fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנחנו במסך עשן: חדרתים מספרים על המנגל של יום העצמאות

החבורה מאור לטף
החבורה מאור לטף

יום העצמאות, מעבר להיותו חג לאומי במדינת ישראל, הוא גם חג ה"על האש". לצד הטקסים והאירועים, בכל רחבי הארץ נאספים ביום החג חברים ומשפחות כדי לבלות יחד סביב מדורת השבט, המנגל. בין אם אתם טורפי בשר, צמחוניים או טבעונים, משמעותו של החג בכחול לבן נסובה סביב נושא החברותא והמשפחה. חדרתיים משלנו מספרים על המנגל שלהם

מור ועופר אריכא חוגגים יחד עם המשפחות כבר שנים

"את יום העצמאות לפני 5 שנים חגגנו אצל חמותי. בזמן שערכתי את השולחן, נתקפתי צירי לידה ועמית שלי הגיח לעולם יחד עם המדינה, ציוני וגאה כמו אמא. מאז זה בנוהל, המשפחות של עופר ושלי חוגגים יחד יום הולדת לעמית ולמדינה. בתפריט הכל מהכל לקרניבורים מושבעים, ואני כצמחונית חולשת על הקינוחים".

מור ועופר אריכא
מור ועופר אריכא

המשפחה של אתי אטיאס חוגגת יום הולדת למדינה ולאב המשפחה

"המנגל המשפחתי ביום העצמאות הוא חלק ממסורת של 15 שנים. זו הייתה צוואתו של סבא שלי, שהבין שמשפחה מגובשת וחמה זה הדבר הכי חשוב. בכל שנה כל המשפחה, אחים ואחיות, דודים ודודות, כולנו נפגשים, אפילו אח של אבא שלי שהוא רב בברוקלין, מגיע עם כל הפמליה שלו לחגוג איתנו את החג, כל פעם אצל בן משפחה אחר. השנה אנחנו נפגשים אצל אחי בעין הים. אבא שלי חוגג את יום הולדתו ביום העצמאות, הוא בגיל של המדינה, כך שמדובר בחגיגה כפולה. דוד שלי, ד"ר יהודה אטיאס, שהוא רופא מומחה לפריון, מוהל וגם שוחט, דואג לבשר הכי טרי וטעים והוא גם אחראי על המנגל. השולחנות תמיד עמוסים בכל טוב, אבל הזיכרונות האמיתיים הם מהמפגש עם כל בני המשפחה האהובים".

 

אתי אטיאס
אתי אטיאס

זיוה ותומר כהן מבלים על החוף

"השנה נעשה את המנגל השנתי של יום העצמאות בחוף הים עם חברים קרובים ומשפחה, על האש יהיו מיטב הבשרים שיש, פרגיות, כנפיים, סטייקים, קבבים, מולארד צלעות וגם נקניקיות, לקינוח אבטיחים ומלונים וכמובן, אי אפשר בלי מרשמלו צלויים על שיפודים. כמו בכל שנה, אנחנו לא מוותרים על השמש הנעימה, על מוזיקה טובה שמלווה את כל המפגש ועל האווירה המצוינת".

זיוה ותומר כהן
זיוה ותומר כהן

יוסי ואתי קריאף חוגגים עם החבר'ה בחוף (ועם הקציצות הטעימות של יוסי, שאפילו מפרגן במתכון)

"את המנגל אנחנו עושים יחד עם קבוצת חברים שלנו מחדרה, כבר כמה שנים טובות. כל שנה אנחנו קמים בבוקר מוקדם, תופסים מקום טוב בחוף אולגה ומכינים קפה עד שהנשים מתארגנות על הסלטים והתוספות שכל אחד הכין מראש. בדרך כלל אחד מאיתנו מופקד על החצילים, אני מביא את הקציצות שאני מכין ונקניקיות מרגז חריפות והבשר עובר מהאש ישר לצלחת. המתכון לקציצות שלי הוא פשוט, אבל מנצח, אף אחד לא מוותר עליהן. אני מערבב כ-600 גרם בשר הודו וכ-600 גרם בשר בקר, מוסיף שמן, כוסברה קצוצה, בצל קצוץ, אבקת מרק, פלפל לבן ובהרט, שהוא התיבול של הטריפוליטאים. אחרי שמסיימים לאכול, הילדים פורשים ואנחנו המבוגרים נשארים שעות, צוחקים, מספרים חוויות וזיכרונות ונהנים אחד מהשני".

יוסי ואתי קריאף
יוסי ואתי קריאף

ויקטור ושני סעדה מארחים את המשפחה

"השנה כל חבריי היקרים ומשפחתי יוזמנו למנגל אצלנו בחצר. אבי היקר חיים סעדה רכש לפני כשבוע גריל מרשים ואני מאמין שירצה לחנוך אותו ביום העצמאות עם כמה חתיכות של סינטה ואסאדו".

ויקטור ושני סעדה
ויקטור ושני סעדה

אצל קורין ורועי כחלון יום העצמאות הוא בסך הכל תירוץ להדליק את המנגל

"אצלנו בבית  מדליקים מנגל בכל הזדמנות, וביום העצמאות זאת בכלל חגיגה. בכל שנה, וכמובן גם השנה, אנחנו נפגשים אצל אמא, מבלים יחד כל המשפחה ומכינים בשרים טעימים. בתפריט שלנו יש המון בשר לכולם. לילדי המשפחה אנחנו מכינים פרגיות וכנפיים, ולנו המבוגרים, נקניקיות מרגז, טחול, צלעות וסטייקים. לצד שפע של בשרים על האש,  השולחן מלא בסלטים טעימים, וכמובן שאי אפשר בלי קינוח, והקינוח אצלנו הוא כבד אווז…"

קורין ורועי כחלון
קורין ורועי כחלון

יחד מהיסודי: 41 שנים של חברות

אליעזר וטובה מזור מבינים היטב כמה חשובים החברים בחיים. "החבורה שלנו התחילה מהבנים שלמדו יחד בבית הספר היסודי אור לטף בגבעת אולגה. המחנך של הכיתה שלהם, שרגא הירשמן, גיבש את הכיתה הזו וזה הפך להיות אחד המחזורים המוצלחים ביותר של בית הספר", מספרת טובה שגדלה גם היא בגבעת אולגה ולמדה כמה שכבות מתחת לאליעזר. "כשכולם התחתנו, אנחנו הנשים הפכנו להיות חברות טובות מאד, אפילו יותר מהגברים של החבורה. זו חבורה מאד מגובשת ויש לכולנו חברות אמיתית עם המון פירגון הדדי וכשאנחנו נפגשים זה כאילו מעולם לא נפרדנו. כבר 41 שנה שאנחנו נפגשים ביום העצמאות ולא מוותרים על המסורת הזו. כל אחד דוחה את כל התכניות שלו ואנחנו חוגגים יחד. למפגש הזה מגיעים חברים מכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום, והיום עם הוואטסאפ נוח לארגן את הכל."

החבורה מאור לטף
החבורה מאור לטף

חיים ושרה אלברט מארחים השנה את הקבוצה בביתם שבשכונת ווייצמן.

"גדלנו יחד, עשינו יחד צבא, התחתנו כולנו בערך באותן השנים, נולדו לנו ילדים ונכדים וכל הזמן הזה נשארנו חברים טובים", מספר חיים. "למרות שכל אחד התפזר לכיוון אחר, הקפדנו לשמור על קשר חזק ולהיפגש באופן קבוע. אבל המפתח האמיתי לחברות הזאת הן הנשים. הן הדבק שמאחד את החבורה שלנו. לפני כמה שנים הצטרפו אלינו לחבורה גם הבנות שלמדו באותה הכיתה, כך שזה בכלל מאד משמח."

החברים מספרים שחיים ושרה הם המארחים המושלמים, חיים אחראי על המנגל וגם מארגן את המפגש ובקרב החברים, ההיענות היא תמיד גדולה. "כשהיינו צעירים ועוד היו לנו כוחות, היינו עושים את הכל בעצמנו, אבל בשנים האחרונות, כוחותינו עזבו אותנו וגם הפכנו לקבוצה מאד גדולה עם הצטרפותן של בנות הכיתה, לכן הבאנו קייטרינג. השנה אנחנו פחות מארבעים אנשים, אז חזרנו למתכונת הישנה, אנחנו קונים את הבשר, כל אחד מכין משהו ואנחנו עושים בעצמנו את המנגל".

היו ימים. החבורה מאור לטף בימי בית הספר
היו ימים. החבורה מאור לטף בימי בית הספר

עדינה קרויטורו, הגננת המיתולוגית של ילדי בית אליעזר, היא אחת מהבנות שלמדו באותה כיתה מוצלחת ומגובשת. למפגש ביום העצמאות תגיע עם בעלה, ראובן קרויטורו.

"לא פוגשים חברות כזו כל יום. הלכנו לאותו בית הספר, אבל גם בילינו את כל היום ביחד יום יום, עד שהחשיך בחוץ. לא הייתה לנו טלוויזיה או רדיו ושיחקנו בקלאס, חבל, תופסת, מחבואים, עשינו גם מעשי קונדס והשתטינו יחד, אפילו יותר מאשר הילדים של היום. היה לנו קשר של אחים. לפני כמה שנים, הבנים החליטו לצרף גם אותנו למסורת של יום העצמאות, אמנם עברו הרבה שנים, אבל הקשר נשאר לנו בלב. הילדים שלי יודעים שעכשיו יום העצמאות שייך לחברים. הם כולם חלק מהלב שלי".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות