fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פעוט בן 10 חודשים נפטר כתוצאה מחיידק טורף

התינוק עובדיה יוסף מגבעת אולגה, הצעיר מבין 6 ילדים במשפחת אופגנג, שוחרר לביתו מבית החולים הלל יפה והתבקש לחזור רק למחרת. הוא נפטר ארבעה ימים מאוחר יותר. "אין ספק שמדובר ברשלנות", אמר אביו
מוות מרשלנות? (צילום התינוק: אילוסטרציה )
מוות מרשלנות? (צילום התינוק: אילוסטרציה )

טרגדיה בגבעת אולגה . תינוק בן 10 חודשים, עובדיה יוסף אופגנג ז"ל, נפטר כתוצאה מחיידק טורף. ביום חמישי האחרון פנו הוריו של הפעוט לקופת החולים בטענה שיש לו חום גבוה. הרופא בקופת החולים הפנה אותם לבית החולים הלל יפה, שם ערכו לתינוק בדיקות דם, בדקו אותו ושיחררו אותו לביתו, כאשר הבהירו להורים שבתוך 24 שעות יגיעו תוצאות הבדיקות.

גם בלילה הפעוט חש ברע, החום לא ירד, ולמחרת אכן התקשרו מבית החולים ובישרו להורים כי מדובר בחיידק טורף, וכי עליהם לשוב בדחיפות. לאחר שהמצב לא הצליח להשתפר בהלל יפה, הועבר התינוק למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה, וגם שם לא הצליחו לייצב את מצבו, והוא נפטר ביום שלישי השבוע והובא למנוחות.

מוות מרשלנות? (צילום התינוק: אילוסטרציה )
מוות מרשלנות? (צילום התינוק: אילוסטרציה )

התינוק עובדיה יוסף ז"ל היה הילד השישי למשפחת אופגנג. אביו תומר אמר השבוע: "כרגע אנחנו לא מתעסקים בהאשמות, אבל אין ספק שמדובר ברשלנות. מה היה בוער לבית החולים לשחרר אותו? למה לא להשאיר אותו במצב כזה תחת פיקוח צמוד של רופאים? בכל מקרה אנחנו מרגישים שקיבלנו מתנה והשארנו אותה לפיקדון אצל בורא עולם. אני לא הספקתי ללמד אותו תורה, אז ביקשתי מבורא עולם שידאג שהרב עובדיה עליו השלום ייקח את עובדיה יוסף שלנו תחת אחריותו וידאג להעביר לו את התורה".

מבית החולים הלל יפה בחדרה נמסר בתגובה כי: "מדובר בפעוט שהגיע עקב מחלת חום. הוא נבדק על ידי הצוות באופן יסודי, כולל נטילת כל הבדיקות הנדרשות, מצבו הכללי היה טוב, חיוני, בהכרה מלאה, וכל הבדיקות הראשוניות היו תקינות. לאור נתונים אלו, שוחרר לביתו עם הנחיות טיפול להורים. בבוקר המחרת, יצר צוות המחלקה קשר עם ההורים בבקשה כי יחזרו באופן מיידי לבית החולים, עקב בדיקת תרבית דם שתוצאותיה התקבלו באותו הבוקר, והצביעה על קיומו של חיידק בדם.

עוד נמסר כי:" עם הגעתו של הפעוט לחדר מיון, הוחל טיפול מיידי כנגד החיידק, שכלל אנטיביוטיקה ועירוי. לאור הידרדרות הדרגתית, שחלה תוך מספר שעות, הוחלט מיידית להעבירו להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים רמב"ם. בית החולים עודכן בדבר פטירתו של התינוק, והוא משתתף בצערה של המשפחה".

אסי קוטין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות