fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבוקר נערך מצעד הגבורה המסורתי של מטה אשר

המצעד שהפך מסורת נערך בהשתתפות מעל 1200 תלמידים, תושבים, עובדי המועצה ואורחים רבים.
מצעד הגבורה המסורתי של מטה אשר | צילום Ritvo photography

זו השנה השישית לקיום מסורת המצעד ביום השואה והגבורה, להנצחה אקטיבית של שורדי השואה במטה אשר ומתקיים כחלק מאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

מצעד הגבורה המסורתי של מטה אשר | צילום Ritvo photography

לאחר התלבטויות בשל המצב הבטחוני והגשם שהיה צפוי התקבלה החלטה, שדווקא כעת, חשוב מתמיד לקיים את המצעד למציאות הנוכחית.
בשיתוף פעולה בין מחלקת התרבות והאמנות של המועצה ומחלקת החינוך הגיעו מעל כ-1200 תלמידי כיתות ה'-ח', ממגוון בתי הספר במועצה לקחת חלק במצעד. ביחד עם אורחים רבים, עובדי מועצה ותושבים שהצטרפו.

הטקס החל בשעה 10:00 עם הצפירה בהובלת בתי הספר, בליווי ההרכב המוזיקלי של בית חינוך אופק, ראש המועצה בירך את הילדים ושמחה שטיין מלוחמי הגטאות סיפר על הזיקה למקום וחשיבותו.
עם סיום הטקס החלה הצעדה, מקיבוץ לוחמי הגטאות דרך השטחים של רגבה ועד המועצה בהובלת ראש המועצה, משה דוידוביץ.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר | צילום Ritvo photography

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר: "ההירתמות הזו שלכם כאן היום היא ההוכחה לצורך של כולנו לבטא את הזיכרון, את הגבורה ואת ההיסטוריה שלנו בצורה אקטיבית יותר. לכבד, לנצור, לזכור ולהזכיר דרך הרגליים. כפי שעשינו זאת בשנים הקודמות, אנחנו עושים את המסע שלנו כאן על אדמת ישראל ועל אף שהמסלול הקבוע השתנה אנחנו צועדים במסלול המציין את הדרך שעשינו במדינה שלנו משואה לתקומה.

חווים יחד את הקירבה הקשה אך המתבקשת כל כך בין ימי הזיכרון לשואה ולגבורה ולחללי צה"ל ופעולות האיבה ובין יום העצמאות שלנו.
תודה לקיבוץ לוחמי הגטאות על האירוח ולכם על ההירתמות. ביחד אנחנו ממשיכים במסורת, שאני בטוח שתתקיים גם בשנה הבאה ובתקווה שנהיה אז כבר בימים אחרים ושקטים יותר".

מצעד הגבורה המסורתי של מטה אשר | צילום Ritvo photography

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות