fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כבוד: טקס מצטייני מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני

הכירו את רס״ל עלי מוראד, גשש מכפר ערב אל ערמאשה שבמועצה אזורית מטה אשר, שקיבל את מצטיין מאו״ג עזה. 
טקס מצטייני מאו"ג עזה | צילום: דובר צה"ל
טקס מצטייני מאו"ג עזה | צילום: דובר צה"ל
השבוע (יום ב') התקיים טקס מצטייני מאו״ג עזה בראשות מפקד האוגדה תא״ל נמרוד אלוני. אוגדת עזה מגינה על תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי העוטף בפרט במשך עשורים רבים. היחידות הרבות שפעלו בגזרה תרמו לעשייה המבצעית, מנעו הישגים לאויב ושמרו על ביטחונם של תושבי העוטף.

בטקס ניתנו אותות מגן העוטף למספר משרתים ויחידות שהפגינו יוזמה מבצעית, נחישות, מקצועיות, דביקות במשימה וחתירה למגע בפעילותם המבצעית לאורך השנה האחרונה.

בין המצטיינים נבחר רס״ל עלי מוראד, גשש בכרם שלום שבחטיבה הדרומית, מכפר ערב אל ערמאשה. את ההצטיינות קיבל בזכות עבודה קשה ומקצועית ומסירות לתפקיד.

עלי דובר ערבית ולמד בבית הספר "עתיד מעלות" הנמצא במעלות, ובהמשך למד דרך "הצבר" מכונאות רכב. לעלי שבעה אחים ואחות. עלי גדל וחונך בבית בו השירות בצה"ל הוא חלק מהותי ומשמעותי, אביו היה צנחן בגדוד 202, דודו היה קצין ביחידה מסווגת ובן דוד של אמו נפל בחברון.

רס"ל עלי מוראד | צילום: דובר צה"ל
רס"ל עלי מוראד | צילום: דובר צה"ל
עלי התגייס בשנת 2009 כגשש, תחילה בחטמ״ר 300 שהיה קרוב לביתו, ומשנת 2016 ועד היום, משרת בחטמ״ר דרומית בעזה. לעלי שמונה אחים- מתוכם אח אחד ששירת ביחס״ר הבדואי ואח אחד ששירת כלוחם בצנחנים ונלחם במלחמת לבנון השנייה. חמישה מתוך בני משפחתו משרתים כגששים במקומות שונים בצבא. ״עבורי זה היה ברור מאליו שאתגייס, המשפחה שלי שמחה על כך ותמכה בי״. מספר עלי.

עוד הוא משתף באירוע המשמעותי ביותר שחווה עד כה בשירותו הצבאי. בשנת 2017, חשף עלי מנהרה שעברה בין עזה למצרים וחצתה לישראל. כשהחיילים בגזרה התריעו שהם רואים צינור יוצא מהאדמה, הוא הגיע  לנקודה וגילה שזו אכן מנהרה ובכך סיכלו אותה.

את ההצטיינות הנוכחית קיבל בזכות פעילות יוצאת דופן: בחודש ינואר אחרון, בלילה עם ערפל כבד – עלי גילה מטען, והוא מספר על כך ״באותו לילה הוכרז נוהל ערפל ובהמשך זוהתה תנועה חדשה, ביקשתי להגיע לנקודה הזאת, זיהיתי שם חפץ חשוד והכרזתי על נוהל מטען. לאחר מכן הבנתי שבכך עזרתי למטרה החשובה ביותר של החטיבה הדרומית: שמירה על תושבי העוטף. מנעתי פגיעה בחיי אדם״.

בנוסף, בחודש מאי האחרון, נבחר לקבל את אות מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021. יישר כוח!

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות