fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה הפחים?

תושבי זכרון יעקב: ירידה חדה באיכות פינוי האשפה ביישוב
פח אשפה - אילוסטרציה (צילום: נירית שפאץ)
פח אשפה - אילוסטרציה (צילום: נירית שפאץ)

פוסט שכתבה תושבת זכרון יעקב בקבוצה מקומית הצית גל של תלונות על איכות השירות של החברה המפנה את פחי האשפה ביישוב. עשרות תושבים העלו תלונות על כך שמאז שהתחלפה החברה המועסקת על ידי המועצה, לפני כחודשיים, הידרדר השירות פלאים בתחום בכל רחבי היישוב, ואף שכונה לא פטורה מכך.

"הפחים לא מפונים כמו שצריך", מתלונן תושב. "הפועלים המפנים לא מחזירים אותם למקומם ומשאירים את ההחזרה לתושבים. הפועל שמוציא את הפחים מגיע הרבה לפני משאית הפינוי, הפחים נשארים בחוץ זמן רב וחוסמים את הדרך, ולא מוחזרים למקומם. בחברה רואים את ההחזרה כעבודה של התושבים ולא עושים את מה שצריך. זה נמשך מאז שהוכנסה לעבודה החברה החדשה. תמוה בעיניי שהמועצה לא מסוגלת לאכוף את תנאי המכרז שהיא עצמה קבעה".

תושבים אחרים מציינים שעובדי הפינוי עושים זאת כך שהפחים נשברים לעיתים קרובות, והם נאלצים לקנות פחים חדשים בכספם, למרות שאינם אשמים בשבירה ולמרות שהפחים נשברים שוב ושוב. "תושבים אמורים לקבל מהמועצה פחי אשפה במקרה כזה, וזה לא קורה", הם אומרים. "על כספי הארנונה שאנחנו משלמים אנחנו זכאים לפחות שהשירות הבסיסי הזה יתבצע כמו שצריך". חלק מהתושבים אף דיווחו כי הפחים שלהם נעלמו כליל בזמן הפינוי, ולא הוחזרו.

תושבים נוספים הצביעו על כך שתכיפות הפינוי ירדה, וחלקם גם הצביעו על כך שעובדי הפינוי מפנים רק פחים המלאים עד שפתם, מה שמשאיר את האשפה בפחים החצי-מלאים להירקב ולהסריח ולהיות מפגע תברואתי עד לפינוי הבא. תושבים רבים מתלוננים כי פניותיהם למוקד 106 לא הביאו לכל שינוי ולא קיבלו מענה. "לא רוקנו את הפח אצלי במשך יותר משבוע", מתארת תושבת. אותה תושבת מציינת שמאז שפנתה למוקד המקרה לא חזר על עצמו, והפח רוקן בכל פעם, אך גם היא אומרת שהפועלים לעולם אינם מחזירים את הפחים למקומם.

ממועצת זכרון יעקב נמסר: "על פי החוק עם סיום המכרז הקודם לפינוי אשפה, קיימה המועצה מכרז בו זכתה חברת מפעת על פי כל דין. מערך פינוי האשפה בכל רשות הינו נושא מורכב והחלפת חברה מבצעת יכול להוביל לחבלי לידה בתקופת ההרצה וההתאקלמות. אף על פי כן, המועצה המקומית מצרה על התקלות המתרחשות בתקופה האחרונה ופועלת מול חברת פינוי האשפה על מנת להעלות את רמת השירות. המועצה אף מפעילה מפקח ייעודי בתחום האשפה על מנת לבצע בקרה, פיקוח ותיעוד יומיומי על תהליך פינוי האשפה. במכרז החדש צוינו  מספר דרישות חדשות הכוללות מגוון של מערכות טכנולוגיות שעד כה לא היו במערך פינוי האשפה וצפויות לייעל ולשפר את רמת השירות לתושב. אנו ערים לפניות בנושא ופועלים לשינוי מהותי שיראה כבר בתקופה הקרובה. אנו פונים לתושבים להמשיך ולהפנות פניות בנושא למוקד 106 או באפליקציה הישובית. מידע זה מאפשר לנו ביעילות מרבית לפעול לשיפור השרות ולטייב את פעילות הקבלן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות