fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי המחזור האחרון

בדרך למעלה. מאמן אחי עכו פריד סכניני עם השחקנים נועם חמיאס ואברהים רפעת ומנהל המשק, ג'מאל אבו מאהר

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו השיגה השבוע ניצחון בית חשוב כשגברה על הפועל פ"ת, 1:2. הניצחון קטע רצף של שישה משחקים ללא ניצחון, והרחיק את הפועל עכו 4 נקודות מהמקום ה-14, שמוביל בסיום העונה למשחקי הישרדות נגד הירידה לליגה א'.

הפועל עכו נלחמה וגם נהנתה מאלילת המזל שהייתה לצידה, כששחקני פ"ת החטיאו הבקעת שערים ממצבים מצוינים. בדקה ה-29, דהר ירין שרעבי מחצי המגרש, ניער מעליו את הגנת פ"ת ומסר כדור לווהיב חביבאללה, שלמרות שהיה בעמדה נוחה בתוך הרחבה העדיף לפרגן ושלח כדור רוחב מדוד לידין לוגסי, שבהופעת בכורה במדי הפועל עכו, דחק מקרוב לרשת החשופה, 0:1 לעכו. בדקה ה-59 הכפילה עכו את יתרונה. המגן אוהד אלביליה הגביה כדור רוחב, לוגסי בעט, השוער הדף, גל קעטבי בעט את הכדור החוזר ושוב השוער האורח הדף. והיב חביבאללה עשה סוף למטווח כשבעט את הכדור החוזר חזק לרשת, 0:2 לעכו. בחצי השעה האחרונה נסוגה עכו לאחור ונתנה לפ"ת להשתלט על מרכז השדה. בדקה ה-89 נבעט כדור מ-17 מ' לשערה של עכו. השוער אופק אנטמן, ברגע של חוסר ריכוז, שמט את הכדור לשערו הוא, 2:1. בדקות שנותרו המשיכה פ"ת ללחוץ במטרה להשיג את השוויון, אך שוב, המזל, היה הפעם לצידה של עכו, ששברה בצורת של שישה משחקים ללא ניצחון.

המאמן אלי כהן: "ניצחון חשוב מאוד שמגיע אחרי שישה משחקים ושייתן לנו קצת ביטחון לקראת ההמשך. כל הכבוד לשחקנים שנלחמו עד השנייה האחרונה. האמת, היה לנו גם מזל, אבל זה חלק מהכדורגל. ביתרון של 0:2, הלכנו קצת אחורה וזה טבעי, כי השחקנים מאוד רצו לשמור על היתרון. נכון שקצת נלחצנו בסיום, אבל אני שמח שזה נגמר ככה. מצפה לנו עכשיו משחק חוץ קשה מאוד נגד הפועל לוד, קבוצה שנמצאת במומנטום חיובי, ונתכונן אליו היטב ובהתאם".

ידין לוגסי, הרכש החדש, שכבש את השער הראשון לזכות עכו, סיכם בסיום: "התחלתי את העונה בקריית שמונה, אבל עברתי פציעה וכמעט שלא שיחקתי. באתי להפועל עכו כדי לשחק ולעזור לה להישאר בליגה. השער שכבשתי זו פתיחה שחלמתי עליה בלילה ואני מאושר".

הפועל עכו, מחלקת שיקום

אחרי ששחררה בשבוע שעבר את מלך שערי הקבוצה עזאת חלאילה, נמשכה גם השבוע מגמת דילול שחקני החלק הקדמי כשגם החלוץ יניב מזרחי, שוחרר ועבר להכח רמת גן מליגה א'. שחקן נוסף שהפועל עכו ויתרה עליו, הוא בוגר מחלקת הנוער של המועדון, הבלם אביחי אלפסי, שחתם במ. ס. דבוריה מליגה א'.

מנגד, צירפה הפועל עכו ארבעה שחקנים חדשים: ערן ביטון (24) בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה ושחקן נבחרות הנערים והנוער של ישראל, ששיחק בעונה שעברה בהפועל אשקלון והבקיע שער אחד בלבד: גל קעטבי (22), גם הוא בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה ונבחרת הנערים והנוער של ישראל, שמגיע מהפועל עפולה, במדיה הבקיע שער אחד: ידין לוגסי (20), בוגר מחלקת הנוער של הפועל קריית שמונה שפתח את העונה בקבוצה הבוגרת של המועדון ובשורותיה רשם ארבעה משחקים (שלושה בגביע הטוטו ואחד בליגה): והייתם פלאח (20), בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה.

כל הארבעה מיעטו לשחק בשנה האחרונה, בעיקר עקב פציעות. בהפועל עכו אומרים שמדובר בשחקנים צעירים, מוכשרים ובעלי פוטנציאל להצלחה, ושריענון הסגל לקראת השלבים האחרונים והמכריעים של העונה היה דבר הכרחי.

צפניה גאון מחכה למענק ניצחון

הפועל עכו קטעה בניצחון על הפועל פ"ת שרשרת של שישה משחקים ללא ניצחון. מי שסבור שיש לו חלק מכריע בשבירת המומנטום השלילי הוא איש המשק צפניה גאון, שפיזר לפני המשחק סוכר על רגלי השחקנים.

גאון: "הרגשתי שהקבוצה חייבת משהו בשביל לשבור את הנאחס, והחלטתי לפזר על רגלי השחקנים סוכר. אמרתי לעצמי שאם זה לא יעזור, זה בטח לא יזיק. תראה, עם עובדות אי אפשר להתווכח".

"אני מרגיש שותף מלא לניצחון ומקווה שקרן בן נשר תיתן גם לי בונוס על הניצחון", הוסיף גאון בחיוך.

ׁבית"ר נהריה (ליגה ב')

אחרי שני ניצחונות רצופים שהחזירו אותה לתמונת הפלייאוף העליון, ספגה בית"ר נהריה הפסד חוץ למוליכת הטבלה, הפועל בועיינה, 4:0, ששוב הרחיקו אותה מעט מחבורת הצמרת.

היה זה מעין שידור חוזר למפגש הראשון בין השתיים העונה, בסיבוב הראשון, כשגם אז הייתה התוצאה, 0:4 לטובת בועיינה.

הבית"רים החזיקו מעמד 40 דקות עד שספגו את השער הראשון. רגע לפני סיום המחצית הראשונה ספגה נהריה את השער השני וירדה להפסקה בפיגור, 2:0. בדקה ה-66 העלתה בועיינה את יתרונה ל-0:3, ובדקה ה-90 נחתמה תוצאת המשחק עם שער רביעי.

המאמן ג'קי שריקי: "התוצאה משקרת ולא מעידה על מה שהיה במגרש. שני השערים שספגנו לקראת סיום המחצית הראשונה שברו אותנו. נפיק לקחים מההפסד, נרים ראש ונמשיך הלאה. אני מאמין בקבוצה ובשחקנים ומשוכנע שאנחנו מסוגלים להגיע לפלייאוף העליון".

בית"ר נהריה מדורגת במקום השמיני עם 28 נקודות ובמרחק 3 נקודות בלבד מהמקום החמישי שמוביל לפלייאוף העליון.

החלוץ רון בן בסט, מלך שערי הקבוצה, עזב וחתם במכבי נוג'ידאת מליגה ב', מחוז צפון ב'.

 (ליגה ב') אחי עכו – סקציה מעלות, 0:2

אחי עכו לא מוותרת על מאבקה להשתלב בפלייאוף העליון. במחזור האחרון גברה הקבוצה בביתה על סקציה מעלות, 0:2, וצמצמה ל-4 נקודות את הפער מהמקום החמישי שמוביל לפלייאוף העליון.

אחי עכו הייתה טובה יותר ממעלות וגם הגיעה ליותר מצבי הבקעה. בדקה ה-15 היא עלתה ליתרון, כשאברהים רפעת שחרר בעיטה אדירה מ-20 מ' לרשת העליונה, 0:1 לאחי עכו. בדקה ה-28 ניצל נועם חמיאס טעות של השוער האורח כדי לבעוט מתוך הרחבה כדור חזק ושטוח פנימה, 0:2.

הניצחון ביסס את אחי עכו במקום התשיעי בטבלה עם 27 נקודות, בעוד סקציה מעלות נותרה במקום ה-12, מרחק 4 נקודות בלבד מהמקום ה-13, שמוביל למשחק מבחן נגד הירידה.

מאמן אחי עכו פריד סחניני: "אני שמח על הניצחון החשוב שהרחיק אותנו בעוד שלוש נקודות מהתחתית. בהתחשב בכל מה שהקבוצה עברה בקיץ האחרון, כשהתחלנו להתאמן רק שבוע לפני פתיחת העונה, ועם כל הקשיים, המטרה העיקרית היא להישאר בליגה, וכל השאר יהיה בונוס".

מאמן מעלות ניסים שיון: "משחק לא טוב שלנו. היינו חלשים ונראה כי המגרש הגדול השפיע לרעה על השחקנים שלא רגילים לזה. כל משחק עבורנו הוא קריטי ומשמעותי מאוד לגבי המאבק שלנו להישאר בליגה, לכן חשוב שנתחיל לקחת נקודות".

יו"ר סקציה מעלות לשעבר תובע מהמועדון 400 אלף שקלים

דיויד רדליך, ששימש בתחילת העונה יו"ר סקציה מעלות ופוטר לאחר 3 חודשים בלבד, הגיש בבית הדין האזורי לעבודה תביעה בסך 393,400 שקלים כנגד העמותה העירוני לספורט הישגי במעלות-תרשיחא.

בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד שי טל, מציין רדליך כי בחודש יולי 2019, הוא נבחר ליו"ר מועדון הכדורגל, בתנאי שקבלת התפקיד תהיה במינוי למשך 5 שנים. בכתב התביעה מצוין, כי הובטח לרדליך שכר חודשי בסך 5000 שקלים, ושבינו לבין עמותת הספורט העירונית התקיימו יחסי עובד-מעביד. רדליך טוען כי מיד עם קבלת המינוי לתפקיד היו"ר, הוא הקדיש מזמנו וממרצו למען הקבוצה, הכין תכנית עבודה מסודרת לעונת המשחקים הקרובה וסיכם את חוזי השחקנים.

שלושה חודשים לאחר מכן, בחודש נובמבר 2019, קיבל רדליך מכתב מראש עיריית מעלות ארקדי פומרנץ, בו הוא מאשר את פרוטוקול ישיבת הנהלת המועדון שדנה בהדחתו של רדליך, ומבטל את מינויו כיו"ר. רדליך טוען, כי המהלך להפסקת כהונתו נעשה ללא שימוע כדין ובוצע כתוצאה מלחץ פוליטי מאחר והוא אינו תושב מעלות.

רדליך הגיש תביעה בגין הליך שימוע ללא פיטורים, הפרת הסכם עבודה לתקופה קצובה של חמש שנים, אי מתן הודעה לעובד, אי תשלום הוצאות ואי תשלום הפרשות לפנסיה.

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר בתגובה: "העמותה קיבלה את כתב התביעה ואנו בטוחים שהטענות יופרכו בבית המשפט".

הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

הפועל עירוני כרמיאל לא ניצלה את מעידתה של מכבי שעב, שהפסידה במחזור האחרון להפועל סמיע, 4:3, והחמיצה הזדמנות פז לפתוח פער בפסגה. במקום זאת, הסתפקה כרמיאל בנקודה אחת בלבד אחרי שסיימה את משחק החוץ שלה נגד מכבי ג'דידה/מכר ממרכז הטבלה בתיקו, 1:1. כרמיאל עוד נקלעה לפיגור לפני שאוהד עדי, כבש והשווה ל-1:1. התוצאה המאכזבת אומנם החזירה את כרמיאל למקום הראשון בטבלה ועם יתרון של נקודה מהשנייה מכבי שעב, אך לשעב משחק אחד פחות.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הפועל נהריה הועמדה לדין משמעתי לאחר שלא התייצבה למשחק הליגה נגד הפועל בענה. בעקבות כך, ספגה הקבוצה הפסד טכני (3:0) ונקנסה בסכום של אלף שקלים.

 הפועל שלומי (ליגה ג')

הפועל שלומי ספגה תבוסה מול הפועל בענה, 5:0, כששוב היא פותחת טוב, נותנת פייט ליריבתה, אבל קורסת בסיום. שלומי ירדה להפסקה כשהיא בפיגור, 1:0, אבל במחצית השנייה היא נשברה והאורחים ניצלו זאת כדי לחגוג עם עוד ארבעה שערים.

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 18)

אחי נצרת – הפועל עכו, 2:1. לעכו: אינן גונסלס וזאהי אחמד.

מחוזית (מחזור 15)

דבוריה – הפועל כרמיאל, 3:0. לכרמיאל: בשאר סבע – 2 שערים, יהונתן לוי – שער אחד.

נערים א'

מחוזית (17)

בית"ר כפר כנא – חוסן, 4:0. לחוסן: יגאל פלאח, עידו כהן, משה כהן וגיא קדם.

נערים ב'

מחוזית (מחזור 17)

שפרעם – הפועל כרמיאל, 1:2. לכרמיאל: ליאב סנבטו.

נערים ג' (מחזור 17)

פרדס חנה/כרכור – הפועל מטה אשר, 2:5. למטה אשר: אריאל לוי וחוסיין מסרי.

הפועל קריית שמונה – מכבי נהריה, 0:8.

לאן השבוע

לאומית (מחזור 24)

הפועל בני לוד – הפועל עכו – הפועל פ"ת (יום שישי, 14.2, שעה 15:00)

ליגה ב' (מחזור 22, יום שישי, 14.2)

סקציה מעלות – הפועל בועיינה (שעה 13:00)

בית"ר נהריה – צעירי טמרה (שעה 11:00)

מג'ד אל כרום – אחי עכו (שעה 15:00, נח'ף)

ליגה ג' (מחזור 18, יום שישי, 14.2)

הפועל נהריה – הפועל סמיע (שעה 13:00)

הפועל שלומי – מכבי ג'דידה/מכר (שעה 12:45, אבו סנאן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות