fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

(לא) מנקים את היער

מדוע תנועות הנוער של חדרה לא ישתתפו ביום ניקיון ביער חדרה? התשובה הרשמית היא שפעילות הניקיון לא תואמה מראש עם העירייה, אך יוזם האירוע טוען שהסיבה האמיתית היא אחרת לגמרי. ספוילר: זה פוליטי
פעילות הניקיון הקודמת ביער חדרה
פעילות הניקיון הקודמת ביער חדרה

הפעיל החברתי אייל פבזנר יזם יום ניקיון ביער חדרה והזמין את תושבי חדרה, וגם את תנועות הנוער מכבי צעיר חדרה והצופים, להצטרף. אך השבוע הודיעו לו כי תנועות הנוער לא תשתתפנה באירוע, מאחר ולא תיאם מראש את הפעילות עם עיריית חדרה. פבזנר טוען שהסיבה האמיתית לביטול, כך נאמר לו בשיחות סגורות, נעוצה בפעילותו הפוליטית והזדהותו עם יריביו הפוליטיים של ראש העיר.

לאחר שארגן בעבר יום ניקוי ביער חדרה וזכה לתגובות נלהבות מחדרתים שרוצים להתנדב גם הם, החליט אייל פבזנר לשחזר את ההצלחה וליזום שוב יום ניקיון. הפעם הוא פרסם את האירוע מראש ואף הצליח לגייס את תנועות הנוער.

אלא שהשבוע פנו אל פבזנר מתנועות הנוער והודיעו על ביטול הגעתן. הוסבר לו כי תנועות הנוער הן כוח עירוני ולכן יש לתאם אירועים בהשתתפותן מול העירייה, על מנת להפוך את האירוע לעירוני.

פבזנר ניסה לברר כיצד להחזיר את השתתפותן של התנועות בפעילות, אך בשיחות נאמר לו, לטענתו, כי הביטול נשען אך ורק על דעותיו ופעילותו הפוליטית וכי נרמז לו כי הוא מזוהה עם מפלגה שחבריה נתפסים כיריביו של ראש העיר.

"חבל שפעילות חברתית, אקולוגית וחינוכית כמו ניקיון היער מוצגת כפוליטית. דעותיי הפוליטיות אינן חשובות וגם אין להן שום מקום בפרסומים ובקריאה להצטרף לניקיון. אני לא מפרסם את דעותיי הפוליטיות בשום מקום ואני לא עומד מאחורי שום רשימה, מפלגה או דמות פוליטית ומי שאחראי על ניסיון הביטול ישיג את ההפך ממה שקיווה לו", אמר.

בפוסט שכתב לאחר ביטול השתתפותן של תנועות הנוער, הדגיש פבזנר את חשיבות הניקיון: "מישהו בעירייה התבלבל. ניקיון יער חדרה היא פעילות חינוכית, חברתית ואקולוגית וממש לא פוליטית. אני מזמין את כל תושבי העיר והסביבה, עם המשפחות והחברים ותנועות הנוער להגיע ביום שישי ה-22/11 ליער חדרה בשעה 14:00, לבוא ולהחזיר לטבע את הנזקים שגרמנו כאנושות. לא הפגנה, לא מחאה, אלא קריאה לבוא לעזור לנקות את היער. אני ביחד עם עוד אנשים טובים שהטבע והניקיון חשובים להם מחכים לכם".

מפנאי העיר נמסר: "פנאי העיר חדרה מברכת כל יוזמה חברתית, ותנועות הנוער שמחות ליטול חלק בכל פעילות בהתאם לתוכנית השנתית שלהן. את הפעילויות יש לתאם מול רכזת תנועות הנוער העירונית של מחלקת הנוער, המתכללת את כלל הפעילויות בעיר. בט"ו בשבט מתוכננת פעילות דומה בשטחים הפתוחים של העיר חדרה".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות