fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הם חזרו: אחריי 49 ימים בשבי – צפו במפגש הראשון עם בני משפחתם | וידיאו

לאחר 49 ימים בשבי, אמש (שישי) הם חזרו. 13 החטופים התאחדו עם משפחותיהם. צפו במפגש המרגש הראשון של אוהד בן ה-9 עם אביו. באמיליה בת ה-6 שהתרגשה לראות את סבתא בבית החולים שניידר, ויפה אדר שפגשה את הילדים והנכדים בוולפסון. התיעודיים בהמשך הכתבה ...
המפגש הראשון עם יוני, אבא של רז ואביב ובעלה של דורון | צילום: דוברות מרכז שניידר

בשעה טובה ובהתרגשות גדולה: 13 החטופים ששוחררו אתמול (שישי) מהשבי ברצועת עזה, חזרו סוף סוף לחייהם כאזרחים חופשיים, וההתרגשות בקרב בני משפחותיהם רבה.

אוהד מונדר, שחגג בשבי יום הולדת 9, רץ בהתלהבות לחבק את אביו כשנפגשו לראשונה בבית החולים, ולאחר מכן שיחק עם אחיו בקובייה הונגרית, אכל פירה ושניצל והפריח בועות סבון.

צפו בתיעוד המרגש:

 

משפחת מונדר-זכרי: "זהו יום מכונן בחיינו. אנחנו מאד נרגשים על חזרתם של רותי, קרן ואוהד, ועדיין לא מעכלים את מה שעובר עלינו. יותר מכל, אנחנו מתפללים ומייחלים לחזרתו בחיים ובמהרה של אהובנו אברהם מונדר בן ה-78, ושל כל החטופים והחטופות כמטרה לאומית נעלה" .

אוהד מונדר והמשפחה | צילום: דוברות מרכז שניידר
אוהד מונדר והמשפחה | צילום: דוברות מרכז שניידר
אוהד מונדר, בן ה-9, שב לשחק בתחביב הגדול שלו – קוביה הונגרית | צילום: דוברות מרכז שניידר

אביב אשר בת 2.5, אחותה רז אשר בת 4.5 ואמן דורון, חזרו אמש ארצה למתחם היעודי במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית.

המפגש הראשון עם יוני, אבא של רז ואביב ובעלה של דורון.

צפו בתיעוד המרגש:

 

המפגש הראשון עם יוני, אבא של רז ואביב ובעלה של דורון | צילום: דוברות מרכז שניידר

מפגש מרגש נוסף היה של אמיליה אלוני בת ה-6 ואמה דניאל, חזרו אמש ארצה למתחם היעודי במרכז שניידר לרפואת ילדים.

המפגש הראשון עם סבתא של אמיליה ועם בני המשפחה | צילום: דוברות מרכז שניידר
המפגש הראשון עם סבתא של אמיליה ועם בני המשפחה | צילום: דוברות מרכז שניידר

יפה אדר בת ה-85 העבירה את הלילה בשטח ישראל לראשונה מאז 7 באוקטובר, אמנם לא בביתה שנחרב אלא בבית החולים וולפסון, אך לצד משפחתה האהובה.

אדריאנה אדר, אחת מנכדותיה, כתבה בפוסט אמוציונלי למדי בפייסבוק: "היא כאן! סבתא יפה כאן! בריאה, יפה, פנתרה! תודה לכם עם ישראל! תודה לכל מי שהיה, ליווה, תמך. זו טיפה ראשונה בים, אנחנו מחכים לך תמיר, מחכים לכולם! כולם! עכשיו!".

אדר הועברה אמש לוולפסון, ובתיק שהוכן לה המתין לנכדה מכשיר שמיעה במיוחד עבורה. אדר, ממקימי נחל עוז, היא אם לשלושה ילדים, סבתא לשמונה נכדים וסבתא רבתא לשבעה נינים.

יפה אדר, בת ה-85, עם משפחתה. נכדה הבכור, תמיר אדר, בן 38, עדיין חטוף בעזה | צילום: באדיבות המשפחה

מרגלית מוזס, בת ה-77, ששוחררה אתמול עם משפחתה

מרגלית מוזס, בת ה-77, ששוחררה אתמול, יחד עם משפחתה | צילום: באדיבות המשפחה

מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית: פרופ' גילת לבני, מנהלת המחלקה לילדים השבים: "אתמול בלילה הגיעו אלינו למרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית ארבעה ילדים, שלוש אמהות וסבתא אחת.
זהו הרגע המרגש ביותר שחוויתי בקריירה שלי, לראות את המשפחות מתאחדות ומתחבקות. מודה על ההזדמנות שניתנה לי להיות חלק מהתהליך הזה. הילדים ובני המשפחה במצב גופני טוב, עטופים על ידי צוותים רב מקצועיים."

מדוברות שמיר אסף הרופא נמסר עדכון בנוגע להשבתם של התאילנדים ארצה: "מצבם של השבים עשרת התיאלנדים ( אישה ו9 גברים) והפיליפיני שהגיעו אמש למרכז הרפואי שמיר- יציב . השבים הביתה מטופלים במקצועיות ע"י מיטב הצוותים הרפואיים, הסיעודיים והסוציאלים ועטופים בחום ואהבה ע"י אנשי המרכז הרפואי שמיר, מכרים ודיפלומטים."

ראש ממשלת תאילנד, סרטה תוויסין, הודה על הטיפול שמקבלים החטופים התאילנדים ששוחררו, בבית החולים אסף הרופא. תוויסין הודה גם למתווכים ובירך על הפסקת האש ועל הכנסת הסיוע לרצועה וקרא להמשך שחרור שאר האזרחים התאילנדים. משרד החוץ התאילנדי הודה רשמית לממשלות קטאר, ישראל, מצרים, איראן ומלזיה בהודעה על שחרור עשרה מאזרחיו שנחטפו בידי חמאס.

נשיא הפיליפינים, פרדיננד מרקוס ג'וניור, פירסם הודעה לאחר שחרורו של החטוף ג'ימי פאצ'קו ובה הודה למתווכים ושיבח את הפסקת האש. לפי ההודעה שפרסם מרקוס, ישנה אזרחית נוספת מהפיליפינים שנחטפה ב-7 באוקטובר ומוחזקת בידי חמאס. הנשיא הביע תקווה לשחרורה המהיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות