fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשביל הים, בשביל הטבע

תומכים בעתידו של הים התיכון ונהנים בטיילת חוף דור ביום שישי הקרוב
הטיילת בחוף דור (צילום: אנשי הים התיכון)

ביום שישי הקרוב, 7 ביוני, יתקיים פסטיבל ים ענקי ופתוח לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות לחשיבות ההכרזה של השמורות הימיות בישראל למען עתידו של הים התיכון. האירוע הקרוב יתקיים בטיילת חוף דור ביום שישי ה-7 ביוני בין השעות 10:00 ל-18:00.

האירוע הוא יוזמה משותפת של רשות הטבע והגנים וקואליציית אנשי הים התיכון מבית 'אנו עושים שינוי', והוא יתקיים במסגרת שבוע 'אדם וים' שבמהלכו ייערכו ברחבי הארץ פעילויות התנדבות והסברה בקרב הציבור הרחב להעלאת המודעות לחשיבות הנושא. פסטיבל הים הבינלאומי יכלול הופעות ומוזיקה על שפת הים, תחנות הסברה והפעלה כמו תחרות פיסול בחול, איפור גוף, בניית רפסודות, סיורים והרצאות מרתקות. המשתתפים יזכו למיצג מרהיב של כריש ענק באורך של 5.5 מטרים כולו עשוי מפסולת ים ולצפייה במשט חותרים ייחודי, כל זאת למען הקמת שמורות טבע ימיות.

להקמת שמורות טבע ימיות בים התיכון חשיבות רבה להגנה על ערכי הטבע הימי ואלפי סוגי החי והצומח הנמצאים בו. מחקרים מדעיים הראו שבתחום שמורות הטבע מתקיימת עליה ממוצעת של 446% במשקל כולל של עולם החי והצומח הימי וכן עליה ממוצעת של 166% בכמות בעלי החיים (בהשוואה ליחידת שטח). גודל גוף חיות הים בתחום שמורת טבע גדול יותר ב-28% מחיות שאינן בשמורות טבע. כמו כן, מתקיימת עליה ממוצעת של 21% במגוון המינים של חיות הים שבמסגרת שמורת הטבע.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, מסביר: "על מנת לספק הגנה משמעותית על החי והצומח בים, על מדינת ישראל להגדיל את שטחי שמורות הטבע להיקף של 20% משטח הים. רשות הטבע והגנים, יזמה תכנית ומתווה ארוכי טווח שיאפשרו שמירה, הגנה והתמודדות מיטבית עם האיומים על ערכי החי והצומח בים. במהלך השנים הפעילות האנושית בים הובילה לצורך להגביר את המאמצים לשימור הסביבה הימית ולהכרה בחשיבות הקמת שמורות טבע ימיות בים התיכון במטרה להגן על ערכי הטבע הייחודיים שחיים בו מפני מגוון איומים, ביניהם זיהום מי הים ממקורות יבשתיים, דייג יתר, קידוחי נפט וגז, שינויי אקלים ועוד. רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור הרחב ובני משפחותיהם להשתתף בפעילות הרשות גם השנה – למען עתידו של הים התיכון".

מייקל רפאל, יו"ר קואליציית אנשי הים התיכון מבית 'אנו עושים שינוי', מוסיף: "הים התיכון מספק שירותים קיומיים עבור האדם. אוויר לנשימה, מקור למזון, תשתית לחקלאות ומים לשתייה. הים הוא לא אינסופי וכתוצאה מפעילות לא מבוקרת של האדם כמו זיהום, הצטברות פלסטיק, דיג יתר, זיהום ושינויי אקלים, היכולת של הים לספק עבורנו צרכים קיומיים אלה, הולכת לפוחתת. על מנת לספק הגנה משמעותית על החי והצומח בים, מדינת ישראל חייבת להגדיל את שטחי שמורות הטבע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות