fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהל בית החולים הלל יפה, ד"ר מיקי דודקביץ : "אנחנו אחד מבתי החולים העמוסים ביותר"

בבית החולים יש שלוש מחלקות קורונה ובהן 70 חולים. דודקביץ: "אנחנו פשוט פועלים בשקט ולא אומרים שאנחנו קורסים"
ד"ר מיקי דודקביץ מתחסן \ צילום: איילת קדם
ד"ר מיקי דודקביץ מתחסן צילום: איילת קדם

בבית החולים הלל יפה בחדרה, התחסנו כבר 60 אחוזים מתוך כלל אנשי הצוות הרפואי. כאשר ראשון המתחסנים במבצע החיסונים בבית החולים, היה מנהל בית החולים ד"ר מיקי דודקביץ. המתראיין כיום לחדשות חדרה בראיון בלעדי. ואומר: "אנחנו בשיאו של הגל השלישי. ואני מעריך, שבקרוב העקומה תשתטח. ואז גם תתחיל ירידה במספר חולי הקורונה. מתי נחזור לשגרה מלאה? אני מעריך שבסוף חודש אפריל. אם לא יותר. עד אז, עדיין נעטה מסיכות".

 

שום תופעות לוואי

אז איך זה מרגיש אחרי החיסון? היו תופעות לוואי?

"האמת היא, ששום כלום. לא במנה הראשונה וגם לא בשנייה. אפילו לא כאב מקומי. ליתר אנשי הצוות, היו קצת תופעות כאלה. לא בחיסון הראשון, אלא יותר בשני. קצת בחילות, רגישות מקומית וכאבי ראש, עייפות, בחילות. אף אחד מהמקרים האלה, לא ברמה של תחלואה קשה. זה חלף אחרי יום יומיים. ואגב: תכננו מראש, לחסן את הצוותים הרפואיים בצורה הדרגתית ומושכלת. בשל בסיכוי לתופעות הלוואי האלה. כדי שלא יהיה מצב, למשל, שבו כל המצנתרים שלי ירגישו לא טוב. למשל. זה עלה גם בשיח, מול מנהלי בתי החולים השונים. יש מי שאמרו, שיש לחסן כמה שיותר מהר ובכמויות. אני, לא. עשינו את זה באופן מאוד יעיל וחילקנו את הימים. כך שלא כל מי שעובדים באותה המסגרת, יחוסנו במהלך אותו יום. עדיין לא כולם חוסנו. רק השבוע, התחלנו בבית החולים לתת את החיסון השני.  ואנחנו ממשיכים. רוב העובדים מחוסנים או יחוסנו. ויש מי שהצטרפו ברגע האחרון".

 

דר מיקי דודקביץ. (צילום: רפי קורן)
דר מיקי דודקביץ מנהל בית החולים. (צילום: רפי קורן)

 

שלוש מחלקות קורונה מלאות

ומה מצב בית החולים, בעיצומו של הגל השלישי?

"אנחנו חזק בתוך הגל השלישי. עם שלוש מחלקות קורונה מלאות. היו שתיים, ולאחרונה פתחנו עוד אחת. בשלושתן, יש כ-70 חולים. וביניהן, גם חולי קורונה קשים מאוד. אנחנו אחד מבתי החולים העמוסים יותר בישראל. גם ברמת הנתונים וגם באופן יחסי, יחסית לגודלו של בית החולים. בבית חולים הגליל, למשל, יש אכן 100 חולים. שזה יותר מאשר יש אצלינו. אבל גם יש להם יותר מחלקות קורונה. אנחנו פשוט פועלים בשקט, ולא אומרים שאנחנו קורסים. לצורך הטיפול בחולי הקורונה, סגרנו שתי מחלקות פנימיות. אז אם בשנים רגילות יש עומס גדול במחלקות הפנימניות, אז עכשיו עוד יותר. במיוחד לאור העובדה, שסגרנו מחלקות".

אז מהו באמת מספר החולים היום, במחלקות הפנימיות?

"עכשיו יש לנו שתי מחלקות פנימיות מורחבות, עם הרבה מאוד חולים. בכל מחלקה כזאת, יש כ-50 חולים. כאשר מחלקה פנימית, מתוכננת עבור 36 חולים בלבד. ויש גם חולים במסדרונות. כן".

 

הסגר הוא ברירת המחדל

ד"ר מיקי דודקביץ אינו מבקר, במהלך הראיון איתו, את התנהלות הממששלה בנושא הקורונה. אולם יחד עם זאת, הוא חוזר ואומר: "הסגר, הוא ברירת המחדל האחרונה. וכך תמיד אמרתי. מטופלים אינם מגיעים לטיפולים סדירים. וראינו אירועים, בהם אנשים הגיעו לטיפולים מאוחר מידי. וזה באמת כואב".

במרס כבר בטח נחזור לשגרה

"לא בדיוק. המסיכות והריחוק החברתי, עוד בטח יישארו בתוקף בחודש מרס. בעוד שלושה חודשים, על אף החיסונים, עדיין נשמור ככל הנראה על ריחוק חברתי והליכה עם מסיכות. אבל המצב בהחלט יהיה יותר טוב. וגם יכול להיות, שכחלק מלקחי הקורונה, יומלץ לעטות מסיכות גם בחורף, בתקופות של שפעת. לא כדבר מחייב, אלא כהמלצה. גם למי שמרגישים יותר טוב. אבל עדיין, אין החלטות בנושא".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות