fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כבאות והצלה מחוז צפון מתייחד עם זכר ששת מיליוני היהודים שנרצחו

הבוקר (ד׳), עם הישמע צפירה בת שתי דקות, התכנסו עובדי ועובדות מחוז צפון בכבאות והצלה לישראל, יחד עם לוחמי האש ומטה תחנת נוף הגליל, לטקס זיכרון לשואה ולגבורה.
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה | צילום: כב״ה צפון

הטקס התקיים במעמד סגן מפקד המחוז, תת טפסר יאיר אלקיים, מפקד תחנת נוף הגליל, טפסר משנה עופר אדרי, גב׳ בתיה צופריק, תושבת נוף הגליל אשר סיפרה את סיפור משפחתה שחלקה שרד את השואה, מטה מחוז צפון, מפקדים, לוחמים ועובדים.

דגלי הלאום בתחנות הכיבוי הורדו לחצי התורן, הונח זר זיכרון והודלקה אבוקה לזכר שש מיליון הנספים.

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה | צילום: כב״ה צפון

סגן מפקד מחוז צפון, תת טפסר יאיר אלקיים, נשא דברים: ״ביום זה זוכרים אנו את ששת המיליונים שהושמדו בידי מכונת ההשמדה הנאצית, כאשר כל חטאם היה יהדותם. אנו, מחוז צפון בכבאות והצלה לישראל, עומדים זקופים וגאים במדינת ישראל, מדינת היהודים, מדינה שכולה נס. מדינה שקמה מתוך יגון ושכול וצמחה להיות מעצמה המספקת הגנה לכל יהודי באשר הוא״

טקס הזיכרון חותם פעילות ענפה של כלל מערך כבאות והצלה לישראל לשימור והנצחת זכר השואה. לאורך ימי השנה פועלים לוחמי האש ועובדי המטה במחוז צפון להתקנת גלאי עשן מצילי חיים בדירותיהם של שורדי השואה ברחבי המחוז.

לוחמי האש שהתקינו את הגלאים נחשפו לפסיפס האנושי המדהים של ניצולי השואה תוך שהם זוכים לשמוע מעדות ראשונה את סיפורם של אלו ששרדו את התופת.

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה | צילום: כב״ה צפון

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות