fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ביום אחד ביצעו הנאצים החדשים את הפשעים שביצעו הנאצים על פני שש שנים"

בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שהתקיים אמש (ראשון) בקרית ביאליק, דיבר ראש העירייה אלי דוקורסקי על הקשר שבין זוועות השואה לזוועות 7 באוקטובר: "טבח 7 באוקטובר הוא האסון הגדול ביותר שחווה העם היהודי מאז השואה . 85 שנים לאחר השואה, שבה רצחו הנאצים 6 מיליון יהודים, העולם לא למד דבר"
מסכת בביצוע תלמידי קרית החינוך אורט קרית ביאליק | צילום: דוברות העירייה
מסכת בביצוע תלמידי קרית החינוך אורט קרית ביאליק | צילום: דוברות העירייה

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שהתקיים אמש (ראשון) באולם הרב תכליתי על שם דני זק בקרית ביאליק, כלל את דברי ראש העירייה, אלי דוקורסקי, ומסכת בביצוע תלמידי קרית החינוך אורט קרית ביאליק. הטקס הועבר בשידור ישיר בדף הפייסבוק של העירייה.

דוקורסקי פתח את נאומו בדברים מלאי אופטימיות ותקווה שכתבה דוניה רוזן ז"ל, ניצולת שואה מפולין, שחיה בגטו, נאסרה על ידי הגסטפו וניצלה על ידי אישה אוקראינית, שהסתירה אותה תוך סיכון חייה. "ב-7 באוקטובר 2023, התנפצה לרסיסים תקוותה של דוניה שמעשינו הטובים ותרומתנו לעולם ולאנושות יעניקו לעולם ולנו עתיד טוב יותר, שימנע מהרשע להשתלט על עולמנו", אמר דוקורסקי.

עוד אמר דוקורסקי: "ב-7 באוקטובר לא עזרה לנו תרומתנו הייחודית לעולם בתחומי המחקר והמדע, הכלכלה והביטחון העולמי, התרבות והאמנות ובתחומים רבים נוספים. הנאצים החדשים של החמאס רצחו ביום אחד, ללא רחם ובאכזריות, מאות מבני עמנו, אנסו נשים וגברים, שרפו חיילים, אזרחים וילדים, החריבו קהילות, חטפו אזרחים ולא בחלו בדבר. ביום אחד, ביצעו באופן מרוכז את הפשעים שביצעו הנאצים על פני שש שנות מלחמת העולם השנייה. הם הפכו את חיינו לגיהינום, ועד עתה מצויים 132 ישראליות וישראלים בשבי החמאס בעזה. טבח 7 באוקטובר הוא האסון הגדול ביותר שחווה העם היהודי מאז השואה מאז הקמתה של מדינת ישראל".

ראש העירייה אלי דוקורסקי נואם בטקס | צילום: דוברות העירייה
ראש העירייה אלי דוקורסקי נואם בטקס | צילום: דוברות העירייה

בהמשך נאומו הזכיר דוקורסקי את נועה אנגלנדר ז"ל, תושבת קריית ביאליק, שנרצחה עם בן זוגה, נועם אפרים ז"ל, במסיבת הנובה ברעים.

"85 שנים לאחר השואה, שבה רצחו הנאצים 6 מיליון יהודים, ברור יותר מתמיד כי העולם לא למד דבר. האנטישמיות, שנאת היהודים והרצון להשמידנו לא פסו מן העולם", אמר ראש העירייה, והוסיף: "בארצות הברית מונעים כניסת יהודים לאוניברסיטאות, על אדמת אירופה מסתירים יהודים כל סממן יהודי, כמו כיפה, מזוזה ומגן דוד. בלונדון מסתירים בהייד פארק אנדרטה לזכר השואה פן פורעים איסלאמיסטיים ישחיתו אותה. בצרפת, יש מי שמסמנים בתים יהודיים. מזכ"ל האו"ם האנטישמי ותומך הנאצים החדשים, אנטוניו גוטרש, מסרב לכלול את החמאס ברשימת הארגונים המבצעים אלימות מינית, אף כי הוצגו בפניו עדויות חותכות למעשי האונס שביצע החמאס בנשים וגברים יהודיים. איראן ובנות בריתה ממשיכות להכריז בקול גדול, כי יש להשמיד את הישות הציונית, שקמה בעקבות השואה מאפר הנרצחים".

שורדי השואה, מדליקי המשואות | צילום: דוברות העירייה
שורדי השואה, מדליקי המשואות | צילום: דוברות העירייה

ראש העיר ביקש בנאומו לזכור את באבי יאר, פונאר, בוגדנובקה, יאסנובאץ, רומבולה ומאות בורות הריגה נוספים ששימשו את הנאצים במסגרת מסע הרצח של קהילות ישראל בשואה: "הלילה נזכור גם את קהילות ישראל שנחרבו ונרצחו ב-7 באוקטובר, ומחר תתעורר ישראל ליום חדש. כלי רכב ינועו בכבישים, נשים וגברים ייצאו לעבודתם, חיילינו ימשיכו לתפוס עמדותיהם בגבולות הארץ. ילדות וילדים יצעדו לבתי הספר והגנים. הזיכרון יישמר. פיתוח הארץ ושגשוגה יתעצמו ועימם התקווה, התקווה בת שנות אלפיים, להאמין, כי יהיה כאן עתיד טוב של שקט ושלווה. אנו ניצור כאן גם בשמחה וגם בכאב. נצפה ליום אביב גם בעת סגריר. נאמין שעולם טוב יבוא לנו לצד שכנינו, כפי שייחלה דוניה רוזן. נצח ישראל לא ישקר, והאדם ומעשיו הטובים ינצחו. בארי, נחל עוז, כפר עזה, ניר יצחק, ניר עם, כיסופים, סעד ועוד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות