fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדליות זהב וארד לשייטים וגולשים מישראל באליפות העולם

לינוי גבע מנהריה זכתה במדליית זהב באליפות העולם עד גיל 20 בפולין, 3 מדליות ארד לשייטים משדות ים
טל שדה ונועם חומרי באליפות העולם בפולין. צילום: באדיבות איגוד השייט
טל שדה ונועם חומרי באליפות העולם בפולין. צילום: באדיבות איגוד השייט

אליפות העולם לשייט עד גיל 20 הסתיימה בסוף השבוע האחרון בגדיניה, פולין, בהצלחה חסרת תקדים של נבחרת ישראל בכלל ושל מועדון הפועל שדות ים בפרט: מדליית זהב ושלוש מדליות ארד.

לינוי גבע מהפועל נהריה הוכתרה כאלופת העולם בגלשני רוח, ליאם שגב מהפועל שדות ים סיים שלישי בגברים. באותו מקום סיימה שי קקון, גם כן ממועדון השייט בשדות ים, על סירת הלייזר. מדליית ארד שלישית קטפו שייטי ה-420 טל שדה מגבעת עדה ונעם חומרי, שניהם מהפועל שדות ים.

אליפות זו היא התחרות הגדולה והחשובה בעולם בגילאים הצעירים, והיא מתקיימת במתכונת אולימפית של נציג אחד למדינה בכל דגם. הנבחרת הנוכחית שיפרה את השיא שנרשם בשנת 2017, אז חזרו הישראלים עם שתי מדליות זהב, אחת מארד ומקום רביעי אחד.

מדליסטית הזהב הטרייה לינוי גבע זכתה בשנה שעברה במדליית הארד והוכתרה בעבר כאלופת העולם עד גיל 17. גבע ניצחה בשישה מתוך 13 השיוטים, והגיעה פעמיים במקום השני, וכל זאת אחרי פתיחה נוראית, כשאת השיוט הראשון היא לא סיימה כלל. גם מדליסט הארד הטרי בגלשנים, ליאם שגב, היה בעבר אלוף העולם עד גיל 17. במפרשית ה-420 ישראל בטופ 10, הן בגברים בזכות מדליית הארד של שדה וחומרי והן בזכות המקום העשירי של גילי כספי ונטע פירסטטר מהפועל תל אביב. שי קקון, בשנה שעברה סגנית אלופת אירופה לנוער בלייזר, ממשיכה להרשים כפי שעשתה עד היום בכל קטגוריית גיל, ובגברים, יואב כפיר סיים במקום ה-18.

יו"ר איגוד השייט, גילי אמיר בירך את ראש המשלחת והמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, ערן סלע, את המאמנים כפיר דולדנר וים אמיר, והיה נרגש ממבול המדליות: "המאמנים והשייטים הציבו אותנו גבוה על מפת השייט העולמית. אנחנו גאים בעומק של השייט הישראלי בכלל, וביכולת של הנבחרת השבוע בפולין בפרט. עם ישראל כולו גאה בכם", אמר.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, מסרה: "מרגש תמיד לראות ספורטאים ישראלים בראש הפודיום ולשמוע את ההמנון הלאומי שלנו בתחרויות הבינלאומיות. ברכות לגולשים הצעירים, לצוות המקצועי וליו"ר האיגוד, גילי אמיר, על בניית עומק הישגי בענף וחיזוק הדור הצעיר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות