fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהלת החנות פנתה ללקוחה טרנסג'נדרית בלשון זכר, רשת שילב תשלם לה פיצויים

עמיק צוק, טרנסג'נדרית מנהריה, נכנסה בחודש שעבר לחנות של שילב בביג רגבה. למרות שהפצירה במנהלת החנות לפנות אליה בלשון נקבה, המנהלת המשיכה בשלה. רשת שילב התנצלה ותשלם פיצויים
עמית צוק ובת זוגה שירלי | צילום: דורון גולן
עמית צוק ובת זוגה שירלי | צילום: דורון גולן
עמית צוק ובנה גל | צילום: סיון צרפתי, סטודיו צעדים
עמית צוק ובנה גל | צילום: סיון צרפתי, סטודיו צעדים

עמית צוק, טנרסג'נדרית מנהריה נכנסה בחודש שעבר לחנות של שילב ברגבה לקנות כמה דברים לבן התינוק, גל, שנולד לה ולבת זוגה שירלי. מנהלת החנות התעקשה לפנות אליה בלשון זכר, גם אחרי שצוק חזרה והפצירה בה לפנות אליה בלשון נקבה. המנהלת, מצידה, המשיכה משלה.

היום העלתה צוק פוסט לפייסבוק שבו היא מבשרת שרשת שילב פרסמה התנצלות ותפצה אותה בסכום משמעותי. 30 אלף שקלים מהסכום ייתרמו לקהילת הלהט"ב.

"בשילב הבינו ותיקנו!", כתבה צוק, "יחד נמנע את המקרה הפוגע והמיותר הבא.

"אם בעקבות המקרה שלי ילמדו כל רשת וארגון בארץ, גדולים כקטנים, חשיבותה של סובלנות, כיבוד השונה והאחר באשר הוא – עשיתי את שלי.

"מאז יצאתי מהארון, כאשה טרנסית, האתגר הגדול ביותר שעמד בפניי, אחרי התהליך האישי שלי ושל משפחתי, הוא לשנות את מציאות החיים הקשה של חברי הקהילה הטרנסית בארץ.

"שלוש וחצי שנים שהייתי שופר לקהילה, בארץ, בחו"ל, מעל במות, בהיכלים ובסלונים, תוך שאני נחשפת לחלוטין בסרט, בפסטיבלים, בהופעות ומשלמת מחיר אישי כבד.

"אני מנסה להפוך את החברה לטובה יותר, מכילה יותר, מכבדת יותר, להראות שאנו לא פחות מוכשרים ומשכילים, אנשי משפחה ומחנכים טובים כמו כולם ותורמים לקהילה לפחות כמו אחרים, לעיתים יותר.

"לפני כחודש שיתפתי בפוסט, כיצד נתקלתי באופן אישי בטעמה המר של הלהטופוביה בחנות שילב. הפוסט יצר גלי הדף רבים, ומיד לאחריו התחלנו, אני ועורכת הדין המוכשרת שלי, דניאלה יעקובי, בשיח עמוק ויסודי מול רשת שילב.

"אני מנסה להפוך את החברה לטובה יותר, מכילה יותר, מכבדת יותר". עמית צוק | צילום: סיון צרפתי, סטודיו צעדים
"אני מנסה להפוך את החברה לטובה יותר, מכילה יותר, מכבדת יותר". עמית צוק | צילום: סיון צרפתי, סטודיו צעדים

"לשמחתי כבר לאחר פגישה אחת, גיליתי ברשת שילב שדרה ניהולית בכירה שהבינה את חומרת המקרה, הביעה סלידה ממנו, והכי חשוב הייתה נכונה לסייע לי במטרתי לשנות את מציאות החיים של חברות וחברי הקהילה הטרנסית ולהוות גורם משפיע ומוביל בחינוך להתנהלות מכבדת מול כל אדם באשר הוא.

"אני מודה לרוני דוהן, מנכ"ל הרשת, ולעינת ישראלי, סמנכ"ל השיווק של הרשת, על הטיפול האישי, המהיר והיסודי. הם הוכיחו לי ולכם, כפי שנכתב גם בהתנצלות שפורסמה על ידם, כי האירוע שהתרחש בחנות הרשת, איננו משקף את מדיניות החברה ונוהליה, כלל וכלל.

"רשת שילב שלחה אליי מכתב התנצלות אישי, התחייבה לאמץ תוכנית פעולה בקרב מנהליה ועובדיה, על מנת להבטיח שאלה יתנו יחס שוויוני ומכבד, לכל אדם באשר הוא אדם.

"בנוסף, שילב פיצתה אותי בסכום משמעותי, מתוכו ביקשתי כי סך של 30 אלף שקלים ייתרם לאגודה למען הלהט"ב ולעמותת מעברים, לטובת פרויקטים ייעודיים לחברות וחברי קהילת הטרסנג'נדרים.

"כולי תפילה כי הסכם פשרה זה ותוצאותיו הברורות יהיו תמרור אזהרה ברור לכולם וימנעו הישנות מקרים כמו זה שאירע לי. חיו ותנו לחיות".

מכתב ההתנצלות מרשת שילב:
מכתב ההתנצלות מרשת שילב
הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות