fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי המועצה המקומית בפרדס חנה הכריזו על סכסוך עבודה, טענות על הטיית מכרזים לכאורה

ההודעה על סכסוך העבודה הוגשה לממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד העבודה, בוועד העובדים ממתינים לאשרור
בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)
בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

הודעה על סכסוך עבודה, הוגשה בשבוע שעבר על ידי  מזכירת הסתדרות עובדי המעוף במרחב חדרה-שומרון,  עו"ד הדר סבג מסיקה. אשר העובדים מיוצגים על ידה, בהתאם לחוזה הקיבוצי החל עליהם. לפי הכתוב בהודעה על סכסוך העבודה, הרי שהסכסוך נוגע ל-800 עובדים. שהם למעשה כלל העובדים במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור. ההודעה כוללת סעיפים חמורים. מצביעה על מכלול תחומים שבהם פגעה לכאורה הרשות המקומית בעובדים.

 

חוסר שקיפות וזילזול

על פי מה שנכתב בהודעה על סכסוך העבודה, הרי שמועצת פרדס חנה פעלה לכאורה בחוסר שקיפות. ובלי ליידע את וועד העובדים של המועצה, בנוגע לזכויות העובדים. כך. למשל, נטען כי על פי תלונות העובדים, הרי שהוצאו להם מכתבים לתיקים האישיים. ללא שנמסר על כך דבר לוועד העובדים. בנוסף, נטען כי הוצאו על ידי המועצה עשרות מכתבים לעובדי המועצה, ביחס לתנאי עבודתם. ואף זאת, בלא שהדבר דווח לחברי הוועד. ואף ללא שיתוף של וועד העובדים כלל.

"דבר שנעשה במסתרים, תוך כדי עקיפת סמכות ואי התייחסות לוועד העובדים", נכתב בהודעה על סכסוך העבודה. "והרי מדובר בזכות בסיסית, המוקנית על פי חוקת העבודה". לפיכך, צויין בהודעה כי מדובר ב"זלזול מוחלט והתעלמות מוועד העובדים".

בנוסף,  ובהקשר לדברים הקודמים שצויינו לעיל, מוזכרת גם פגיעה בשכרם של העובדים.

 

אייל כגן. צילום: אלדד רפאלי
אייל כגן. צילום: אלדד רפאלי

 

זיוף והטיית מכרזים לכאורה

בנוסף לטענות ביחס להתנהלות מול וועד העובדים, מוזכרים בהודעה על סכסוך העבודה, סעיפים נוספים. הנוגעים להתנהלות העירייה. כמו למשל: העסקת עובדי קבלן חיצוניים וחשד לזיוף והטיית מכרזים לכאורה. המטופל במקביל, כך צויין, על ידי המחלקה המשפטית בהסתדרות.

ועוד צויין, כי נעשה ניסיון ליישב את הסכסוך מול מועצת פרדס חנה, במו"מ ישיר. אולם הדבר הסתיים ללא תוצאות כלשהן.

על הדברים שנכתבו מוסיף אייל כגן, יו"ר סיעת טוב במושבה וחבר האופוזיציה: "היישוב נמצא במצב לא טוב. והסכסוך מצביע על כשל ניהולי. בשל הדברים המצויינים במסמך ההכרזה על סכסוך העבודה, עזבו את תפקידם במועצה עשרה עובדים בכירים. שהחזיקו בידיהם את הידע הארגוני. וכעת מחכים לאישור סכסוך העבודה, על מנת להכריז על שביתה של העובדים. מדובר בעובדים נאמנים".

יהודה וקנין, יו"ר וועד העובדים לחדשות חדרה: "אחרי שנקבל את האישור על סכסוך העבודה, מהדרגים הבכירים בהסתדרות, אגיב".

 

"אין בידי הוועד סיבה מוצדקת"

ממועצת פרדס חנה, נמסר בתגובה: "עם כל הכבוד לוועד, הרי שדווקא בתקופה מורכבת ומאתגרת זו, שבה אנו נמצאים, הוכיחה המועצה כי היא נחושה לעשות מעל ומעבר למען העובדים. ואפשרה לרבים מהם, לעבוד מהבית. ו/או במשמרות נוחות. תוך התחשבות בעובדים, הנדרשים להישאר עם ילדיהם בבית. ומתוך מאמץ רב, שלא להוציא ולו עובד אחד לחל"ת.

ניכר כי אין בידי הוועד סיבה מוצדקת למהלך. ותמוה ביותר, הניסיון לפגוע ברציפות התפקודית של הרשות, על רקע התקופה. המועצה תפעל בכל כוחה, על מנת שהשירות שיינתן לציבור על ידי עובדיה, יהיה הטוב ביותר. תוך דאגה מתמדת, לשביעות רצונם של עובדיה. שהיא הבסיס למתן שירות איכותי וטוב לתושבים. הוועד יותר ממוזמן, להיזכר במטרה המרכזית של עבודת המועצה. שהיא מתן שירות לציבור".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות