fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"התאטרון הציל אותי. אחרת, מבן של שוטר יכולתי להפוך לעבריין"

השחקן חי מאור עולה עם הצגת יחיד (בכורה) לראשונה בפסטיבל "סוליקו" בחול המועד פסח, של תאטרון השעה הישראלי והפעם עם סיפור חייו האמיתי. איך הילד של השוטר המוערך מעכו מסתבך עם חברות עבריינים ואיך בסופו של דבר התאטרון מציל את חייו
הופעת בכורה. חי מאור צילום: יח"צ

השחקן חי מאור, בן 45, מתגורר בתל אביב, בוגר בית הספר למשחק של יורם לוינשטיין, שחקן וותיק גם בעולמות הילדים, כבר מעל לעשור. כשהצטרף לפני כשנה וחצי לתאטרון השעה הישראלי, לא ציפה לשחק בהצגת יחיד על סיפור חייו.

את ילדותו בילה חי בעכו, שם גדל כילד ונער בעיר הנחשבת למורכבת, עם כל מיני קשיים ומשם הצליח גם לצאת ולהגשים את החלום שלו ולהיות שחקן בתאטרון. "להיות שחקן. אני יכול לומר היום שזה מה שהציל אותי וריפא אותי מהמקומות שהייתי בהם בילדות. היו לי כל מיני חברויות עם אנשים מפוקפקים, הסתבכתי בכל מיני צרות ובעיות, לא באמת למדתי אבל התאטרון והמשחק הצילו אותי", משתף חי.

למרות שלא אהב ללמוד, חי בחר במגמת תאטרון, מה שגרם לו להתאפס, לקחת את עצמו בידיים ולצאת ממקומות לא נכונים ומסוכנים שהכניס את עצמו בעבר, במהלך ילדותו בעכו. חי מאור גדל בעכו, בשכונה שנמצאת בתווך, בין השכונות הקשות לאלה המבוססות. ילד תזזיתי שלא מצא את עצמו במסגרת הלימודים וגם מחוץ לבית הספר. אביו קצין משטרה ואמו קוסמטיקאית, שעבדה בבית וגידלה אותו ואת אחותו הגדולה, ועשו הכול כדי לשמור עליו, עד שבכיתה ו' הכול השתנה. כשבחרו את המשתתפים להצגת סיום בית הספר היסודי, אף אחד לא חשב להזמין את "הילד הבעייתי של השכבה" לקחת בה חלק. אבל איכשהו, מתוך איזה דחף פנימי לא מוסבר, הוא החליט להשתתף בה ויהי מה, ונלחם בכל הכוח לקבל תפקיד. התפקיד היה אליעזר בן יהודה.

גם היום, שלושה עשורים מאז, מאור זוכר בבהירות איך עמד על הבמה באודיטוריום הגדול, כאילו היה שם תמיד, ונתן את כל כולו כמחיה השפה העברית. כשירד מהבמה, אמו תפסה את ידו ובפעם הראשונה הרגיש שהיא מתגאה בו מול כולם.

כעת הוא עולה בהצגת היחיד "זה רק משחק" שעולה כבכורה בפסטיבל סוליקו של תאטרון השעה הישראלי בפסח (24.4, 25.4 בשעה 17:30). מדובר במחזה המבוסס על סיפור חייו האמיתי של חי, עם אבא שוטר וסביבת חברים עבריינים. חי לומד ומוכיח לעצמו בהצגה שהעבר שלך לא קובע את העתיד, ואיך כנגד כל הסיכויים, למרות דעתו של אביו ובניגוד לקולות החבורה שלו, דווקא התיאטרון והמשחק הצילו את חייו. "זה המסר בעיניי שהרבה אנשים יכולים להתחבר לסיפור הזה, שלא משנה היכן הייתם בעבר או בהווה, זה לאו דווקא קובע את העתיד שלכם", מספר חי. "חשוב לי שהילדים יבינו שכל אחד יכול להגשים את החלומות שלו וגם לא לפחד ללכת אחרי האמונה שלך, אחרי הדברים שעושים לך טוב, לא משנה מה אנשים חושבים עליך".

זו הפעם הראשונה שחי מאור מעלה הצגת יחיד והוא מקווה שהילדים יכלו הביתה אחרי הצפייה בה עם מחשבה ותובנה של מה הם רוצים לעשות עם החלומות שלהם.

מחזה: ארז חן, בימוי: ליאור זכאי, שחקן: חי מאור, מיועד לכיתות ו' ומעלה.

תכירו את כותב ההצגה:

ארז חן, בן 42 , כותב סטנדאפים ומערכונים לילדים, החל מסדרות רשת, השתתף  בקריאטיב של "קופה ראשית" , כותב למוני ובראבא, גרייניק ואלתרמן, יניב ביטון ועוד. את חי מאור הכיר לפני 3 שנים, הציעו לו להיפגש איתו כדי שיכתוב את סיפור חייו של חי בילדותו בעכו.

ארז מיד נרתם למשימה והחל לכתוב על תהליך שאדם עובר בגיל ההתבגרות, תקופה קשה ומורכבת לכל מתבגר, ומצד אחד כל הזמן שופטים אותך כנער – ההורים, המשפחה, החברים שגדלת איתם . איך במקרה של חי אתה נקרע בין העולם של אבא שוטר וחבורה עבריינית והיה חשוב לו לארז, דווקא היום, להעביר מסר לילדים באמצעות ההצגה שכל אחד יכול להגשים את עצמו. "אני רואה באמנות בכלל ובתאטרון בפרט, מקום בו הנוער יכול לפרוק, לבטא את עצמו ולהחלים מהטראומה ומהטרגדיה הארצית שמתהווה היום. הנגשת התאטרון לילדים ולנוער כמרחב לביטוי עצמי אמיתי, יכולה לשמש גם ככלי טיפולי אדיר. וכמובן זה מאפשר להבטיח את מקומה של התרבות גם בדור הבא", אומר ארז.

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות