטרדם. גיליתי בוטיק קאפקייקס אמריקאי מקסים בו עבדתי כמעצבת עוגות לאירועים. לאחר כחצי שנה זכיתי להפוך לבעלים של העסק.

פתחתי את העסק, אפיתי ועיצבתי אלפי עוגות ומגדלי קאפקייקס לחתונות, ימי הולדת ושלל אירועים. השתתפתי בתצוגות אופנת כלות ואפילו השתתפתי בצילומי אופנה בארמון בפריז. סביב העסק ברוטרדם נוצרה ממש קהילה והמקום אירח סדנאות אומנים, הרצאות ותערוכות מתחומים שונים.

זו הייתה חוויה מיוחדת ממש. תמיד כיף לראות כמה אוהבים לבוא לבוטיק ומה אפיה יכולה לעשות עבור אנשים. החיוכים שווים הכל.

הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל | צילום: באדיבות ניצן נצר

חלומות שלך?

החלום הגדול הוא לחזור ולאפות לאירועים וחתונות כמו שעשיתי בעסק שלי בהולנד – מגדלי קאפקייקס עם פרחים, עיצובים שאני לא רואה שקיימים בארץ.

עבודה ויצירה שמשלבות אפיה, שילובי טעמים מיוחדים וטבע זה מה שמניע אותי קדימה וכמובן החיוכים של מי שאוכל- כל כך שווים את זה!

חלום נוסף שיש לי זה לפתוח בית קפה בדומה לבוטיק שהיה לי בהולנד. מקום בדגש על העצמה נשית אבל לא רק. מקום שינוהל ויופעל ע״י נשים עם תוספות ייחודיות. מקום שאפשר יהיה לארח בו סדנאות של עסקים נוספים כדי לעזור ולמנף גם אותם- סדנאות ציור, סטיילינג- מה שיבוא. מקום שיהיה כיף לבלות בו ושירגיש לאנשים כמו בית.

טיפים לאפיית קאפייקס. מתכון שלך לקוראים?

בכיף! טיפ קליל שטוב לדעת- אפשר להפוך כמעט כל עוגה למאפין או קאפקייק. יש לכם מתכון של עוגה בחושה מושלמת שסבתא הייתה מכינה? תכינו את הבלילה ותמזגו לניירות אפיה קטנים.

שימו לב שבמקום 40-50 דק׳ שאפיתם את העוגה יספיק לאפות רק 20-25דק׳ בגלל שהקאפקייקס קטנים יותר.

מצרפת לכם מתכון לדוגמה: עוגת תפוזים ומייפל

עוגת תפוזים ומייפל של הקונדיטורית ניצן נצר | צילום: באדיבות ניצן נצר

כלי אפיה- רינג של 24ס״מ או 2 תבניות אינגליש קייק (אתם יכולים לנסות בכוסיות לקאפקייקס!)

חומרי הגלם:

3 ביצים

200 גר' סוכר

140 מ״ל שמן

220 מ״ל מיץ תפוזים

גרירה מתפוז שלם

280 גר' קמח

קורט נדיב מלח

10 גר' אבקת אפיה

50 גר' סירופ מייפל

אופן ההכנה:

  • מחממים את התנור ל170°.
  • מקציפים את הביצים יחד עם הסוכר עד לקבלת תערובת אוורירית ומוסיפים לתוכה את גרירת התפוז.
  • מערבבים יחד את השמן ומיץ התפוזים. בכלי נפרד מערבבים את כל היבשים.
  • מערבבים לאט את הביצים במיקסר עם וו גיטרה (או ביד עם כף עץ) ומוסיפים את הנוזלים ויבשים לסירוגין. נוזל-יבש-נוזל-יבש-נוזל-יבש.
  • מוזגים את התערובת לתוך התבניות שבחרנו לאפות בהן ומזלפים מעל חצי מכמות המייפל (שומרים את החצי השני לאחרי האפיה).

בשביל רינג של 24ס״מ- נאפה כ40 דק׳ עד להזהבה והתייצבות.

בשביל תבניות אינגליש קייק/ קאפקייקס נאפה בין 20-25 דק׳.

  • כשמוציאים את העוגה מהתנור, בעודה חמה, מזלפים מעל את שאר המייפל.

טיפים:

  1. רוצים לנסות לשחק עם הטעמים? במקום מיץ התפוזים אפשר להכין את העוגה עם מיץ פטל/ לימונדה/ כל מיץ אחר.
  2. לקישוט העוגה (לאחר שהתקררה) אפשר להכין זילוף תפוזים ולערבב יחד אבקת סוכר+גרירת תפוז+מיץ תפוזים ולקשקש על העוגה זילוף עדין.

ומה עכשיו?

אפשר לעקוב אחרי ואחרי העשייה שלי: אני מעלה סטורי בדף האינסטגרם שלי כל יום ומשתפת בעשייה עם תמונות וסרטונים כך שתוכלו לראות מה אנחנו מצליחים לעשות ביחד

הקונדיטורית ניצן נצר למען חיילי צה"ל | צילום: באדיבות ניצן נצר

ניצן תורמת למפונים בזכרון יעקב וגם למיזם של ויקי כהן לב בו שולחים בכל שישי מארזי קאפקייקס עם פרחים ממשק לב וחלה למשפחות בהם אב הבית בחזית כחיבוק חם ומתוק מקהילת זכרון יעקב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות