fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המפעל המיתולוגי של נהריה 'טכנולוגיית להבים' הודיעו כי ייסגרו – מכתב פיטורים נשלח לכאלף עובדים

8 שנים אחרי שנמכר לחברת Pratt & Whitney, מפעל טכנולוגיית להבים צפוי להיסגר בשנת 2024. כמעט אלף עובדים קיבלו הבוקר את ההודעה. מנכ"ל החברה: "המפעל צובר הפסדים משמעותיים". יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "ההסתדרות לא תאפשר פגיעה קריטית כזאת במאות עובדות ועובדים בפריפריה." ובכוונתם להכריז על סכסוך עבודה בעקבות הפיטורים המתוכננים.
טכנולוגית להבים נהריה | צילום: מתוך הפייסבוק לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

מנכ"ל מפעל טכנולוגיית להבים בנהריה שלח מכתב לכלל המועסקים בחברה בו והסביר כי "מזה תקופה ארוכה המפעל צובר הפסדים משמעותיים שהולכים וגדלים". כאשר תהליך הסגירה של המפעל יחל בשנת 2024 ויושלם בשנת 2025.

בשנת 2014 רכשה חברת Pratt & Whitney סך של 51% ממניות טכנולוגיית להבים מידי מייסדי החברה, משפחת ורטהיימר, תמורת סכום שהוערך במאות מיליוני שקלים, והפכה לבעלת המניות היחידה בחברה.

חברת טכנולוגיית להבים (BTI) מייצרת להבים המשמשים כמדחפים בתוך מנועי סילון, ומחזיקה בנתח משמעותי משוק זה בעולם. לחברה יש מספר מפעלים בארץ ובחו"ל, אשר בכולם שותפה Pratt & Whitney. בין לקוחותיה נמנות יצרניות מנועים למטוסי סילון כגון רולס רויס, סמסונג, GE ואחרות.

ההסתדרות מודיעה כי תכריז סכסוך עבודה בחברת טכנולוגיית להבים (BTL) ותפעל להגן על פרנסתם של מאות עובדות ועובדים במפעלי החברה בצפון

יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי, מסר: "הבוקר הנהלת המפעל הודיעה לעובדים על רצונה של חברת האם, "פראט אנד וויטני", לסגור את המפעל בנהריה לגמרי ולצמצם את פעילות המפעל בתפן, במהלך השנים 2024-2025, ולפטר 900 מתוך 1,400 עובדות ועובדים. בעקבות כך, הודעתי להנהלה, יחד עם ועד העובדים – כי ההסתדרות לא תנהל משא ומתן על סגירת המפעל, אלא תפעל לשימור פעילות המפעל החשוב, המספק פרנסה לעובדים בצפון. המטרה שלנו היא שהחברה תמצא רוכש חלופי שיפעיל את המפעל כעסק חי. במקביל, נכריז עוד היום על סכסוך עבודה בחברה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, כבר מעורב בנושא. ההסתדרות תפעל גם מול משרדי הממשלה בעניין זה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "ההסתדרות לא תאפשר פגיעה קריטית כזאת במאות עובדות ועובדים בפריפריה. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי להגן על עתידם התעסוקתי של העובדים. לא נאפשר פיטורים המוניים במחי יד ובמחי מכתב שנשלח כך באמצע יום עבודה, לעובדים".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי שמוביל את מאבק ראשי הרשויות: ״מדובר בבשורה קשה מאוד שהגיעה בהפתעה לכולם, אבל אנחנו נילחם בכל הכוח בהחלטה ולא נוותר. אי אפשר לבוא ביום בהיר אחד עם הודעה כזו דרמטית. זה מפעל שהוקם בשנת 1968 על-ידי סטף ורטהימר מתוך ציונות כדי לייצר להבים למנועי סילון. הוא פעל בתקופות קשות ומורכבות בעיר מעל לחמישים שנה ולרגע לא הפסיק לפעול ולייצר.

"המטרה שלנו היא ברורה- שהבעלים ימצא רוכש חלופי שימשיך לנהל את המפעל כעסק חי. נרתמנו יחד, כל ראשי הרשויות באזור ובשיתוף עם הנהגת ההסתדרות הארצית, עם היו"ר ארנון בר דוד וההסתדרות במרחב גליל מערבי בראשותו של אשר שמואלי, כולנו מאוחדים במאבק הצודק הזה. אנחנו קוראים למשרדי הממשלה השונים, שלהם חלק מרכזי בנושא להירתם מיידית, לסייע ולהציל את מקור פרנסתם של מאות משפחות מנהריה ומהגליל כולו- זה עוד לא מאוחר! אנחנו חיים בגליל המערבי שמלכתחילה אינו שופע במקומות תעסוקה ואי אפשר לבוא ביום אחד ולהחליט לסגור את אחד ממקורות הפרנסה הבולטים באזור ולשלוח הביתה כל כך הרבה עובדים".

בשיחה שקיימו ראשי הרשויות הוחלט על יציאה למאבק משותף בהחלטה שתפגע קשות במערך התעסוקה בגליל המערבי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות