fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכסוך העבודה אושר

סכסוך העבודה של עובדי המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, אושר. ראש המועצה הגר פרי יגור הוציאה איגרת לעובדים. וועד העובדים מכין תגובה
בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)
בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

ביום חמישי האחרון, אישרה ההסתדרות את סכסוך העבודה של וועד עובדי המועצה המקומית פרדס חנה כרכור. זאת אחרי פנייה דחופה, שנעשתה על ידי יו"ר הוועדה לתכנון וביצוע בהסתדרות העובדים וסגן יו"ר אג"מ בהסתדרות, רפי מסט. לאחר האישור, כתבה ראש המועצה המקומית, הגר פרי יגור, איגרת לעובדי המועצה.

"בימים האחרונים, התקבלו במשרדי הנהלת המועצה הודעות מעובדים רבים", כתבה. "שהביעו את הסתייגותם מהכרזת סכסוך העבודה של וועד ההסתדרות". ועוד כתבה: "וועד העובדים, הובל לצערינו לסכסוך עבודה. וזאת אף עוד בטרם קיום הליך מו"מ".

בוועד העובדים מכינים תגובה למכתבה. ובינתיים ממלאים העובדים פיהם מים. יו"ר וועד העובדים, יהודה ועקנין, אומר הבוקר לחדשות חדרה: "צריך לעשות את הדברים כמו שצריך. אני מכין היום תגובה, ויש לנו שבועיים על פי חוק, לניהול מו"מ עם המועצה".

התנהגות פוגענית והעסקת עובדי קבלן

בפנייה הדחופה שהופנתה ליו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, על ידי יו"ר הוועדה לתכנון וביצוע בהסתדרות העובדים וסגן יו"ר אג"ם רפי מסט, הוזכרו עיקרי הדברים. שנכתבו גם קודם לכן, בפניית עובדי המועצה הראשונית להסתדרות. ועיקרם: "התנהגות מזלזלת ופוגענית כלפי ועד העובדים, העסקת עובדי קבלן חיצוניים תוך עקיפת יחסי העבודה הקיבוציים, התנהלות המעסיק בחוסר תום לב ועוד.

כאמור, יומיים אחרי מכתבו של מסט, אושר סכסוך העבודה. אולם עדיין אינו מתבצע בפועל. כאמור, עקב חיוב החוק במו"מ עם המועצה המקומית, במשך השבועיים הקרובים. מאז אישרור הבקשה.

במקביל לאישור, כאמור, פנתה ראש המועצה הגר פרי יגור באיגרת לעובדי המועצה. בה פירטה את עמדת המועצה המקומית, בנוגע לעניין סכסוך העבודה. "אעדכן אתכם כי בשבועות האחרונים, קיבלנו בהפתעה פנייה של הוועד אל ההסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה", נכתב. "אני חייבת להודות, עם כל היד על הלב, שהתאכזבתי עמוקות מהוועד. שעמו ראינו אחדות מטרה, שותפות מלאה לדרך וראייה מערכתית. אני מצרה על התנהגות זו של וועד העובדים ומצפה מהם לגילוי אחריות. והימנעות מנקיטת אמצעים אשר מאיימים לפגוע בתושבי המושבה ובעובדי המועצה. הנושאים השנויים במחלוקת ניתנים לפיתרון, תוך הידברות כנה ואמיתית. וללא צורך בנקיטת אמצעים קיצוניים. חשוב לי שתדעו, שגם אם ייכפה עלינו לבסוף סכסוך עבודה שאין בו צורך, כולכם תוכלו להגיע כרגיל לעבודה. לצד זאת, כמובן שנכבד כל עובד\ת שיבחרו אחרת".

"אני צריך להכין תגובה"

חברי הוועד של עובדי המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, ממעטים להגיב לדברים. פניות חוזרות ונשנות לחברי הוועד, על מנת שישטחו בפני חדשות חדרה את טענותיהם, נערכו החל מיום חמישי שעבר. יום האישרור של סכסוך העבודה. אולם עלו בתוהו.

הבוקר, אומר יו"ר וועד העובדים, יהודה ועקנין: "אני צריך להכין תגובה, לדברי ראש הרשות לעובדים. אני לא רוצה לשלוף מהגורן ומהיקב. אני רוצה לבדוק את הדברים עם ההסתדרות, כדי להיות טיפ טופ. זה לא בשלוף. אנחנו עובדים עדיין, עוד לא הפעלנו עדיין את הסכסוך. עכשיו ישנו תהליך לקיומו של מו"מ".

אז יכול להיות שלא תתקיים שביתה?

"אני לא יכול להגיד לך שום דבר. נכון להרגע, יש לנו אישור של סכסוך עבודה ביד. מן הסתם יתקיימו מגעים, ונראה מה יקרה. הכל פתוח".

לפי מה שאני שומעת ממך, אתם לא ששים לסכסוך עבודה

"את טועה בגדול. יש לנו סכסוך עבודה ביד".

על הנייר

"יש לנו אישור מההסתדרות. במסגרת החוק, יש לנו 14 ימים. ויש לנו ליווי צמוד של הסתדרות המרחב. שמכוונת ומובילה אותנו, לעשות את הדברים הנכונים. אנחנו גם לא עושים הכל בשלוף. אז לבוא עכשיו ולהגיד ססמאות, זה לא אנחנו. אנחנו אוהבים להציג את העובדות כהוויתן. מציאותיות, מוצקות ומגובות במסמכים. צריך לשים את העובדות ולשים את הדברים על השולחן. הסכסוך הוא כמעט עשרה חודשים והכל מגובה במסמכים. אנחנו שבעים מהבטחות ודיבורי סרק. קבלנו את האישור, עכשיו הכל פתוח".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות