fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב הפיתוח של קרית אתא: יותר ממיליארד שקלים

תקציב העירייה השוטף עומד על 459,313 מיליון שקלים. פרץ: "נמשיך להשקיע בשירותים איכותיים לתושבים" * יו"ר האופוזיציה: "תקציב 2020 הלא מאוזן אושר ברוב קולות"
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה שלשום, רביעי, אושר ברוב קולות התקציב השנתי של עיריית קרית אתא לשנת 2020. התקציב השוטף מסתכם בסך של 459,313 מיליון שקלים, ומהעירייה נמסר כי הוא מבטא את המשך מגמת הגידול בשטחי המגורים ואת התרחבות שטחי המסחר בעיר. כמו כן, באה לידי ביטוי מדיניות העירייה להרחבת השירותים לתושב והעלאת ההשקעה בחינוך, תוך שמירה על איזון תקציבי, על אף הקיצוץ במענק האיזון של משרד הפנים.

את הישיבה ניהל ראש העירייה יעקב פרץ, לאחר שביום רביעי השבוע, בתום צו ההרחקה שהוצא נגדו, הגיע לבניין העירייה.

על פי נתוני מינהל הכספים, 59 אחוזים המהווים את החלק המשמעותי בתקציב, 270 מיליון שקלים, מופנים לשירותי החינוך והרווחה. בשנת 2020 תמשיך העירייה להשקיע את מרבית תקציבה בנושא החינוך ובין השאר במימון פרויקטים חינוכיים ייחודיים כגון: יום לימודים ארוך, הכולל גם מסגרת לחופשות וחגים, פרויקט ניצנים סבסוד צהרונים, פרויקט מצוינות, הרחבת תוכנית המלגות ועוד. עוד נמסר, כי העירייה תמשיך להעמיק את השקעותיה החל מהגיל הרך ועד בתי הספר התיכוניים, מעבר למתחייב על ידי משרד החינוך. על פי הנתונים 40 אחוזים מתקציב העירייה מבוססים על השתתפות ממשלתית ו-60 אחוזים הם הכנסות עצמיות של העירייה.

תקציב הפיתוח לשנת 2020 הוא הגדול ביותר בתולדות העיר ומסתכם ב-1,023 מיליארד שקלים, מתוכם אושרו בשלב זה 895 מיליון, כאשר מקורות המימון הם העירייה ו-62 אחוזים משרדי הממשלה השונים. מתוך תקציב הפיתוח, 52 אחוזים מופנה לכבישים ותיעול ו-48 אחוזים לפיתוח מוסדות חינוך וציבור.

בשנת 2020 מתעתדת העירייה לחתום על הסכם גג עם רמ"י, במסגרתו ייבנו כ-20 אלף יחידות דיור חדשות וכן יוקמו תשתיות כלליות, תיעול, שצ"פים, מבני ציבור ושדרוג תשתיות ברחבי העיר. מהעירייה נמסר, כי תמשיך לקדם את הקמתם של משכן אמנויות חדש ובית חולים אזורי וכן פיתוח הכבישים העירוניים והבינעירוניים, קידום פרויקט הרכבת הקלה והקמת שכונות חדשות.

מעיון בתקציב עולה, כי אושרו 5 מיליון שקלים נוספים להשלמת בניין העירייה; 130 מיליון שקלים אושרו להקמת היכל התרבות החדש ועוד 100 מיליון שקלים לאיצטדיון העירוני החדש.

ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ: "השקעה ברווחה וחינוך ודגש על פיתוח תשתיות הם מרכיב מרכזי בתוכנית הצמיחה של העיר. אנו נמשיך להשקיע במתן שירותים איכותיים לתושבים ובהשקעה מאסיבית בנושא החינוך אשר זוכה לשבחים רבים ומגיעה להישגים ראויים לציון בכל תחומי העשייה החינוכית וכל זאת תוך שמירה על איזון תקציבי רציף".

ישיבת מועצת העיר באווירת חנוכה. יעקב פרץ חזר לבניין העירייה | צילום: עצמי
ישיבת מועצת העיר באווירת חנוכה. יעקב פרץ חזר לבניין העירייה | צילום: עצמי

חברת מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה, הילה רובין שלם, מסיעת הילה שלם והתושבים, מסרה: "תקציב 2020 הלא מאוזן אושר ברוב קולות. מגדילים את תקציב העירייה מדי שנה על חשבון הארנונה והכיס של התושבים והעסקים בעיר לצורך בניית בנייני ענק גרנדיוזיים כמו היכל תרבות חדש ואצטדיון עירוני חדש במאות מיליונים. זאת בנוסף להמשך ניפוח תקציב בניין העיריה החדש שייזכר בדפי ההיסטוריה העירוני כפארסה הגדולה ביותר על חשבון משלם המיסים. בניין העירייה החדש עם הציוד שלו עולים למשלם המיסים כ-130 מיליון שקלים.

"לעומת זאת מחלקות שלמות של פיקוח עירוני, מוקד עירוני, אירועי ספורט ותרבות, זהירות בדרכים, פיתוח קהילתי, אחזקת אזורים ציבוריים וגני משחקים ועוד מה שבאמת רלוונטי לתושב – נותרים מדי שנה עם תקציבים מינימליים שלא מאפשרים שום שיפור השירות ושדרוג תרבותי למען תושבי העיר.

"במשך הישיבה הכל כך חשובה, כמו גם בפעמים הקודמות, לאף חבר מועצה חוץ מסיעתנו אין שאלות או הערות, וזה הדבר הכי חמור שיכול להיות. ממש מועצת אילמים, והציבור יבוא איתם חשבון ביום הבוחר, אני בטוחה בכך. השתיקה שלהם רועמת וזכות הציבור לדעת וזו ההזדמנות וזו הבמה לכך. אנחנו נמשיך להיות בעד תקציבי פיתוח נכונים ונתנגד לבזבוז כספי ציבור שלא לצורך. לציבור מגיע הרבה יותר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות