fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בדרך לאולימפיאדה? שרון קנטור זכתה באליפות העולם בגלישת רוח

עוד הישג נהדר לענף שיט. השייטת הישראלית שרון קנטור, זכתה בסוף השבוע במדליית זהב בגלישת רוח באליפות העולם שנערכה באיים הקנאריים והוכתרה לאלופת העולם. ההישג הזה מציב אותה כמועמדת הכמעט ודאית לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. קטי ספיצ'קוב סיימה במקום השלישי וזכתה במדליית ארד
אלופת העולם. שרון קנטור צילום: איגוד השיט הבינלאומי

האם השייטת, גולשת הרוח, שרון קנטור, בדרך לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים שיתקיימו הקיץ בפריז, צרפת?

לפי ההישג המצוין שלה בסוף השבוע האחרון, באליפות העולם שנערכה באיים הקנאריים, היא בהחלט בדרך לשם.

קנטור הגיעה למקום הראשון באליפות העולם וזכתה במדליית זהב אחרי דרמה גדולה. חברתה, השייטת קטי ספיצ'קוב, סיימה במקום השלישי וזכתה במדליית ארד. בין שתי הישראליות, הגיעה סגנית אלופת העולם, אמה ווילסון הבריטית.

קנטור כבר זכתה במדליית זהב בתחרות הקדם אולימפית, וכעת השלימה דאבל עם זכייה במדליית זהב גם באליפות העולם.

קנטור, החברה במועדון השיט הפועל מכמורת בראשות המאמן זאב גלאובר, היא גולשת הרוח הרביעית של ישראל שזוכה בתואר אלופת העולם, אחרי שקודם לכן זכו בתואר זה: שחר טיבי, לי קורזיץ וגל פרידמן.

גם עבור המאמן שחר צוברי, מדובר בהישג פנטסטי לאחר שבשנה שעברה הוביל את השייטת, גולשת הרוח, שחר טיבי, לזכות באליפות העולם ולעמוד בראש הפודיום.

זכייתה של קנטור בתואר אלופת העולם, אמור להוביל את המאמן צוברי, לבחור בה כנציגה הישראלית לאולימפיאדה, מאחר ורק נציגה אחת תוכל לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים שיתקיימו באתר השיט בעיר מרסיי, בקיץ הקרוב.

בדירוג הפנימי של נבחרת ישראל, מובילה קנטור עם 95 נקודות, בעוד שלקטי ספיצ'קוב 76 נקודות. התוצאה הנוכחית באליפות העולם הכריעה את זהות הנציגה עליה ימליצו ראשי איגוד השיט כמי שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים.

התחרות ביניהן הגולשות הישראליות באליפות העולם הייתה צמודה ודרמטית. ספיצ'קוב הבטיחה את עלייתה לחצי הגמר והמתינה לקנטור וטיבי, שהחלו את שלב רבע הגמר בידיעה שרק אחת מהן יכולה להמשיך הלאה. טיבי פתחה רע את השיוט ברבע הגמר ונפסלה כבר בזינוק. הפסילה הזאת חיסלה למעשה את סיכויה להגן את תוארה בעוד קנטור שייטה למקום הראשון ומשם העפילה לחצי הגמר.

בשיוט חצי הגמר, הפגינו קנטור וספיצ'קוב יכולת מצוינת בדרך לניצחון ולהעפלה מבטיחה לשיוט הגמר.

קנטור ניהלה בצורה יוצאת מן הכלל את שיוט הגמר וזכתה במדליית הזהב. וילסון הבריטית סיימה במקום השני וספיצ'קוב הבטיחה לעצמה את מדליית הארד לאחר שהגיעה למקום השלישי.

 

בקטגוריית הגברים, תום ראובני, נבלם בשלב רבע הגמר וסיים במקום השמיני הכללי, מה שהספיק לו כדי לעמוד בקריטריון הכניסה למשחקים האולימפיים (8 הראשונים זוכים בכרטיס השתתפות). בדירוג הפנימי של נבחרת ישראל יש לראובני 11 נקודות, כשהוא מקדים את יואב עומר שצבר 10 נקודות.

 

בימים הקרובים אמורה להתכנס ועדה מיוחדת שתשמע את דעותיהם והמלצתם של המאמנים הלאומיים, שחר צוברי (נשים) וגל פרידמן (גברים) ותקבע את זהות 2 הנציגים הישראלים במשחקים האולימפיים. אגב, גם לאחר החלטת הוועדה, מי שאמורה לקבוע באופן סופי את זהות הנציגים מישראל הוא איגוד השיט שצריך לאשר את ההחלטה.

 

אלופת העולם הטרייה, שרון קנטור: "הייתה תחרות מאתגרת מאוד ושיוט הגמר היה קשה. אמה, השייטת הבריטית, וקטי, הן שייטות טובות וחזקות מאוד. בסך הכל, מאוד נהניתי בה".

קטי ספיצ'קוב: "כל הכבוד לשרון ולאמה על תחרות טובה. רציתי להשיג יותר מהמקום השלישי, אבל כנראה שזה מה שהיה חסר לי, העוד קצת הזה שמבדיל בין מקום ראשון למקום שלישי".

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג: "זו שנה שנייה ברציפות שענף השייט מצליח לזכות בשתי מדליות באליפות העולם, וחשוב יותר, לזכות שוב בתואר אלופת העולם. איגוד השיט בנה נבחרת נשים בניצוחו של שחר צוברי, שהיא כיום הטובה בעולם. יש לנו 6 גולשות רוח שהן בין 16 גולשות הרוח הטובות בעולם. זהו הישג חסר תקדים".

"שרון קנטור נתנה הופעה מרשימה ביותר, בכל שלבי האליפות. מחמאות גדולות גם לקטי ספיצ'קוב שעשתה תחרות נהדרת ושנה שנייה עולה על הפודיום באליפות העולם וזוכה במדליה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות