fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדד השקיפות: ביאליק ראשונה, קרית ים אחרונה

עמותת שקיפות בינלאומית ישראל פרסמה את מדד השקיפות של אתרי הרשויות המקומיות. בעיריית קרית ים טוענים שהציון הנמוך נובע מכך שהאתר נמצא בהקמה מחדש
יותר מ-16 מיליון שקלים תשקיע העירייה בפיתוח. עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
יותר מ-16 מיליון שקלים תשקיע העירייה בפיתוח. עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

זה תשע שנים שעמותת שקיפות בינלאומית ישראל מקיימת את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות. המדד כולל 90 קריטריונים שונים והוא מהווה אמת מידה כוללת לבחינת השקיפות באתר של הרשות המקומית. המדדים שנבדקו כוללים את רלוונטיות המידע המועבר באתר, השלכותיו והשפעותיו על הציבור ועל פעילות הרשות, עובדיה ונבחריה. המדד מתייחס גם לנושאים כמו תכנון ובנייה, רישוי עסקים, חברות עירוניות, חוזים ומכרזים, נגישות לבעלי מוגבלויות, שפות ועוד.

מדד השקיפות 2019 מקיף תחומי שקיפות נרחבים, ביניהם שקיפות לפי חוק חופש המידע, שקיפות בנושאי מענקים ותמיכות, ישיבות המועצה, תקציב, ארנונה, כוח אדם, סביבה ועוד, וזאת בנוסף לשקיפות בקטגוריות מורחבות וחדשות, דוגמת ממשק ידידותי למשתמש. מדד השקיפות חל השנה על 39 רשויות בלבד והציון הממוצע של הרשויות שנבדקו עומד על 91 אחוזים.

קרית ביאליק, כפר סבא, חולון ומגדל העמק הן העיריות היחידות שזכו בציון 100 אחוז במדד השקיפות השנה, כאשר בשנת 2018 לא התקיים מדד השקיפות מאחר שהייתה זו שנת בחירות ברשויות המקומיות. ראש העירייה אלי דוקורסקי מסר: "שקיפות היא תרבות ארגונית בקרית ביאליק. האתגר הגדול העומד בפנינו הוא יצירת אמון הציבור ובאמצעות ניהול משתף, זמין ושקוף, ניתן להשיגו".

האתר של עיריית קרית ים הגיע למקום האחרון במדד השקיפות עם ציון של 64 אחוזים תוך ציון העובדה שאתר העירייה נמצא בתהליך של שידרוג.  מהעירייה נמסר כי אתר העירייה נמצא בעיצומו של הליך הקמה מחדש, בעת ביצוע סקר השקיפות, לכן לא ניתן היה לדגום אותו כלל. האתר החדש מתוכנן לעלות לרשת בשבועות הקרובים והוא עתיד להיות אחד האתרים המתקדמים, המונגשים והשקופים ביותר בשלטון המקומי.

עיריית קרית ים | צילום: דורון גולן

עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל" נוסדה בשנת 1999 על ידי פרופ' דוב יזרעאלי והיא סניף של ארגון חברתי גלובלי המפעיל יותר מ-100 סניפים ברחבי העולם. יו"ר העמותה היא השופטת בדימוס נילי ארד. כנס חשיפת מדד 2019 התקיים במעמד ראש המכון לשלטון מקומי וח"כ לשעבר אופיר פינס, מנכ"לית העמותה עו"ד חלי עולמי וחבר הנהלת המרכז לשלטון מקומי פרופ' משה צבירן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות