fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קמפיין של תושבים: "עצירת שוד המים של מי חדרה", הוליד בקשה לדיון דחוף

בשבועות האחרונים, הגיעו לשולחנו של המשנה לראש עיריית חדרה, בועז ביטון, תלונות תושבים. על חשבונות מים גבוהים במיוחד. והוא בקש לזמן דיון דחוף בנושא
בועז ביטון לבחירות צילום פרטי
בועז ביטון לבחירות צילום פרטי

התלונות על חשבונות מים גבוהים, הגיעו לשולחנו של המשנה לראש העיר בועז ביטון. זאת לאחר תלונות מסוג זה, שהופצו ברשתות החברתיות. תחת הכותרת "עצירת שוד המים של מי חדרה". התלונות הללו הפכו במהרה לקמפיין. שזכה לכ-500 שיתופים וקבל את הכותרת "עצירת שוד המים של מי חדרה". בשל כך, מבקש במשנה לראש העיר, בועז ביטון, לכנס דיון דחוף בנושא זה. ולזמן לדיון גורמים מקצועיים.. והוא פנה אל ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, על מנת שהדיון ייערך. וכתב לו: "העלייה החדה במחירי המים, הביאה לכך שתושבים רבים אינם יכולים לשלם את חשבונות המים הגבוהים".

 

"המצוקה חוצה אוכלוסיות וגילאים"

ועוד כתב המשנה ראש העיר, בועז ביטון, במכתבו לראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן: "מתלונות שהגיעו לידינו, עולה כי המצוקה חוצה אוכלוסיות וגילאים. וכוללת פגיעה גם במשפחות ויחידים, ממעמד הביניים. המצוקה קשה במיוחד, בקרב משפחות ויחידים המתקיימים מהכנסה נמוכה. קשישים ובעלי מוגבלויות".

לדברי המשנה לראש העיר, בועז ביטון, מתלונות התושבים עולה תמונה עגומה. לפיה, עשרות תושבים בעיר חדרה אינם מבינים איך מחירי המים שלהם עלו במאות ובעשרות אחוזים".

במסגרת פנייתו לראש העיר, ציין המשנה לראש העיר, בועז ביטון, מספר דוגמאות. של פניות תושבים, אשר נאלצים בימים אלה להתמודד עם חשבונות מים גבוהים. כמו למשל פנייתה של אילנית כהן, תושבת רחוב צפרא בעיר. הטוענת: "ממוצע הצריכה שלי, הוא בין 20 ל-23 קוב. ובחודשים האחרונים, הוא עלה פלאים. והגיע לצריכה של 33 קוב. זה פשוט לא הגיוני. אין שום סיבה, שהצריכה שלי תעלה למימדים כאלה. לחברה שלי, שהתלוננה גם היא על מחירי המים הגבוהים, הציעו לבדוק את מונה המים. המונה נמצא תקין והיא חוייבה לשלם על הבדיקה".

 

מד מים \ צילום: פרטי
מד מים \ צילום: פרטי

 

"אני לא מתכוון לוותר"

במכתבו לראש העיר, ציין המשנה לראש העיר בועז ביטון, גם דוגמאות נוספות. לפניותיהם של תושבי העיר חדרה למשרדו, בעקבות חשבונות מים גבוהים. כמו זו של תושב רחוב הרב קוק בעיר חדרה, אבי ביטון. "מזה מספר חודשים", מציין אבי ביטון בפנייתו, "אני מקבל חשבונות מים מאוד גבוהים. על פי נתונים בחשבון המים, החיוב גבוה בעקבות 'צריכה משותפת' גבוהה מאוד. למשל: בחודש האחרון, חייבו אותנו על צריכה משותפת של 24 קוב. בזמן שהצריכה הממוצעת שלנו, הייתה לכל היותר של שישה קוב. גם אם יש לנו נזילה, לא הגיוני שהבניין צורך 440 קוב".

תושב רחוב דגניה בחדרה, טל אנגל, שפנה בשבוע שעבר למשנה לראש העיר בועז ביטון, היה חריף ונחרץ בדבריו. וכך כתב: "אני מקבל בדרך כלל חשבון מים ממוצע של 5000 שקל. שגם זה הרבה. בחשבונית האחרונה, קבלתי חיוב של 2000 שקלים. זה סכום לא הגיוני. אני לא מתכוון לוותר ואם צריך, אפנה לבית המשפט".

 

לזמן אנשי מקצוע

המשנה לראש העיר, בועז ביטון, מבקש במכתבו כי לדיון הדחוף בעירייה, יזומנו גם גורמים מקצועיים מבחוץ. "אשר יחוו דעתם לגבי התלונות הרבות". ועוד הוא כותב: "אבקש לזמן לדיון את מנהלי תאגיד המים מי חדרה. כדי שיוכלו להשיב לנו על השאלות. במקביל, אבקש לקבל לידי מאת תאגיד מי חדרה את הנתונים הבאים: האם החל ממרס 2020 עלתה הצריכה הכללית של תושבי העיר, בחודשים אלה, לעומת אשתקד? כמה תלונות התקבלו מתושבים, בנושאים המוזכרים לעיל, וכיצד תאגיד מי חדרה טיפל בתלונות הללו? האם החיובים נעשים רק על פי הערכה, או שמקפידים לשלוח נציג, שבודק את מונה השעון?"

במכתבו, סייג בועז ביטון והוסיף, יחד עם זאת: חשוב לי להבהיר, כי איני מטיל דופי בהתנהלותו של התאגיד. אך כשלוחי ציבור, המשרתים את הציבור הרחב בעיר חדרה, עלינו לדעת תשובות ברורות".

 

הגדלה זמנית של הכמות 

מתאגיד המים מי חדרה, נמסר בתגובה לחדשות חדרה: "משבר הקורונה והשהות הממושכת בבית, יחד עם צמצום השהות במסגרות החינוך, מגדילים את צריכת המים הביתית. ובהתאם, גם את חשבונות המים השוטפים. בכל רחבי הארץ. העלייה בצריכת המים הביתית, בחלק גדול מהמקרים, הינה בכמות שמעבר לכמות המוכרת. המחושבת בתעריף הראשון הנמוך. בהתאם לכללי רשות המים, בעלייה בחשבונות המים משמעותית יותר, שכן היא מחושבת בתעריף השני. הגבוה. תעריפי המים, נקבעים על ידי רשות המים הממשלתית. והינם אחידים בכל הארץ. רשות המים, פרסמה לאחרונה הנחיה. להגדלה זמנית של הכמות המוכרת. לארבעה מ"ק לנפש לחודש, במקום 3.5 מ"ק. כפי שנהוג כיום. במטרה להקל על הצרכנים, בתקופה מורכבת זו. התוספת לכמות המוכרת, תיכנס לתוקפה החל מצריכת המים לחודש ספטמבר השנה. חשוב לבדוק, כי מספר הנפשות המתגוררות בבית, כפי שמופיע בחשבון המים, מעודכן".

 

 

הישארו מעודכנים בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות