fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל ובהלת הקורונה: ההתאחדות צדקה בגדול

כשמגיע אז מגיע, ומגיעות מחמאות להתאחדות על שהחליטה לדחות את משחק הגביע שאמור היה להתקיים ביום רביעי * אבל אין מה לדאוג לאוהדי מכבי חיפה. הם כבר ראו השבוע הצגת כדורגל נהדרת
אוהדי מכבי חיפה | צילום: אדריאן הרבשטיין
אוהדי מכבי חיפה | צילום: אדריאן הרבשטיין

כדורגל ובהלת הקורונה: אחרי שמשרד הבריאות הודיע על איסור התקהלות באירועים ציבוריים של יותר מ-5000 איש, עשתה ההתאחדות בחוכמה כשדחתה את משחק הגביע בין מכבי חיפה להפועל באר שבע ותעשה בחוכמה גם אם תדחה מחזור או שניים בפלייאוף, עד שתתברר ממדי המגפה. אבל כדורגל תחילה.

באר שבע יצאה בזול

מכבי חיפה יצאה לנתניה למשחק הרדיוס מול הפועל באר שבע, כשהיא יודעת שהיא הקבוצה העדיפה מבין השתיים, אבל את הפועל באר שבע מאמן יוסי אבוקסיס שעשה דוקטורט בלאמלל את מכבי עם סכנין ועם בני יהודה.

אבוקסיס שמר כמה קלפים קרוב לחזה למשחק הגביע שהיה אמור להתקיים שלשום, רביעי, ועלה עם 4-3-3 במקום מערך שלושת הבלמים המסורתי שלו נגד קבוצות עדיפות. במערך כזה, שהוא סוג של מראה למערך של מכבי, וכשצ'ירון שרי ונטע לביא בכושר אדיר, אף קבוצה לא יכולה להתמודד עם מכבי, אולי פרט למכבי תל אביב.

הצגה הולנדית. שרי | צילום: אדריאן הרבשטיין
הצגה הולנדית. שרי | צילום: אדריאן הרבשטיין

ההולנדי הפגין אולי את המשחק הכי טוב שלו מאז שהגיע, שמצטרף למשחק הנהדר בשבוע שעבר והוא בהחלט מאותת שהוא מגיע מפוקס לפלייאוף העליון. זה לא רק השער הנהדר והמסירה הנפלאה של שרי, שהחלה במהלך לשער השלישי, אלא גם היכולת שלו לשחק מהר ונכון.

ישחקו ההולנדים לפנינו

את המשפט "כדורגל פשוט הוא היפה ביותר, אבל הכי קשה לשחק פשוט" אמר יוהאן קרויף, הולנדי קצת יותר מפורסם משרי, אבל דווקא הפשטות הזו היא מה שהופכת את שרי לשחקן הטוב בליגה שלנו כשהוא בכושר.

ההולנדי של מכבי יודע למסור את הכדור בדיוק למקום הנכון, מה שאומר שהשחקן שמקבל את הכדור כבר נמצא בתנועה ולא צריך לבזבז זמן על השתלטות או לחזור אחורה ולעצור את שטף המשחק.

מי שניצל את המסירות של שרי היה יאניק וילדסחוט, שכמו שרי הפגין משחק מצוין ועשה שמות באגף שלו. כשהשניים האלה משחקים מהר, כמעט שאין תשובה בליגה שלנו.

על הקפטן החיפאי כבר נאמר הכל, וכמו שעון שוב שני שערים שהגיעו מחילוצי כדור שלו. הראשון – חילוץ בשטח היריב שהפך לבעיטה של אשכנזי, והשלישי, שהיה מבצע יוצא מהכלל, שבסיומו וילדסחוט הבקיע.

עשה שמות באגף שלו. וילדסחוט | צילום: אדריאן הרבשטיין
עשה שמות באגף שלו. וילדסחוט | צילום: אדריאן הרבשטיין

מכבי מנצחת 4:0, כשבשער הרביעי משתתפים שועה את חזיזה המחליפים, אבל את מרב התשואות קצר לביא, כשקיבל סוף סוף צהוב שהיה אמור לגרום לו להשעיה מהמשחק מול הפועל תל אביב, וכרגע, למרבה האירוניה, הוא עלול להחמיץ דווקא את משחק העונה מול מכבי תל אביב.

הקבוצה של בלבול הורידה הילוך כדי לשמור כוח לגביע ולפלייאוף העליון שאמור להיפתח ביום שני הקרוב, אבל כרגע, אתם יודעים, המשחק בספק גדול.

מחמאות להתאחדות

אחרי שמשרד הבריאות הודיע על איסור התקהלות באירועים ציבוריים של יותר מ-5000 איש, עשתה ההתאחדות בחוכמה כשדחתה את משחק הגביע ותעשה בחוכמה גם אם תדחה מחזור או שניים בפלייאוף, עד שתתברר ממדי מגפת הקורונה.

נכון שהיו אוהדים, שכבר היו בדרך למגרש ואין ספק שרבים מהם התאכזבו כשהמשחק נדחה, אבל אחרי שנחשף שאחד מנשאי הקורונה היה בדרבי התל אביבי ובעקבותיו אלפי אנשים אמורים להיכנס לבידוד, אפשר בהחלט להבין את ההחלטה. מה גם שנמכרו למשחק יותר מ-18,000 כרטיסים ואי אפשר להודיע שעתיים לפני המשחק שכל הקודם זוכה, מה שיכול היה לגרום לאנדרלמוסיה רבתי.

למכבי יש כמעט 14 אלף מנויים, מה שלא יאפשר לה לקיים משחקים לעיני 5000 אוהדים בלבד. לכן הפתרון ההגיוני היחיד ולמעשה הבטוח ביותר הוא לשחק ללא קהל. רק שכדורגל בלי קהל הוא כדורגל ללא שום ערך ואין בו שום הגיון.

אם אי אפשר לשחק ולהבטיח את שלום הציבור, עדיף לחכות עם המשך הליגה עד לזמן שבו יהיה בטוח להגיע שוב למגרשים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות