fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חדרה תעתור נגד החלטת הות"ל לאשר תכנית להקמת תחנת כוח בעיר

העירייה תגיש עתירה נגד החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות להעלות את התוכנית להקמת תחנת כוח (OPC2) באזור התעשייה לאישור הממשלה
בניין עיריית חדרה. צילום: ירון ניר
בניין עיריית חדרה. צילום: ירון ניר

ראש עיריית חדרה ניר בן חיים, קיבל בשבוע שעבר את המלצת חבר המועצה רון שגן והצוות המקצועי – היועצת המשפטית של עיריית חדרה שרון שרוני ומהנדס העיר נדב הדר – להגיש עתירה כנגד החלטת הות״ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) להעלות את התוכנית להקמת תחנת הכוח (OPC2) בחדרה לאישור הממשלה. הצוות המקצועי המליץ לראש העיר להגיש את העתירה כנגד התכנית באופן מידי, ובהמשך לדיון שהתקיים בנוגע לסיכויים ולסיכונים האפשריים של המהלך, הוחלט כאמור, לעתור נגד ההחלטה.

"עיריית חדרה והעומד בראשה, ניר בן חיים, לא תאפשר פגיעה באיכות חייהם ובבריאותם של תושבי העיר. נפעל באמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו כדי למנוע פגיעה אנושה באיכות האוויר ובבריאותם של תושבי חדרה והאזור", נמסר מהעירייה.

בהמשך להתנגדותה של עיריית חדרה לתכנית להקמתה של תחנת כוח מבוססת גז באזור התעשייה בחדרה (תת"ל 20 ב'), קיים הצוות המקצועי תהליך אינטנסיבי בשבועות האחרונים, במסגרתו נבחנו העילות האפשריות לעתירה כנגד החלטת הות"ל, כמו גם העיתוי המתאים להגשת העתירה. זאת במטרה להביא לביטולה של התוכנית. בין טיעוניהם הבולטים של הצוות המקצועי נגד הקמת התחנה, הודגש כי חדרה, המספקת כ-30% מתצרוכת החשמל הארצית, ותושבי האזור, נושאים בנטל זיהום האוויר באופן שאינו שוויוני ואינו צודק ביחס לממוצע הארצי. עניין זה משתקף בהחלטות ממשלה קודמות המבקשות להוריד את כמות הזיהום בחדרה באופן הדרגתי ובוודאי לא להגבירו. לכן דורשת העירייה חלוקה צודקת של נטל התשתיות לאור ריבוי אתרי ייצור האנרגיה והמזהמים באזור. בנוסף, צוין כי נקבע בעבר שמרכז האנרגיה בחדרה הוא במתחם אורות רבין ולכן כל שינוי, כולל הקמת תחנות כוח נוספות, צריך להתבצע רק במתחם זה, ורק לאחר גריטה סופית של יחידות 1-4 המזהמות.

כמו כן, התוכנית המדוברת צפוייה לא רק לגרום לזיהום אויר במרחב ולפגיעה בבריאות הציבור, בעיקר בשכונות הסמוכות לתחנה, כגון שכונת ביל"ו, האוצר ונחליאל, שמרחקן מהאזור הוא פחות מקילומטר, אלא גם לגרום לפגיעה בפיתוחה של העיר חדרה; זאת הן בגרימת נזק כלכלי ותכנוני לתכנית לפיתוח אזור התעשייה (חד 1800), תוכנית בעלת קונספט ייחודי של חזית עירונית- מסחרית בצמוד לנחל, והן בשכונות הדגל שהעיר עומלת על פיתוחן, מיתוגן, שיווקן ומידת האטרקטיביות שלהן.

הצוות המקצועי אף ציין כי בין הרשויות הממשלתיות המתנגדות להקמת תחנת כוח נוספת בחדרה, ובפרט לפני גריטת תחנות הכח הפחמיות 1-4, נמצאות ועדת התכנון המחוזית, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה וכן היועצת הסביבתית של הועדה לתשתיות לאומיות בה נדונה התכנית.

לדברי חבר המועצה רון שגן, "אנחנו מעוניינים לשדר מסר ברור, הן לגורמי התכנון והן למקבלי ההחלטות, שחדרה אינה החצר האחורית של המדינה, ועל כן נקיים קרב אגרסיבי כנגד תכניות הפוגעות באיכות החיים של תושבינו באופן שאינו מוסרי, אינו הגון ואפילו אינו נדרש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות