fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בתמונה בגוף הכתבה: שרירן ענק הוצא מרחמה של אישה

הד"ר שגיא חיימוביץ', מבית החולים הילל יפה בחדרה, הוציא שרירן ענק מרחמה של אישה. תושבת היישוב ג'ת
אמנה ובעלה מוחמד בביקורת אצל ד"ר שגיא חיימוביץ' \ צילום: דוברות בית החולים
אמנה ובעלה מוחמד בביקורת אצל ד"ר שגיא חיימוביץ' צילום: דוברות בית החולים

אישה בשנות ה-30 לחייה, הנמצאת בהריון, הגיעה עם כאבים עזים בבטנה למרכז הרפואי הלל יפה. בסדרת בדיקות שעברה שם,  התגלה ברחמה שרירן בגודל עצום. שאורכו מעל 20 ס"מ. בניתוח נדיר מסוגו, שבוצע על ידי הד"ר שגיא חיימוביץ, מנהל אשפוז יום באגף נשים ויולדות של המרכז הרפואי הלל יפה, הוצא השרירן מרחם האישה. בעודה בשבוע ה- 19 להריונה. העובר ואמו עברו את הניתוח בהצלחה. השבוע, הגיעה האם לביקורת במרפאה של הד"ר חיימוביץ והציגה בגאווה תמונה של התינוק. שנולד כנגד כל הסיכויים.

 

"שרירן

כאבים עזים וקשיי נשימה

אמנה ג'אמל בת ה- 36 מג'ת, הגיעה בחודש מרס האחרון  לבית החולים הילל יפה בחדרה. זאת לאחר שחשה כאבים עזים בבטנה, שלוו בקשיי נשימה. כל זאת בעודה בשבוע ה-19 להיריונה. לאחר סדרת בדיקות שעברה, עלה החשד כי ייתכן ומדובר בגידול ענק בבטנה. שנדחס והגיע לסרעפת. לרוב, במקרים כאלה, כשההריון עדיין בתחילתו, מקובל להפסיק את ההיריון. כדי לנתח את האישה ולהוציא את הגידול.

לאחר התייעצות בקרב מומחים בבית החולים, התקבלה המלצתו של הד"ר שגיא חיימוביץ'. שהמליץ לנתח את האישה, לכרות את השרירן העצום ולשלוח אותו לביופסיה כדי לבדוק  האם מדובר בגידול שהוא ממאיר. ורק אז, לקבל החלטה סופית לגבי המשך ההיריון. "הגישה הרווחת היא לא לנתח נשים בזמן היריון. בשל הסיכון שעלול להיגרם הן לעובר והן לאם. במקרה הנ"ל, המלצתי על ניתוח על אף ההיריון. כדי לתת סיכוי, ולו הקטן ביותר, להמשך ההיריון. למרות הסיכונים הכרוכים בכך", מציין ד"ר חיימוביץ.

ד"ר חיימוביץ מספר: "כשבני הזוג שמעו את הבשורה נפלו פניו של מוחמד. מסתבר כי בנישואיו הראשונים, אשתו נפטרה ממחלת הסרטן כחודש לאחר לידת בנם השלישי. וכעת, אשתו השנייה- אמנה עם חשד לסרטן במהלך ההיריון הראשון שלהם. הסברתי להם כי אומנם הסיכוי קטן, אך אני ממליץ לנתח על אף ההיריון".

 

שרירן עצום מימדים

הד"ר חיימוביץ', מבית החולים הילל יפה בחדרה, ניתח את אמנה ג'אמל ומצא כי מדובר בשרירן עצום,  שגודלו מעל ל- 20 ס"מ. שהתחבר ישירות לרחם. הוא כרת את השרירן וביצע בדיקת אולטרסאונד, על מנת לוודא שהעובר שרד את הניתוח, הדופק שלו תקין וניתן להמשיך את ההיריון. אמנה ג'אמל והעובר שברחמה עברו את הניתוח בהצלחה והמשך ההיריון התנהל, למרבה המזל, באופן תקין.

"הסיבה להיווצרות שרירן אינה ידועה. אם כי שרירנים הם תופעה שכיחה ביותר, שמופיעה בכ- 70% מהנשים מעל גיל 40. בגיל צעיר, כמו במקרה של אמנה, זה די נדיר. מה עוד שלרוב השרירנים קטנים ואורכם סנטימטרים ספורים בלבד. ואילו במקרה זה, השרירן עצום מימדים ואף הכיל הרבה כלי דם. מה שהעלה את החשד לגידול ממאיר", מסביר ד"ר חיימוביץ. "אבל בסופו של דבר, מדובר היה בשרירן בלבד. אם כי עצום בגודלו".

השבוע, כאמור, הגיעו אמנה ומוחמד ג'אמל למרפאה של ד"ר חיימוביץ, לשם בדיקה שגרתית. כשבידם תמונה של תינוקם- אדם. "אין מילים בפינו כדי להודות לד"ר חיימוביץ על שהיה נחוש בדעתו וניתח אותי תוך כדי ההיריון. בזכותו אני מחבקת היום את אדם, בני הבכור",  ציינה אמנה ג'אמל בהתרגשות.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות