fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסכם להרחבת הקשרים בין נהריה לדארמשטאט

מחזקים קשרים בינלאומיים! משלחת מהעיר דארמשטאט שבגרמניה הגיעה השבוע לביקור בנהריה. במהלך הביקור חתמו בין השאר ראשיהן של שתי הערים על מסמך להרחבת שיתופי הפעולה בין הערים התאומות בתחומים שונים
הסכם להרחבת הקשרים בין נהריה לדארמשטאט | צילומים: עיריית נהריה

משלחת בכירים מהעיר דארמשטאט, אחת מהערים התאומות של נהריה בגרמניה, בראשות ראש העירייה הגיעה השבוע לביקור של מספר ימים בעיר נהריה. בין חברי המשלחת היה גם דניאל נוימן, ראש הקהילה היהודית בעיר.

הסכם להרחבת הקשרים בין נהריה לדארמשטאט | צילומים: עיריית נהריה

הביקור נפתח בהשתתפות של חברי המשלחת בטקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בהיכל התרבות ובכיכר העירייה, בהם גם נאם ראש עיריית דארמשטאט, הנו בנץ. לצד זאת, הוקדש חלק מהביקור לטקס מיוחד ומרגש בו חתמו שני ראשי הערים: הנו בנץ מדארמשטאט ורונן מרלי מנהריה, על הסכם להרחבת ומיסוד הקשרים ושיתוף הפעולה בין שתי הערים בתחומים רבים. שני ראשי הערים הדגישו את החשיבות שהם רואים ביחסים הללו דווקא בתקופה זו, בה גברו גילויי האלימות והאנטישמיות במדינות רבות בעולם ואת המשמעות העצומה של הביקור והסולידריות מצד המשלחת דווקא בימים אלו. הקשרים בין הערים יובילו לחיזוק בתחומים רבים ביניהם: משלחות נוער, שיתופי פעולה בתחומי תיירות, מחקר, תרבות, ספורט ועוד.

הסכם להרחבת הקשרים בין נהריה לדארמשטאט | צילומים: עיריית נהריה

ראש עיריית דארמשטאט, הנו בנץ: "העיר נהריה הוקמה על ידי עולים יהודים שהגיעו מגרמניה והניחו את היסוד לכלכלה, לתעשייה ולתיירות בגליל ובמדינת ישראל. הגענו לחזק את תושבי מדינת ישראל ולומר כי אני ותושבי דארמשטאט עומדים לצידכם בתקופה הקשה שאתם חווים מאז ה-7 באוקטובר. אני בטוח שבעוצמה ובאחדות שלכם תנצחו את המערכה. אני מבקש להודות לראש עיריית נהריה, רונן מרלי, על קבלת הפנים החמה וזו זכות גדולה עבורינו להיות בקשרי ידידות ולחזק אותם בחתימה על הרחבתם בביקור הנוכחי".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "מבקש להודות לראש עיריית דארמשטאט, הנו בנץ על הביקור המרגש והחשוב במהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בימים אלו חיים בינינו עדיין שורדות ושורדים שהיו אלו שהגיעו לכאן והם אלו שהקימו את המדינה והעיר בה אנו חיים. ואנו בני הדור השני והשלישי ממשיכים בגאווה בדרכם. ישנה חשיבות רבה לחיזוק הקשרים הבינלאומיים בעיקר בתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים ואני שמח שמתאנו שותפי אמת בעיר דארמשטאט לקידום מיזמים ופרויקטים משותפים. אני בטוח שתושבי העיר יחושו את תוצרי שיתוף הפעולה בין הערים".

בהמשך הביקור קיימו חברי המשלחת סיורים בעיר יחד עם ראש עיריית נהריה רונן מרלי ועם חבר וועדת התיירות בעיר, אלי אוקנין והכירו את הטיילת, את הגלריה העירונית במגדל המים, את הגן הבוטני זואולוגי בו נטעו יחד עץ על שם העיר הגרמנית, את מרכז הצעירים ועוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות