fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרשן הספורט הבכיר חושף: "אני חולה בסרטן"

אריה מליניאק, פרשן הכדורסל הוותיק שהיה בעברו גם שחקן ומאמן כדורסל, חשף בגילוי לב את דבר מחלתו. "אני חולה בלוקמיה חריפה שזה סוג של סרטן הדם", גילה בפוסט מרגש שגרר אלפי תגובות תמיכה ועידוד
מתפללים להחלמתו. אריה מליניאק צילום: ויקיפדיה

איש הכדורסל הוותיק, הפרשן אריה מליניאק (73), חשף השבוע כי הוא חולה בלוקמיה חריפה.

מליניאק הסביר את החשיפה בכך שהוא מבקש להזים שמועות שמתרוצצות בימים האחרונים לגבי מצבו הרפואי.

"חיים ומוות ביד הלשון", פתח מליניאק בפוסט חשוף ומרגש שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו, "כשהייתי ילד, ביקשתי מאבי לספר לו סוד, אבל כזה שאף אחד אחר לא יידע. 'אם אתה רוצה שאף אחד לא יידע', ענה לו האב, 'אל תספר לי'. השמועות על מותי היו מוקדמות, לכן עדיף שתדעו זאת ממקור ראשון. כבר כמה שבועות שאני מרגיש שמשהו בגוף שלי השתבש, אבל לך תקשר בין דלקת בחניכיים עם שיעול ובצקת ברגליים. ביום שלישי הגעתי למיון בבית החולים שיבא וכעבור כמה שעות מצאתי את עצמי מאושפז במחלקה ההמטואנוקולוגית. הסבירו לי שאני חולה בלוקמיה חריפה, שזה סוג של סרטן דם. סרטן זה שם של מחלה. לא ה-מחלה ולא ה-ארורה. יש הבדל בין מי שחולה לבין זה שיש לי מחלה. מי שיש לו מחלה, בעוד חודש יחלים ולא תהיה לו מחלה. אדם חולה זו הוויה. המחלה זה הוא ומזה קשה להשתחרר". לא אני. לא טרחתי אפילו לחפור באתרים כדי לחקור את המחלה. לא מעניין. אין דעה שנייה, שלישית ורביעית ובלבול מוח. יש רופא אחד שאני סומך עליו והוא זה שיקבע את מה שיהיה. מי שרוצה להתעמק בנושא שילך ללמוד רפואה. מה שמסוכן יותר מהמחלה הן השמועות, לכן חשפתי את מה שקורה". מיד לאחר העלאת הפוסט זכה מליניאק לאלפי הודעות ושיחות עידוד ותמיכה.

הרבה לא יודעים, אבל בילדותו הוא חלה במחלת הפוליו ומספר חודשים היה משותק בחצי גוף, עד שהתגבר על המחלה והחלים.

מליניאק שיחק בצעירותו כדורסל בהפועל תל אביב ובהפועל רמת גן ואף נמנה על סגל נבחרות ישראל. הוא פרש בגיל צעיר יחסית ובהיותו בן 26 פתח בקריירת אימון ארוכה שכללה מספר קבוצות, ביניהן: הפועל רמת גן, הפועל חולון, הפועל גבעתיים, הפועל עפולה והפועל גליל עליון. הוא גם שימש כמאמן בנבחרת ישראל כשעוזרו היה פיני גרשון.

עם סיום קריירת האימון הפך מליניאק לפרשן חד וליווה את משחקי מכבי תל אביב באירופה וגם שימש כפרשן ספורט בעיתונים ומגיש בתוכניות ספורט בטלוויזיה וברדיו. בשנים האחרונות הוא התמקד בעיקר בקאוצ'ינג, ונחשב לאחד המנטורים המובילים בישראל.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות