fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצול השואה בקריאה נרגשת לאוהדי הספורט: "הפסיקו את שירי השואה במשחקים"

נפתלי רוזנדורן (92), שרד את מחנות ההשמדה ועלה לארץ בגיל צעיר מאוד. כאוהד כדורגל ותיק, הוא הוזמן לטקס חתימה על אמנה הקוראת לאוהדי הספורט בארץ לחדול מלהשתמש בשירי שואה במשחקים
רוזנדורן (במרכז) עם הקפטנים של מכבי נתניה והפועל תל אביב צילום: יח"צ

לפני שריקת הפתיחה במשחק הכדורגל בין הפועל תל אביב למכבי נתניה שנערך בסוף השבוע האחרון, יום לפני יום השואה, התגייסו בפעם הראשונה כל שחקני הקבוצות לשיר את ההמנון הלאומי כשבידם נרות זיכרון לזכר נספי השואה. היוזמה היא של עמותת שם ונר שגם הובילה ביום זה לחתום על אמנה הקוראת לקהל האוהדים שלא להשתמש בשירי השואה במשחקים.

מי שנטל חלק בטקס המרגש היה שורד השואה נפתלי רוזנדורן בן ה-92, שהיה בן 14 כשהחלה מלחמת העולם השנייה. נפתלי שרד את מחנות ההשמדה ביקרנאו גוזם ואושוויץ, ועם סיום המלחמה עלה לארץ והקים פה משפחה לתפארת.

רוחה וקנין שער, מנכ"לית עמותת שם ונר: "השימוש בסממני שואה פוגש אותנו לצערי הרב לא פעם במגרשים בענפי הספורט. מקום בו יש לא מעט אנטישמיות. עבורנו, הפרויקט הזה הוא בעל חשיבות יתרה והאמנה הזו נועדה להוביל לשינוי משמעותי בחברה ובקרב מעריצי ואוהדי הספורט. כולנו תקווה שכך אכן יקרה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות