fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תו איכות חוף כרמלי לגנים

מועצת חוף הכרמל מכניסה לשימוש תו איכות לגנים הפרטיים בתחומיה
מועצת חוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)

לראשונה, המועצה האזורית חוף הכרמל תעניק תו איכות חוף כרמלי למסגרות חינוכיות, פרטיות, לגיל הרך הפועלות בשטחה. כיום כלל המסגרות הפרטיות בארץ פועלות ללא פיקוח וללא גוף רגולטורי המלווה ומכוון אותן, ובחודשים האחרונים, בעקבות גילוי של מקרי התעללות במספר גנים פרטיים ברחבי הארץ, הוצף הנושא על ידי הורים שקראו ליותר פיקוח. בעוד שברמה הארצית עדיין לא נמצא פתרון, הרימו מספר רשויות מקומיות את הכפפה, כל רשות בדרכה.

מועצת חוף הכרמל החליטה לקחת את נושא הגנים הפרטיים ולבצע בו הסדרה ויישור קו, כחלק מתפיסה רשותית חדשה שמובילים ראש המועצה, אסיף איזק, וסגנו ומ"מ, רפי אבני, שמחזיק בין השאר גם בתיק החינוך. בתפיסה החדשה הוחלט על חיבור הרצף החינוכי שבין מסגרות פרטיות המיועדות לילדים עד גיל שלוש) לבין המסגרות של חוק חינוך חובה. כלל המסגרות הפרטיות שיפעלו במרחב חוף הכרמל ויצטרפו למיזם תו איכות חוף כרמלי, ויזכו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי ופדגוגי מצוות אגף החינוך של המועצה. בתו האיכות יעודכן המידע החיוני והספציפי של כל גן וגן, כאשר הקריטריונים הם : הדרכה וליווי פדגוגי חינוכי, קורס עזרה ראשונה, שרות פסיכולוגי, אישור יועץ בטיחות, תעודת העדר רישום פלילי, לחצן מצוקה, אישור ביטוחי ותקינה של משרד התמ"ת. בהתאם להנחיות וקריטריונים שהגדירה המועצה, היא תמליץ על תקינה של 1:4 לתינוקיה, 1:6 לפעוטון ו- 1:7 לגנון. במועצה מאמינים כי כל הצדדים ייצאו נשכרים מהמהלך. ההורים יוכלו להתעדכן באתר האינטרנט של המועצה ברשימת הגנים שיקבלו תו איכות. בדף אגף החינוך ויוכלו לדעת שהגן שבו הם בוחרים עבור ילדיהם מלווה ומפוקח ע"י המועצה.
הילה גרטל, רכזת מעונות ומנהלת תחום לידה עד שלוש במועצה, אמרה בנושא: "השקעה בגיל הרך היא הבסיס להמשך הדרך, והרצון האמיתי שלנו הוא לספק לילדינו סביבה חמה, בטוחה, מקדמת ומטפחת. אני רואה כשליחות את הובלת התהליך להטמעת תו האיכות החוף כרמלי במסגרות לגילאי לידה עד שלוש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות