fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יו"ר אגודת הסופרים במדינת ישראל, צביקה ניר פתח את אירועי האגודה בעפולה ובעמקים , אלתרמן והעמק

אחיינו של אלתרמן, אקי להב, נכדו של אלתרמן, נתן סלור, המשורר עמנואל בן סבו, יו"ר האגודה המשורר צביקה ניר, פרופ' זיוה שמיר, המשוררת נירה תובל, מנכ"לית האגודה. צילום: ד"ר רינה בן סבו

 

 ערב קסום ומרגש במיוחד התקיים בבית "גרסא דינקותא" בעפולה בהפקת אגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל.

הערב סבב סביב דמותו של אחד מגדולי משוררי ישראל בעת החדשה, המשורר נתן אלתרמן, הקשר אל העמק ושיריו המספרים את סיפור החלוצים, חומה ומגדל וההתיישבות בראשית המדינה. את הערב הנחה הסופר והמשורר עמנואל בן סבו.

 

ערב מרתק ומיוחד במינו התקיים בעפולה בהפקת אגודת הסופרים העבריים, הערב התקיים בהשתתפות יוצרות ויוצרים תושבי עפולה והעמק, אוהבי שירת אלתרמן.

באגודת הסופרים החליטו ליצור במה רעיונית וספרותית חדשה לתושבי העמק והגליל אשר תקיים מפגשים בעפולה.

בערב השתתפו, יו"ר אגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל, המשורר צביקה ניר, מנכ"לית האגודה, המשוררת נירה תובל, המשורר שלמה אברמוביץ, נציג האגודה בחיפה והצפון, חוקרת שירת אלתרמן, פרופ' זיווה שמיר, כלת פרס ביאליק לחוכמת ישראל וחברה באקדמיה הלאומית ללשון העברית, אחיין המשורר, הסופר אקי להב ונכד המשורר, המוזיקאי והיוצר נתן סלור.

את הערב הנחה המשורר והסופר עמנואל בן סבו אשר פתח ואמר: "הכוכבים בחוץ ובעפולה עיר היונה, חגיגת קיץ אמיתית ואיזה פלא אין כאן שמחת עניים, יש כאן הערב, אהבה עצומה למשורר ארץ ישראלי שהטביע חותמו על כל אוהבי השפה העברית, יותר  מעשרה אחים ואחיות, התקבצו לשמוע ולהתרגש מאלתרמן בטעם מן, לכל אדם האלתרמן שלו.

דמותו מלאת ההוד של נתן אלתרמן, איש דרך המלך, חסרה בנוף הישראלי המשתנה בכל יום מחדש, איש רעים להתרועע, הנושא את קולמוסו הייחודי בשירה היונקת מתרבות העולם ומבאר מעיין היין המשומר היהודי והעתיק.

תלאה עט אומן מלתאר את דמותו רבת הפנים וההפכים של מי שהוכתר בתואר גדול המשוררים העבריים לאחר המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק.

אלתרמן בעמק הוא אלתרמן של "באה מנוחה ליגע", של ייסוד קיבוץ תל עמל שהיה לימים היה לניר דוד, אחותו לאה ואישה, משה להב, היו ממייסדיו, כאשר בליל אחד עברו מבית אלפא להקים יישוב חדש בארץ ישראל.

אלתרמן לא היה חלוץ, ידיו עדינות היו ולא גרומות, מיובלות כידיי האיכרים, חבריו לא היו הטורייה והקלשון כי אם הקולמוס ועדיין בשיריו הנפלאים ביטא באופן מעורר התפעלות את ההווי המיוחד לעמק, לחלוציו, לבוניו.

השי שהעניק לתל עמל ביום חגו הוא מופת של אהבה והערכה ליישוב הציוני המתחדש, כמו השיר המושר בפי כל "שיר העמק", אותו כתב עבור הסרט "לחיים חדשים" שהוזמן על ידי קרן היסוד לספר את סיפור תחייתו ושובו של העם היהודי למכורתו."

המשורר צביקה ניר, יו"ר אגודת הסופרים אמר בדברי הברכה: "אני חש כבן העמק מצדו האחר, נולדתי בטבעון, עפולה הקטנה דאז הייתה כבר אז בירת העמק, חשוב לי להדגיש כי המפגש היום הוא פתיחת סדרת מפגשים עם יוצרים עפולאיים, אני מאמין שהמפגש יתרחב ויגדל." המשורר ניר שיתף בתובנות השיר " שיר העמק" , אשר יה פס הקול של ילדותו.

גם המשורר שלמה אברמוביץ ברך את הבאים והזמין אותם להצטרף אליו בתהליכי כתיבת ספרים חדשים.

פרופ' זיווה שמיר עסקה בייחודו ובדואליות בדמותו של נתן אלתרמן כחוקרת שירתו, פרופ' שמיר מומחית בעלת שם בשירת ביאליק אודותיו כתבה חמישה עשר ספרים ובשירת אלתרמן אשר עד כה כתבה אודותיו תשעה ספרים.

הזמר נתן סלור, נכדו של אלתרמן שר את השירים הנפלאים, כלניות, צריך לצלצל פעמיים, עוד חוזר הניגון וכמובן את שיר העמק.

בכלל, שיר העמק עמד במרכז המפגש וגם האחיין אקי להב, מתמרת, הרחיב אודותיו. בערב השתתפו עשרות מתושבי עפולה והעמקים ובהם הכותבות רחל כי טוב, רחל פילוסוף, רחל בן שבת, נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, השופט בדימוס יצחק כהן, תמי קסל מובילת התרבות בעפולה למעלה משנות דור, המורות לספרות ולשון, נגה אמיתי, יהודית לוי, המשורר פרי לחייאני יוסק'ה בדיחי ממולדת ועוד רבים וטובים.

נירה תובל, מנכ"לית האגודה אמרה בסיכום הערב שהתקיים בבית "גרסא דינקותא" בראשות מנכ"ל "בדרכי תמר" הרב דוד הרמן.

"זה היה ללא ספק ערב מרומם ותחילתו של מסע ספרותי מבורך בעמק ובגליל, מצאנו כישרונות נפלאים של יוצרות ויוצרים, אני מבקשת להודות לידידי המשורר עמנואל בן סבו על ההנחיה והרוח הנפלאה ששרר בערב זה. אני מבקשת להודות לאלה, יד ימיני, לתומר קמפנר, לדימה ולצוותם על ההגברה ולכל מי שכבדו את ערב התרבות הנפלא והמעשיר."

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות