fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"ץ אישר: הרב ישראל ביטון נבחר לרב העיר חדרה

עמותת נאמני תורה ועבודה עתרה כנגד הבחירות, אולם בג"ץ אישר את קיומן
הרב ישראל ביטון בחברת תלמידים \ צילום: אוהד ששי
הרב ישראל ביטון בחברת תלמידים צילום: אוהד ששי

אתמול, יום ראשון, נערכו בחירות למינויו של רב העיר חדרה. שישה מועמדים התמודדו על התפקיד, מלבד הרב ביטון.  בוגר ישיבת חברון, שנבחר. רק אחד מהם, מחדרה: הרב יוסף בוארון, משכונת גבעת אולגה בעיר.אחיו של הרב הנבחר וחבר מועצת העיר, בועז ביטון: "לאורך כל ארבע השנים האחרונות, היו גורמים שניסו לחבל בהליך. ואנחנו למדנו, בשנים האחרונות, ביחס למה שקורה אצל ביבי. כשלא מצליחים להוריד אדם באמצעות הקלפי, מנסים להוריד אותו תוך שימוש בפן המשפטי. וגם אנחנו חווינו את זה, לצערי".

 

סחבת של שלוש שנים

הבחירות שהתקיימו אתמול בחדרה, הביאו סוף לשלוש שנים של סחבת. שבמהלכן, הוגשו עתירות לבית המשפט. עמותת נאמני תורה ועבודה, עתרה בשל חשדות פליליים לכאורה. הכרוכים בעברו של הרב. אולם העתירה לא צלחה. בסוף השבוע האחרון, אישר בג"ץ את קיום הבחירות. וכאמור, הן התקיימו כמתוכנן. והרב ישראל ביטון, הוא הרב הנבחר. ברוב של 27 מתוך 30 קולות הצבעה. הרב הנכנס, יחליף את אביו. הרב שמעון ביטון. שכיהן בתפקידו עד אתמול, ובמשך 43 שנה. שכן רבה של עיר, אינו מחוייב ברוטציה כלשהי. והוא יכול להמשיך ולשאת בתפקידו, עד גיל 75.

בועז ביטון מוסיף: "אנשים ניסו להפילו, בכל מיני דרכים נלוזות. לרב ישראל ביטון יש קונצנזוס אדיר, הוא הצליח לאחד סביבו את כל הסיעות. ביום חמישי האחרון, בג"צ השיבלשמחתינו שהוא לא מוצא לנכון להתערב בהליך הבחירות. התןצאה היא מדהימה. מדובר בלמעלה מ-90 אחוזי תמיכה. כאשר הגוף הבוחר היה מורכב מ-16 נציגים מסיעות העיר בחדרה, שמונה נציגים מטעם שר הדתות ושמונה נציגים נוספים, מטעם בתי הכנסת".

 

אבא יצא לפנסיה

"אחי, הרב ישראל ביטון", מוסיף בועז ביטון ואומר, "ממשיך באופן ישיר את אבי. שיצא אתמול לגמלאות, אחרי היבחרותו של בנו לרב העיר. המבחן הסופי, הוא מבחן התוצאה. ואכן, בדף הפייסבוק שלי, יש רק תגובות אוהדות. גם לפני שבג"ץ הכשיר את קיום הבחירות בחדרה, לא דאגתי. האמנתי שבעתירה אין שום בשר. ואני חייב לציין, שלמרות העובדה שאני יו"ר סיעת ש"ס בעיר, השתדלתי להתרחק מההליך. ואפילו לא לדבר עם חברים אחרים במועצת העיר, ביחס לכל עניין הבחירות. כדי שלא ייווצר מצב של ניגוד עניינים. אפילו בעניין הנראות. הרב ישראל, הוא איש שמחבר ומאחד. וגם מאוד פרגמטי ולא קיצוני. אז בסופו של דבר, הציבור אמר את דברו. הוא רוצה אנשים שגדלו פה ולא הצנחות מבחוץ".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות