fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבל כבד בעולם הכדורסל: ליאור ליובין נפטר בגיל 46

ליאור ליובין ז"ל, היה כדורסלן עבר בקבוצות רבות ובנבחרת ישראל, מאמן ראשי במספר קבוצות בארץ, עוזר מאמן בקבוצות באירופה, עוזר מאמן בנבחרת ישראל ומאמן הנבחרת הצעירה של ישראל
אבדה לעולם הכדורסל. ליאור ליובין ז"ל צילום: אתר איגוד הכדורסל

ליאור ליובין, כדורסלן עבר בנבחרת ישראל ועוזר מאמן הנבחרת, נפטר בתום מאבק במחלה קשה והוא בן 46 בלבד.

ליאור ליובין ז"ל גדל במחלקת הנוער של מכבי רמת גן ובמקביל שיחק בתיכון בליך, אותה הוביל אותה לזכייה ראשונה בתולדותיה באליפות המדינה ב-1995. בהמשך הוא הושאל למכבי פתח תקווה מהליגה הארצית ואחרי שתי עונות חזר לקבוצה הבוגרת של מכבי רמת גן. כבר בעונתו הראשונה הוא הוביל את קבוצתו לחצי גמר גביע המדינה ולחצי גמר הפלייאוף. באותה עונה הוא גם נבחר לתגלית העונה בליגת העל. שנה לאחר מכן הוא שוב הגיע עם מכבי רמת גן לחצי גמר הפלייאוף ולחצי גמר גביע המדינה וסיים את העונה כמלך האסיסטים של ליגת העל. בזירה האירופית הוא הצעיד את מכבי רמת גן לרבע גמר גביע קוראץ'. שנה לאחר מכן הוביל ליובין את מכבי רמת גן עד לגמר הפלייאוף, שם הפסידה למכבי תל אביב. בסיום אותה עונה הוא עבר למכבי תל אביב ובהמשך שיחק גם בהפועל תל אביב, במריופול מאוקראינה, צסק"א סופיה מבולגריה ואפולון פטרס מיוון.

כשפרש ממשחק פעיל, שימש כעוזרו של המאמן עודד קטש בהפועל גלבוע/גליל ויחד הם הובילו את קבוצתם לפיינל פור וסיימו במקום השלישי. שנה לאחר מכן זכתה הקבוצה באליפות המדינה אחרי ניצחון ענק על מכבי תל אביב. בתום העונה קטש עזב וליובין מונה למאמן הראשי. בעונה הראשונה הגיע הפועל גלבוע/גליל לגמר, הפסידה למכבי תל אביב וסיימה במקום השני.שנה לאחר מכן הוא הוביל את קבוצתו לזכייה היסטורית בליגה הבלקנית. שנה לאחר מכן שמרה הפועל גלבוע/גליל על תוארה וזכתה בפעם השנייה ברציפות באליפות הליגה הבלקנית. בהמשך הקריירה אימן ליובין גם בהפועל חולון, מכבי אשדוד/באר טוביה, עירוני נס ציונה, הפועל באר שבע, עוזר מאמן במכבי תל אביב, עוזר מאמן בפנאתינייקוס מיוון עמה זכה בדאבל (אליפות וגביע) ומנהל מקצועי באליצור נתניה מהליגה הלאומית.

ליובין גם שימש פרשן כדורסל בערוץ הספורט.

ליובין ז"ל רשם במדי נבחרת ישראל 66 הופעות ולשיאו הגיע במשחק במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2003. הנבחרת הישראלית נזקקה אז לניצחון בהפרש של 23 נקודות על נבחרת רומניה וליובין, במשחק אדיר, הוביל אותה ליעד כשקלע 28 נקודות. בשנת 2014 מונה להיות עוזרו של המאמן ארז אדלשטיין בנבחרת ישראל ושימש בתפקיד הזה במשחקי היורובאסקט 2015 בצרפת. ליובין גם היה תקופה קצרה מאמן נבחרת ישראל עד גיל 19.

איגוד הכדורסל פרסם הודעת אבל על מותו של ליאור ליובין, בה נכתב: "ליאור ליובין היה איש נעים הליכות, ואהוב על כל אנשי ענף הכדורסל בישראל. מותו הוא אבדה קשה לכולם".

ליאור ליובין ז"ל נקבר בבית הקברות בקדמת צבי כשמאות רבות של אנשי ספורט וכדורסל מלווים אותו בדרכו האחרונה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות