fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עצרת לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיימה בנהריה

עצרת לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיימה הערב, יום ראשון, בנהריה. "קווי דימיון רבים ובלתי נתפשים, ישנם בין אותם צוררים נאצים בשנות ה-40 באירופה לבין חלאות האדם שבאותו בוקר ארור בשבעה באוקטובר, החליטו לפתוח במסע הרג, אונס, טבח ורצח של חפים מפשע וחטיפתם של מאות אזרחיות ואזרחים, חיילות וחיילים, ש-132 מהם עדיין נמצאים בעזה", אמר בטקס ראש עיריית נהריה, רונן מרלי
עצרת לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בנהריה | צילומים: מיקי אלקובי

לזכור ולעולם לא לשכוח

מאות תושבים ובני נוער השתתפו הערב בעצרת בהיכל התרבות בנהריה לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בעיר. את העצרת הובילו יחידת הנוער יחד עם תנועות וארגוני הנוער בנהריה והיא התקיימה בהשתתפות שורדות ושורדי שואה, ראש העירייה, רונן מרלי, רב העיר, הרב ישעיהו מייטליס, חברי מועצת העיר, הנהלת העירייה ותושבים רבים.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי | צילומים: מיקי אלקובי

"קווי דימיון רבים ובלתי נתפשים, ישנם בין אותם צוררים נאצים בשנות ה-40 באירופה לבין חלאות האדם שבאותו בוקר ארור בשבעה באוקטובר, החליטו לפתוח במסע הרג, אונס, טבח ורצח של חפים מפשע וחטיפתם של מאות אזרחיות ואזרחים, חיילות וחיילים, ש-132 מהם עדיין נמצאים בעזה בהם גם בן העיר נהריה- שלומי זיו שנחטף באותו יום מהמסיבה ברעים", אמר הערב ראש עיריית נהריה, רונן מרלי.

"אנו, בני הדור השני והשלישי מבינים את גודל השעה, מחויבים להמשיך ולשאת על כתפינו את האלונקה שנקראת ביטחון מדינת ישראל. מבינים שאין לנו ברירה ולנצח נצטרך לחיות על חרבנו, לנצח נצטרך להילחם על זכותנו לחיות כאן ולנצח נצטרך להיות חזקים כי אם לא נהיה חזקים- לא נהיה כאן", הוסיף מרלי.

עצרת לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בנהריה | צילומים: מיקי אלקובי

הטקס היה עוצמתי ומרגש במיוחד השנה לאור מלחמת 'חרבות ברזל' שעודנה מתנהלת בדרום ובצפון והשתתפה בו גם משלחת מיוחדת מהעיר דארמשטאט, אחת מבין הערים התאומות של נהריה בגרמניה בראשותו של ראש העירייה הגרמני, הנו בנץ, שהגיעה במיוחד בתקופה הזו לקחת חלק באירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ולהביע תמיכה וסולידריות בתושבי מדינת ישראל ונהריה. בטקס שולבו קטעי קריאה, משחק ושירה והוא נחתם בשירת התקווה.

ראש עיריית דרמשטאדט, הנו בנץ | צילומים: מיקי אלקובי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות