fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממחרתיים אין אוטובוסים?

חברת "קווים" הודיעה על הפסקת פעילותה מחרתיים אם לא תקבל כספים המגיעים לה ממשרד התחבורה
אוטובוס קווים (צילום: רונן טופלברג)
אוטובוס קווים (צילום: רונן טופלברג)

היום קיבלו מועצות מקומיות ואזוריות ברחבי הארץ מכתב רשמי החתום על ידי על הפסקת ‏שירותי התחבורה ה‏ציבורית של חברת ‏"קווים" החל ‏מיום שישי, בשל העובדה שמשרד התחבורה הפסיק להעביר לה כספים. ההתראה הקצרה, יומיים בלבד מהיום שבו הודעה החברה כי תפסיק את השירות, מעוררת תהיה האם ייתכן שממחרתיים בבוקר לאלפי אנשים פשוט לא תהיה דרך להגיע לעבודה, לקניות בסיסיות, לסידורים חיוניים או לבדיקות רפואיות.

מהמכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם לשר התחבורה ולבכירים במשרד האוצר: "בערב חמישי האחרון, ה-12.12.2019, קיבלה החברה בתדהמה (כמו גם חברות תחבורה ציבורית נוספות), הודעה טלפונית מנציג משרד התחבורה לפיה בהתאם להנחיית החשב הכללי, לא כובדו הוראות התשלום של המשרד בגין נסיעות תח"צ שביצעה חברתנו בחודש נובמבר ובמועדים מוקדמים לפני כן. מדובר בתשלום שהיה אמור להיות מועבר אל החברה למחרת היום. התשלומים השוטפים המשולמים לחברה מידי חודש בגובה עשרות מיליוני שקלים על ידי משרד התחבורה הינם בבחינת החזר עלות ההפעלה, והם נועדו בראש ובראשונה לטובת תשלום שכר נהגים ועובדי תפעול ומטה, לספקים שונים, לרבות תשלום בגין סולר, תחזוקת אוטובוסים ותשתיות. עצירת התשלום החודשי על ידי המדינה, גדע באחת את צינור הדלק שמזין את פעילותנו. עם קבלת ההודעה פנתה החברה לכל גורם שיכול היה לסייע, להעברת אותם כספים, בכתב ובע"פ, לרבות לראש הממשלה, שרים ופקידים רלוונטיים במשרד התחבורה והאוצר. לצערנו, שום גורם לא הודיענו נכון למועד כתיבת מכתבי זה, כי בכוונת משרד התחבורה לשלם את עלות הנסיעות שבוצעו. לאור האמור לעיל, במצבה הספציפי של חברת קווים ועל מנת לצמצם נזקים, בצר לנו, אנו ‏נאלצים ‏להודיעכם ‏על הפסקת פעילות ‏החברה‏ בנסיעות ‏תחבורה‏ הציבורית באזוריכם. החברה תפעל לפרסום ביטול השירות לציבור בכל האמצעים העומדים לרשותה. נודה לכם על פרסום דבר ביטול השירות החל מיום 20.12.2019 לתושבים באמצעים העומדים לרשותכם גם כן. ככל שיועברו הכספים שיאפשרו את המשך פעילות החברה נעביר אליכם הודעה נוספת על חידוש הפעילות באופן מיידי".

ממשרד התחבורה נמסר: "­משרדי האוצר והתחבורה פועלים במשותף כדי להסדיר את העברת הכספים למפעילי התחבורה הציבורית. אנו מקווים שהנושא ייפתר בימים הקרובים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות