fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הממשלה תעניק מיליונים לעיריית חדרה על התייעלות אנרגטית

החברה הכלכלית חדרה היא בין הזוכות במענקים מטעם שלושה משרדי ממשלה על פרויקטים להפחתת פליטת גזי חממה והתייעלות באנרגיה בשנת 2019
הכניסה החדשה לחדרה. צילום: עיריית חדרה
הכניסה החדשה לחדרה. צילום: עיריית חדרה

החברה הכלכלית חדרה תזכה במענק בסך 2.4900,900 שקלים מטעם משרדי הגנת הסביבה, הכלכלה והתעשייה והאנרגיה. זאת במסגרת המסלול להפחתת פליטות גזי חממה והתייעלות באנרגיה 2019. המענקים ניתנים על פרויקטים אשר יביאו לחיסכון באנרגיה ולהפחתת גזי חממה בתעשייה, רשויות מקומיות ובעסקים. הסכום האמור מהווה 20% מסך ההשקעה בפרויקטים אלו של החברה הכלכלית חדרה, הנאמדת ב-12 מיליון שקלים. מענק זה הוא הרביעי בגובהו מבין כלל המענקים שחולקו לרשויות מקומיות, אחרי ראשון לציון עם 2.9 מיליון שקלים, חיפה (2.7) והרצליה (2.49).

החברה הכלכלית חדרה נמצאת בבעלות עיריית חדרה ומשמשת כזרוע ביצועית שלה. יו"ר החברה הכלכלית הוא ראש העיר, צביקה גנדלמן.

זה המקצה השלישי של קרן המענקים. בסך הכל יחולקו במקצה זה מענקים בסכום של 62 מיליון שקלים. המענקים יינתנו ל-108 תכניות הכוללות החלפת טכנולוגיות ישנות ולא יעילות בצריכת האנרגיה, במערכות חדשות וחסכוניות, כגון מערכות תאורת פנים וחוץ, מיזוג אוויר, משאבות חום, מערכות אוויר דחוס, ייעול תהליכי ייצור שונים ועוד. פרויקטים אלו צפויים להביא לחיסכון שנתי של כ-175 מיליון קוט"ש, המוערכים בכ-82 מיליון שקלים. חיסכון זה יגדיל את צמצום צריכת האנרגיה הצפויה ב-4% לעומת החיסכון במקצה הקודם של התכנית. 

במסגרת המקצה השלישי, הוגשו 158 בקשות, מתוכן 108 בקשות עמדו בתנאי סף הנדרשים ונמצאו תקינות. סך המענקים הכולל לתכנית הארבע שנתית עומד על כ- 300 מיליון שקלים אשר עתידים להביא למינוף השקעות בסך מוערך של כ-1.6 מיליארד שקל בהתייעלות אנרגטית והפחתת פליטות גזי חממה וזיהום אוויר.

עיריית אור עקיבא תזכה למענק  בסך 793,000 שקלים, שהם 20% מתוך השקעה של 3.9 מיליון שקלים בפרויקטים להפחתת פליטת גזי חממה והתייעלות אנרגטית.

מועצת פורדיס תקבל מענק בגובה 343,000 שקלים, שהם 17% מתוך השקעה בסך 2.02 מיליון שקלים.

עיריית נתניה תקבל 646,000 שקלים שהם 20% מהשקעה בסך 3.23 מיליון שקלים.

מועצת עמק חפר תזכה במענק בסך 375,000 שקלים, שהם 20% מהשקעה בסך 1.87 מיליון שקלים.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "התכנית להתייעלות אנרגטית היא בשורה לרשויות המקומיות ולאיכות הסביבה בה אנו חיים. לצד החשיבות הסביבתית, יש לחיסכון בחשמל גם יתרון כלכלי – את הכסף שנחסך בחשבון החשמל של העירייה, ניתן לתעל לטובת תכניות נוספות, לרווחת תושבי העיר".

שר האנרגיה, ח"כ ד"ר יובל שטייניץ: "המקצה השלישי של קרן המענקים הסתיים בהצלחה ויביא להתייעלות משמעותית בצריכת האנרגיה במגזר התעשייתי, הציבורי והמסחרי. בקרוב ייצא מקצה רביעי לקרן זו. השנה החלה את פעילותה קרן נוספת, אשר מעמידה הלוואות בערבות המדינה לפרויקטים להתייעלות באנרגיה. שני מסלולים אלה יקדמו את צמצום צריכת האנרגיה והפחתת פליטות גזי חממה באופן משמעותי ויסייעו לעמוד ביעד הלאומי של צמצום צריכת החשמל ב-17% עד שנת 2030".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות